T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 22:49

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 czerwca 2012, 06:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 7 czerwca 2011, 02:26
Posty: 24
model: t4
silnik: 2.5 tdi acv

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, wracałem z trasy i silnik zgasł a następnie pojawiła się migająca kontrolka oleju. Zatrzymałem się, odczekałem 5 minut i spróbowałem odpalić, i odpalił ale po przejechaniu 500m to samo, sprawdziłem jeszcze poziom oleju i jest ok, pod autem nic nie kapie.
Zadzwoniłem po znajomego żeby mnie pociągnął na parking i pozostaje się zastanawiać jakie będą koszty :O
Macie jakieś pomysły co to ?
Komputer może zgasić silnik z powodu jakiegoś błędu ? Vag i sprawdzanie dopiero na weekend.
-nie czułem szarpnięcia, silnik zgasł na 4 biegu przy ok 2k obr przy wyjeździe z autostrady (odcinek ok 40km nonstop 140km/h)
-jak gasł to tak jakby jeszcze chodził ale na obrotomierzu wskazywał 0 obr.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 czerwca 2012, 08:32 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
Sprawdź szynę CAN jeśli posiadasz, może jest brak komunikacji niędzy licznikiem a sterownikiem silnika.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 czerwca 2012, 13:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 7 czerwca 2011, 02:26
Posty: 24
model: t4
silnik: 2.5 tdi acv

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Nie mam can chyba, auto 98 rok
Czy jak nie ma ciśnienia oleju sterownik rozłącza czy silnik gaśnie z powodu braku oleju?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 czerwca 2012, 16:43 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 14 marca 2012, 19:55
Posty: 155
Lokalizacja: Alt Damm
model: business class
silnik: axg

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 22 razy
czujniki oleju lubia siadac, ale nie powinien zgasnąć. wał sie obraca pod rozrusznikiem?


Ostatnio edytowano czwartek, 14 czerwca 2012, 18:53 przez grandcherokee, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 czerwca 2012, 16:45 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Po mojemu to brak odczytu z czujnika położenia wału zgasi silnik, bez podłączenia VAG'a będziemy zgadywać.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 czerwca 2012, 18:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 7 czerwca 2011, 02:26
Posty: 24
model: t4
silnik: 2.5 tdi acv

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
normalnie odpali ale zgaśnie po momencie, nie ruszałem od ostatniej "próby" na trasie
miga na czerwono kontrolka oleju pod zegarami po tym jak zgaśnie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 czerwca 2012, 19:58 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
No to mruga dopiero jak zgasnie silnik ,co jest normalne raczej.Może immo odcina zapłon


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 czerwca 2012, 20:14 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
orel11 napisał(a):
No to mruga dopiero jak zgasnie silnik ,co jest normalne raczej

moim zdaniem też

lukaszk napisał(a):
normalnie odpali ale zgaśnie po momencie

jak wyżej klasyczny objaw immo, próbowałeś drugimi kluczykami odpalić


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 czerwca 2012, 22:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 7 czerwca 2011, 02:26
Posty: 24
model: t4
silnik: 2.5 tdi acv

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Od drugiego kluczyka gaśnie od razu po tym jak odpali. To nie kluczyk, ale stacyjka ostatnio się blokowała w taki sposób, że jak na postoju przekręcałem kluczyk żeby radio się włączyło a potem próbowałem znowu przekręcić żeby odpalić to się nie dało. Stacyjka była zablokowana jak gdy się blokuje kierownicę bez klucza w stacyjce a później klucz + ruch kierownicą odblokowują, tylko że w tym wypadku żeby odpalić musiałem wyjąć i ponownie wsadzić klucz. Były też przypadki, że radio bez kluczyka z autoryzacją się włączało.
muszę dodać że:

Po odpaleniu kiedyś rzadko a ostatnio częściej auto sobie przygazowuje tak do 1100 obr i odrazu spada do 800.
Rzadko (ok raz na kilka dni) auto po odpaleniu rano utrzumuje obroty w granicach 950-1100 dopóki się nie rozgrzeje lub dopóki mu nie przygazuje do 2500-3000 obr, dopiero wtedy obroty wrócą na 800. Czekałem raz 15 minut na miejscu parkingowym bez ruszania niczego i wyższe obroty się utrzymywały a dopiero jak wyjechałem, po ok 5km spadły na normalny pułap. Błędów brak O_o. Orientuje się ktoś jakie są koszta sprawdzenia pompy i ew. naprawy ? Zgaduję, że przy 300kkm na pewno coś będzie przy niej do zrobienia, muszę się przygotować bo jeszcze zawieszenie przed przeglądem trzeba zrobić :F
Dzisiaj udała się przeprawa, 25km do mechanika.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 czerwca 2012, 22:58 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Ja mam 550tyś przebiegu i pompa nie ruszana, zrób logi bo nie zawsze pokazują się błędy.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 czerwca 2012, 20:49 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 kwietnia 2010, 13:19
Posty: 2390
Lokalizacja: Utrecht w NL , Zakopane w PL
model: VW T4 Fake Syncro
silnik: Diesel POWER
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 108 razy
Może to zabrzmi śmiesznie ,ale miałem podobną sytuację w "czarnuchu" . Piszę ,"śmiesznie" bo u mnie powodem zgaśnięcia silnika ( całe szczęście na CPNie w moim mieście w PL ) było zwarcie w instalacji. Miałem pełno kurzu pomiędzy kierownicą a kolumną kierownicy, przy włączeniu wycieraczek poszedł dymek i auto zgasło. Próby odpalenia auta na CPNie okazały sie daremne. Auto odpalało na 1,5sekundy,po czym gasło. U mechanika okazało się,że zwarcie poszło na włącznik awaryjnych ( nie wiem co to ma z tym wspólnego ) i i cała instalacja była do wymiany.


_________________
Vw T4 2.5TDI ACV
BMW e38 740i 286KM
BMW f11 535i 380KM
Było:
T4 BLACK2.5TDI AJT131KM,T5 WHITE2.5TDI 4 Motion 131KM,T4 GRAY2.5b AET115KM,T4BLUE 2.5TDI AJT129KM,T5 BLACK2.0BiT225KM,VW T4 WHITE2.4D AAB78KM,


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 czerwca 2012, 20:46 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
Miałem ostatnio podobny problem, gasł kiedy chciał, obroty lekko się podnosiły, po podłączeniu vaga błędy w sterowniku silnika były różne, od braku komunikacji can przez odcięcie immo po czujnik prędkości jazdy. Wtyczka can była lekko zaśniedziała, po przeczyszczeniu i przejechaniu około 1000 km wszystko działało super (tak przynajmniej sądziłem) stąd moja podpowiedź by sprawdzić szynę can. Niestety usterka pojawiła ponownie a nawet było gorzej, gasł coraz częściej i był problem z ponownym odpaleniem. Usterkę udało mi się zlokalizować dopiero w poniedziałek gdy ponownie zgasł i nie chciał odpalić, usterką okazał się przekaźnik nr.109 (zimne luty) po naprawie odpalił i jak narazie wszystko działa.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 czerwca 2012, 06:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 7 czerwca 2011, 02:26
Posty: 24
model: t4
silnik: 2.5 tdi acv

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Wymuszony siłą rzeczy remont zawieszenia i wymiana oleju + filtrów opróżniły portfel i sprawa gaśnięcia przechodzi na następny miesiąc


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 102 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB