T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 15:30

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 lipca 2010, 18:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 27 lipca 2010, 18:04
Posty: 41
model: T4
silnik: 1.9 TD 50KW

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
witam , po odpaleniu autka rano przez kilaka sec. wydostaje sie niebieski dym, silnik też pracuje tak troszke inaczej.
Czy jest to oznaka czegoś i powodu do niepokoju ? czy to normalne w tych autach ?
mam swojego T4 przez tydzień i tak sie zastanawiam...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 lipca 2010, 18:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Nie to nie jest normalne.

Najprostsza rzecz to uszczelniacze zaworów, a jeśli nie to niestety pierścienie
Jest jeszcze możliwość, że turbo puszcza ale to raczej w czasie jazdy

Jeśli miałby to być źle ustawiony kąt wtrysku to akurat w tym silniku kopcił by na biało, tak samo przy niesprawnych świecach żarowych (tak w tych silnikach przy tych temperaturach też grzeją)

Jaki masz przebieg?

Ile Ci bierze oleju na 1000km? Bo skoro dymi na niebiesko to musi....Na jakim oleju jeździsz? \

I jeszcze jedno, fabrycznie nie szły T4 z 1.9 tdI tylko zwykły TD który właśnie miał 68 mocarnych koni mechanicznych <wink>


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 lipca 2010, 18:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 27 lipca 2010, 18:04
Posty: 41
model: T4
silnik: 1.9 TD 50KW

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
dzieki za wypowiedz, też tak myślałem ale w komisie tak sciemniał :D
przebieg to 221000 tys. został sprowadzony z belgii, w marcu miał przeglad a na nim 212000 ale srednio w to wierze:) zrobiłem juz 1000 ale nie patrzyłem czy zjadł oleju. W czasie jazdy nie kopci na niebiesko.
po porannym odpaleniu kopci na taki właśnie jasny bardzo niebieski.
jakim olejem jest zalany też nie wiem, będe zmieniał teraz i zastanawiam sie jaki lać ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 lipca 2010, 19:02 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Oj to jak najszybciej sprawdź gdzieś ten poziom oleju, bo stawiam że będzie minimum o ile nie mniej a komputer Ci nie zakrzyczy bo go nie ma <wink>

To, że w czasie jazdy nie kopci na niebiesko to nie znaczy że oleju nie bierze :D

Jeśli przebieg prawdziwy to lałbym syntetyk 5w40 z normą 505.00, a jeśli nie to najmniej 10w40 (turbo nie lubi mineralnego, półsyntetyka w sumie też)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 lipca 2010, 19:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 27 lipca 2010, 18:04
Posty: 41
model: T4
silnik: 1.9 TD 50KW

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
sprawdziłem olej jest go prawie maximum.
olej jest czarny ale podobno w dieslach to norma ?
Co do przebiegu to tez mi sie nie widzi, sam nie wiem jaki mu zalać.
syntetyki są drogie a zmienia sie i tak co 10 tys.


A i jak możecie to doradźcie jakiej firmy olej od Dikela :) bo nigdy nie praktykowałem takich silników zawsze PB


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 lipca 2010, 19:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
]A kto mówił, że jazda samochodem jest tania? <57> Poza tym myślę, że przy pełnym syntetyku spokojnie mógłbyś wymieniać co 15 kkm

Olej ma być czarny, nie ma się co martwić. Co do firmy to jaka Ci wpadnie w ręce przy twoich założeniach.

Chodzą plotki mówiące tylko że jak lejesz lotos to długo nie polotos <38>


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 lipca 2010, 20:47 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:26
Posty: 29
model: t4
silnik: acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
U mnie po odpaleniu rano jak chwile postoi to przy ruszaniu też puści niebieska chmurkę :) Ale oleju przez 15kkm bierze z max do min


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 lipca 2010, 21:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 22:20
Posty: 21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
model: odpowiedni ;-)
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Wdj40 napisał(a):
U mnie po odpaleniu rano jak chwile postoi to przy ruszaniu też puści niebieska chmurkę :) Ale oleju przez 15kkm bierze z max do min

to u mnie po 10kkm następuje zmiana :P popraw się ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 lipca 2010, 21:05 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:26
Posty: 29
model: t4
silnik: acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
mv100 napisał(a):
Wdj40 napisał(a):
U mnie po odpaleniu rano jak chwile postoi to przy ruszaniu też puści niebieska chmurkę :) Ale oleju przez 15kkm bierze z max do min

to u mnie po 10kkm następuje zmiana :P popraw się ;)

ale ja przeszedłem z 15w/40 na 10w/40 <60>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 lipca 2010, 21:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 22:20
Posty: 21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
model: odpowiedni ;-)
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
no ja też...już dawno


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 31 lipca 2010, 15:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 27 lipca 2010, 18:04
Posty: 41
model: T4
silnik: 1.9 TD 50KW

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
a ile robicie na takim 15W 40 ? 10 000 czy 15 000 tys. ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 listopada 2011, 15:16 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 22 października 2011, 22:05
Posty: 64
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
model: Multivan T4 FL
silnik: 2.5 TDi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Wdj40 napisał(a):
U mnie po odpaleniu rano jak chwile postoi to przy ruszaniu też puści niebieska chmurkę :) Ale oleju przez 15kkm bierze z max do min


Sorry panowie że odgrzewam kotleta ale mam ten sam problem i nie wiem czy to normalne olej mam 15w40 dopiero zalany??


_________________
Jeżdżę szybko, ale bezpiecznie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 listopada 2011, 16:42 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Jak od wymiany do wymiany nie dolewasz to nie szukaj dziury w całym, to jest diesel więc sobie może zakopcić nie jest to nowy silnik.
Swoją drogą zmień olej na 10W40.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 listopada 2011, 16:50 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 22 października 2011, 22:05
Posty: 64
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
model: Multivan T4 FL
silnik: 2.5 TDi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
FocusMED napisał(a):
Jak od wymiany do wymiany nie dolewasz to nie szukaj dziury w całym, to jest diesel więc sobie może zakopcić nie jest to nowy silnik.
Swoją drogą zmień olej na 10W40.


Ok dzięki FocusMed za pocieszenie myślałem że coś się dzieje bo miałem remont silnika ale ok zrobię te 10kkm na tym oleju i zmienię na 10w40 i zobaczę czy bierze przy okazji coś oleju, a teraz mam nowy olej zalany zrobione 100km na nim tylko to szkoda go wymieniać


_________________
Jeżdżę szybko, ale bezpiecznie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 listopada 2011, 16:54 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
w innym temacie piszesz, że regenerowałeś turbinę
natychmiast zmień olej na minimum 10W40, turbiny bardzo nie lubią minerała - szkoda pieniędzy
nie wiem jaki zalałeś, ale taki mineralny który spełnia normy dla turbin VW to ze świeczką szukać
a jeśli robiłeś remont silnika to tylko i wyłącznie full syntetyk, ja mam najechane 375000 i zalewam non stop syntetykiem i chodzi jak w zegarku beż żadnych napraw w silniku


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 listopada 2011, 17:00 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 22 października 2011, 22:05
Posty: 64
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
model: Multivan T4 FL
silnik: 2.5 TDi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Kenobi ok zmienię ten olej jak najszybciej wszystko jest zrobione szkoda trochę mi tej kasy co wsadziłem w silnik.
A możesz mi pokazać jakieś zdjęcie z tą świeczką jak to wygląda?
A ty jaki olej lejesz ten syntetyk?? Castrol magnatec może być??


_________________
Jeżdżę szybko, ale bezpiecznie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 listopada 2011, 21:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Sebii napisał(a):
A możesz mi pokazać jakieś zdjęcie z tą świeczką jak to wygląda?

chodziło mi o to że, kupic olej mineralny wysokiej jakości z normą VW 505.00 jest bardzo ciężko

ja leję mobil1 5w50 fully syntetic
o olejach jest sporo na forum więc musisz trochę poczytac i decyzję podjąc sam
przy jednym będę się upierał - nie wlewac do TDI oleju mineralnego !!


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 listopada 2011, 22:21 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 7 lutego 2011, 01:36
Posty: 159
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
model: t4 multivan
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 2 razy
U mnie z rana jest to samo przy ruszaniu ale tylko przez chwilę i to jak jest temperatura poniżej +8 stopni


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 listopada 2011, 22:24 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 22 października 2011, 22:05
Posty: 64
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
model: Multivan T4 FL
silnik: 2.5 TDi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
supercars napisał(a):
U mnie z rana jest to samo przy ruszaniu ale tylko przez chwilę i to jak jest temperatura poniżej +8 stopni


No to nie jestem sam bo tak samo u mnie jeden dymek pójdzie przy ruszeniu tylko i spokój ale tak musi być na razie olej trzeba z zmienić na 10w40 i wtedy zobaczymy


_________________
Jeżdżę szybko, ale bezpiecznie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 listopada 2011, 22:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Co prawda nie mam TDI ale u mnie w starym charczoku nie puszcza nic na niebiesko w zimie i nie myślę że takie objawy jak opisujecie są normalne ale co ją mogę wiedziec ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 80 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB