T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 00:01

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 czerwca 2012, 01:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 4 listopada 2011, 20:22
Posty: 34
model: Multivan
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
A więc sprawa ma się tak. Autko świeżo po wymianie rozrządu, wszystko było ok. puki nie przyszło go odpalić rano. Ledwo ledwo, ale odpaliło, więc postanowiłem prędko ustawić kąt wtrysku (miałem to zrobić od razu przy wymianie rozrządu ale nie miałem akurat czujnika zegarowego). Ogólnie cała operacja wyglądała tak:
-zdjęte osłony pasków
-ustawienie wału na GMP
-wkręcony czujnik zegarowy w pompę
-zluźnione koło od wałka rozrządu
I kręcę kołem od pompy w przeciwną stronę do jej obrotów podczas pracy silnika, i w pewnej chwili wskazówka na zegarze stanęła, więc wyzerowałem zegar i kręcę w drugą stronę do odpowiedniej wartości dla tego silnika czyli od 0.93mm do 1.07mm mi wyszło ok 1mm, czyli u mnie na zegarze równe dwa pełne obroty wskazówki więc przytrzymałem za koło pompy na tej wartości, a kolega zakręcił w tej chwili koło na wałku rozrządu. Następnie odkręciłem zegar i zakręciłem śrubę, lecz auto nie chce odpalić, męczę się już cały dzień i nie wiem co z tym zrobić ? Co mogłem zrobić źle? Wszelkie sugestie mile widziane. Prosił bym o w miarę możliwości szybką pomoc. Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 czerwca 2012, 08:48 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Już Ci tłumaczę co zrobiłeś źle, jak ustawiasz zegar to nie luzujesz koła na wałku!
Wkręcasz zegar ustawiasz silnik na 0, czujnik wstępnie na 2mm, cofasz wał aż czujnik się zatrzyma, zerujesz zegar, ustawiasz silnik na 0 i sprawdzasz kąt, dopiero wtedy jak się nie zgadza luzujesz śrubę na wałku i regulujesz pompę. Ty zluzowałeś koło na samym początku i kręciłeś sobie samą pompą to teraz masz efekt :)


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 czerwca 2012, 14:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 4 listopada 2011, 20:22
Posty: 34
model: Multivan
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Kurczę trochę nie rozumiem. A więc od początku:
Wkręcam oprawkę zegara w pompę Ustawiam silnik na 0 czyli na kole zamachowym między znakami 0 a T(ale w jakim położeniu musi być pompa ?) Wciskając zegar w tą oprawkę ustawiam na 2mm (u mnie 4 pełne obroty) I teraz cofam wałem, aż wskazówka stanie, zeruję go (ale mam go odkręcić i wyzerować zupełnie do zera czy wystarczy tą ruchomą tarczą ustawić żeby wskazówka była na 0 ?) i kręcę wałem do przodu aż na kole zamachowym ukaże mi się znak 0.T no i tutaj mi pokazuje na zegarze na małej wskazówce prawie 3mm a na dużej jeszcze 0.25mm i nie wiem czy miałem liczyć te obroty zegara jak kręciłem już do przodu czy odczytać tą wartość co była jak wyzerowałem + to co naliczyło jak kręciłem do przodu wałem ? No i jak już odczytam (choć i tak wiem, że się nie zgadza) to mam go wyzerować na tarczy czy zupełnie do zera ? Więc luzuję śrubę wałka i kręcę pompą do tyłu, zegar się zatrzymuje, ja go zeruję i kręcę do przodu licząc 2 pełne obroty na zegarze, aby uzyskać wartość 1mm tak ? Ale nie rozumiem jaka to różnica bo przecież po sprawdzeniu kąta wał i pompa są w tym samym położeniu co bym normalnie ustawił wał na 0.
Trochę się rozpisałem ale proszę Ciebie o pomoc, ponieważ potrzebuję ten samochód.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 czerwca 2012, 09:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 4 listopada 2011, 20:22
Posty: 34
model: Multivan
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Udało sie ! Wielkie dzięki dla FocusMED. Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 stycznia 2013, 19:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 21 stycznia 2013, 11:18
Posty: 3
model: t4
silnik: aab

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
chcę ustawić kąt wtryski, posiadam zegar, lecz jest tam regulowana wysokość tzn, że mogę ustawić tak, że bolec pomiarowy będzie bardzo schowany albo wychodził, pewnie ma to wpływ na pomiar, jak ustawić ten zegar z tym adapterem. Może wkręcić zegar z końcówką na równo i potem do pompy??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 31 stycznia 2014, 20:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 9 stycznia 2013, 23:56
Posty: 3
model: t3
silnik: 1.6d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Odświeżam temat, nie widzę różnicy w sposobie ustawiania wyprzedzenia kata wtrysku opisywanym przez 6seba w pierwszym poście i opisywanym przez FocusMED w tym i innym temacie z tego forum, niżej cytat:

Czujnik zegarowy jest niezbędny jeśli ma to być zrobione w fabrycznym zakresie. Używa się go tak że ustawia się silnik w GMP 1 cyl. wykręca się centralną śrubę w głowicy rozdzielacza pompy i wkręca się tam czujnik przez specjalną oprawkę. Ustawia się wstępne napięcie na czujniku na 2mm wsuwając go delikatnie w oprawkę. Sprawdzasz jeszcze raz czy znaki na kole i na wsporniku pompy się pokrywają następnie cofasz wał aż wskazówka czujnika się zatrzyma i w tej pozycji zerujesz czujnik. Po czym z powrotem kręcisz wałem do przodu aż znaki O.T. na kole zamachowym się pokryją i odczytujesz wartość z czujnika, dla silnika AAB jest to przedział 0,93 do 1,07mm jeżeli wartość się nie mieści to regulujesz pompę przestawiając jej koło względem wałka rozrządu. Luzujesz śrubę na kole wałka i obracasz koło pompy w kierunku odwrotnym do kierunku obrotów wału aż wskaźnik przestanie się ruszać a następnie go zerujesz i kręcisz pompą z powrotem ustawiając ją na wartość 1.00mm +/- 0,2mm i przytrzymując w tej pozycji dokręcasz koło wałka a rozrządu następnie sprawdzasz raz jeszcze.


Oczywiście sposób FocusMED zaczyna się od sprawdzenia aktualnego kąta wtrysku, ale przy sytuacji montażu pompy takiej sytuacji nie mamy i "startujemy" od blokady koła pompy wtryskowej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 lutego 2018, 01:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 08:49
Posty: 33
model: Carawella
silnik: 2.4

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam.
Nie chcę dublować tematu , tak niestety zrobiłem ale tutaj bardziej trafny temat do mojego problemu .

Mam T4 2.4D i dałem do mechanika ponieważ auto nierówno pracuje od razu po odpaleniu po dłuższym postoju .
Wymienili świece , zregenerowali pompę wtryskową i niby ustawili kąt wtrysku , patrząc po wcześniejszych ustawieniach pompy wizualnie to dużo wyprzedzili kąt wtrysku . Objawy: auto jak odpalało tak odpala ale dodatkowo głośniej pracuje .
Potrzebuję kogoś żeby podpowiedział jak sprawdzić kąt wtrysku i ustawienie rozrządu ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB