T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 23:06

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 września 2012, 15:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 9 września 2012, 21:04
Posty: 5
model: transporter
silnik: T4 2,4dm3D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam.Jeśli ktoś ma wiedzę na temat ciśnienia w garach ( max. i min.) VW TRANSPORTER 4(1993r) silnik AAB 2,4D,to będę wdzięczny za
informację ( w barach lub ata ).Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 września 2012, 16:00 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Witaj.
Nominalne 3,4 MPa, minimalne 2,6 MPa. Max różnica pomiędzy cylindrami 0,5 MPa.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 września 2012, 16:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 9 września 2012, 21:04
Posty: 5
model: transporter
silnik: T4 2,4dm3D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki - nie myślałem że tak szybko otrzymam odpowiedz.Wspaniale !


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 września 2012, 10:10 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
slimak napisał(a):
Witaj.
Nominalne 3,4 MPa, minimalne 2,6 MPa. Max różnica pomiędzy cylindrami 0,5 MPa.

0,5 MPa to strasznie mało,.. ciężko znaleźć chyba silnik, który mieściłby się w takiej wąskiej rozpiętości. Pamiętam, że kiedyś mówiło się o maks. różnicy do 10% między cylindrami. Ja mam w AAB 23-27. Pali bez problemu, oleju nie dolewam,.. tylko trochę kulawo pracuje na wolnych obrotach. Wtryski zrobione więc to chyba komprecha...


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 września 2012, 22:36 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
23 w dieslu to już trup


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 września 2012, 08:17 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
To co powiesz na 2.5 tdi jak ma 19?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 września 2012, 08:24 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
orel11 napisał(a):
To co powiesz na 2.5 tdi jak ma 19?

dla TDI ciśnienie to 34 bary , a 19 to stopień sprężania
chyba pomyliło ci się ciśnienie w tłoku ze stopniem sprężania - to są dwie zupełnie inne wartości
ciśnienie - kompresja:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kompresja_%28silniki%29
stopień sprężania:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Stopie%C5% ... %C5%BCania


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 września 2012, 08:31 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Nie nie ,chodziło mi o cisnienie ,ale nie wiem gdzies wyczytałem ze 2,5 maja własnie 19 barów.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 września 2012, 17:31 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
chemik211 napisał(a):
23 w dieslu to już trup

Wiem,... minimum przyzwoitości to 28,.. i to najlepiej na wszystkich :)
I co mam zrobić skoro pali, jeździ, oleju nie bierze,.. od zmiany do zmiany. Tak troche czekam aż padnie to mu zrobie remont,.. ale nie chce :)


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 czerwca 2014, 23:49 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 listopada 2010, 20:32
Posty: 355
Lokalizacja: Lipka
model: VW
silnik: AXG

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 7 razy
http://allegro.pl/tester-cisnienia-mier ... 72817.html coś takiego nadaję się do zmierzenia ciśnienia w moim 2.5 tdi? czy lepiej zainwestować w coś droższego ?


_________________
viewtopic.php?f=30&t=1729


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 czerwca 2014, 00:20 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Zmierzyć zmierzy. Ale wyniki mogą być mylące. Najpopularniejszy w Polsce przyrząd do pomiarów to SPCS-50. I czytając czy rozmawiając o kompresji bazuje się na wynikach odczytanych tym urządzeniem. Może się to wydać dziwne ale mierząc innym przyrządem możesz zmierzyć inną wartość,.. pomimo, że oba urządzenia wyskalowane są w tych samych jednostkach. Kiedyś czytając instrukcje serwisową samochodu ŻUK nie mogłem zrozumieć czemu podana była kompresja dla przyrządu SPCS-50 i kompresja dla innego przyrządu. Różniły się o kilka bar. Najprawdopodobniej chodzi o różnice w objętość wewnętrznej samego urządzenia pomiarowego, która to objętość razem z komorą spalania w cylindrze tworzy wspólną objętość. I w zależnośći od wielkości tej wspólnej objętości sprężanie może być różne dla różnych przyrządów.


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 czerwca 2014, 21:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Jak najbardziej zmierzysz, a co do wyników to ciekawa teoria, która to nie ma zastosowania w życiu


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 czerwca 2014, 22:39 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
chemik211 napisał(a):
a co do wyników to ciekawa teoria, która to nie ma zastosowania w życiu

Ty jak zwykle wiesz wszystko najlepiej :). Moja teoria jest "moja" ale nawet jeśli jest błędna to jakiś powód w różnicach pomiaru dla różnych próbników jest. Jeśli znajde jeszcze te instrukcje serwisową to zrobie fotke tego tekstu. Jeśli ktoś jest bardzo dociekliwy to może sobie w tym temacie podyskutować z autorami fabrycznej instrukcji serwisowej dawnej FSC LUBLIN ( albo ANDORIA,.. nie wiem kto pisał w dziale o silniku ). Ja aż tak dociekliwy nie byłem.
Jak ja mierzyłem kompresje w swoim aucie to używałem SPCS-50. Mechanik miał jeszcze ten manometr z linku powyżej ale powiedział, że uzył go tylko raz i wynik pomiaru był mało wiarygodny więc go więcej nie używał. Widziałem w swoim zyciu w kilku warsztatach pomiar kompresji w silnikach i zawsze był to SPCS-50 ( lub podobny )


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 czerwca 2014, 22:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Na warsztacie mamy i te nowe i te stare, każdy pokazuje to samo, kwestią dokładności jest czy nowe to chinol tani czy drogi i nic więcej,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 czerwca 2014, 22:47 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Fakt jest taki, że próbnik z aukcji powyżej kosztuje kilkadziesiąt złotych. Jak kiedyś pomyslałem o zakupie SPCS-50 to kosztował ponad 1.000,-. I mi się odechciało.

Tak jak obiecałem wrzucam skan tekstu z fabrycznej serwisówki o pomiarach kompresji różnymi przyrządami w silniku diesla w ŻUKu


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 grudnia 2016, 22:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 8 grudnia 2016, 22:45
Posty: 15
Lokalizacja: Oława
model: VW T4
silnik: 2.5 88KM AYY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam ,
podepnę się do tematu ! Mam zamiar zmierzyć kompresję na cylindrach - mój silnik to 2.5 TDI 88 KM ( AYY ) ,jeśli posiadacie taką wiedzę proszę o pomoc jakie jest nominalne ciśnienie dla tego silnika a jakie min. ewentualnie jaka różnica może być akceptowalna podczas pomiarów kolejnych cylindrów?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 sierpnia 2017, 23:47 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
Odświeżę trochę temat, dziś znalazłem w sewisówce vw t4 silnik i mechanika jest dział sprawdzanie ciśnienie w cylindrach i są podane wartości jakie powinny być, i tak
Silniki AAB i AJA wartości ciśnienia sprężania
nowy: 34 bar
granica zużycia: 26 bar
Dopuszczalna różnica pomiędzy cylindrami 5 bar.
Silniki ACV, AHY i AJT wartości ciśnienia sprężania
nowy: 25 do 31 bar
granica zużycia: 24 bar
Dopuszczalna różnica pomiędzy cylindrami 5 bar.
Jak to ma się do rzeczywistości? i jak się na to zapatrywać?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB