T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 22:54

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 sierpnia 2010, 21:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 29 sierpnia 2010, 20:27
Posty: 8
Lokalizacja: Podkarpacie
model: Vw T4 '99r
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. To moj pierwszy post na tym forum :) mam 2 pytania dotyczące Vw T4 2.4D z 1999r.

1. Ile i jaki olej najlapiej lać do silnika? ( ile litrów? mineralny, syntetyk, półsyntetyk?, jakiej firmy?)

2.Silnik w moim t4 chodzi dobrze i równo, łatwo pali, Ale czasami slychac taki nieregularny stukot. Wie ktos co to moze byc?
z góry dziekuje za odpowiedzi ;)

dodam ze przejechane jest ok 170 tys km i poprzedni własciciel lał mineralny olej AGIP


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 sierpnia 2010, 21:39 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Witaj na forum.
Do 2,4D zalewasz 5,5 litra przy wymianie oleju i filtrem. Jeśli silnik Twojego bolidu jest w dobrej kondycji możesz przejść na półsyntetyk. Ja jeżdżę na Mobilu i nie narzekam.
Czy stukanie o którym piszesz ustaje po kilkakrotnym naciśnięciu hamulca?


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 sierpnia 2010, 21:41 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Do max wchodzi 5,5l oleju
A olej?? hmmm do Vw najlepiej chyba ELFa bo ma norme 505.00
Przy 332tys km zalałem swojego półsyntetykiem i śmiga aż miło

Co do stukotu...
Może to byc pompa vacum. Jak pojawia się stukot a naciśniesz pare razy hamulec to stukot powinien ucichnać.


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 sierpnia 2010, 22:42 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Co do vacu to na holenderskiej stronie masz opis naprawy pompy , podkładasz podkładki (ok 3mm)myjesz i jest spoko


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 sierpnia 2010, 10:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 29 sierpnia 2010, 20:27
Posty: 8
Lokalizacja: Podkarpacie
model: Vw T4 '99r
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzieki za rady:) co do tego stukotu to wydaje mi sie ze nie zalezy od hamulca, ale sprawdze to.
A jeżeli to nie vacum to jaka moze byc inna przyczyna??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 sierpnia 2010, 11:05 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Powodów może być kilka ale najprawdopodobniej jednak vacu stuka. Ta pompka to słaby punkt silników wysokoprężnych 2,4 i 2,5 w T4


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 sierpnia 2010, 11:26 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Ściąg sobie obudowę filtra powietrza na zapalonym silniku, jeżeli dudni to padnięte są popychacze :)
Dodam jeszcze że stukot popychaczy jest bardzo metaliczny xd


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 września 2010, 14:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 29 sierpnia 2010, 20:27
Posty: 8
Lokalizacja: Podkarpacie
model: Vw T4 '99r
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Okazało sie że to jednak pompa vacum :| wie ktos cos z tym zrobic? da sie samemu naprawic?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 września 2010, 15:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
tu jest trochę:
viewtopic.php?f=10&t=509
ogólnie trzeba ją wykręcić rozebrać i wsadzić pomiędzy sprężyne w środku, a popychacz podkładki co by ją bardziej naprężyć, jeśli to nie pomoże trzeba wymienić wałek pośredni między vakum, a wałkiem rozrządu

po holendersku ale obrazkowo:
http://www.weetjewel.com/tips_en_trucs/ ... umpomp.htm


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 września 2010, 15:19 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
No własnie przy zdejmowaniu pompy vacum uważaj zeby nie wypadł Ci popychacz, bo po kontakcie z glebą mogą z niego zostać kawałki :)
Nie pamiętam dokładnie, ale jak u mnie znajomy wyciągał vacum to kręcił wałem tak żeby sprężyna przy vacum była luźna :)


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB