T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 23 kwietnia 2024, 22:14

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 lipca 2014, 23:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 czerwca 2014, 00:30
Posty: 27
Lokalizacja: KRK
model: T4 multivan
silnik: 2.5 tdi ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
sylar napisał(a):
Witam, mam problem z obrotomierzem...
Wskazówka nie chodzi płynnie tylko skacze. Na biegu jałowym jest na 0.
Da radę naprawić czy tylko wymiana pomoże ?


Podepnę się do tego pytania. Czy ktoś wie, jak uspokoić tą wskazówkę? Podczas jazdy hula z amplitudą około tysiąca obrotów. Denerwujące..


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 4 lipca 2014, 07:15 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 września 2010, 10:40
Posty: 436
Lokalizacja: Kowary
model: syncro long, króciak
silnik: acv

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 37 razy
Sprawdzić ciągłość i styki kabelka od alternatora


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 4 lipca 2014, 09:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Czerwonego kabelka, we wtyczce oznaczony jako W.

Pasek oczywiście naciągnięty


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 5 lipca 2014, 21:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 marca 2014, 07:58
Posty: 78
model: t4
silnik: 2,4-1,9tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
mam pytanie odnośnie prawidłowego działania obrotomierza,
silnik pochodził z audi B4, licznik miałem bez obrotomierza,
dołożyłem zegary z obrotomierzem i wg mnie zawyża,
jak dobrze zauważyłem to prędkość obrotowa bierze z alternatora,
ale czy aby nie będzie właśnie przekłamywał jeżeli będą różne obwody
kół (pasowe wału i alternatora) ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 5 lipca 2014, 22:19 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Gdzieś było o tym, inna średnica koła pasowego na altku i będą błędne wskazania.
Ten silnik z Audi to jaki kod ?


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 lipca 2014, 06:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 marca 2014, 07:58
Posty: 78
model: t4
silnik: 2,4-1,9tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
1Z jak dobrze pamiętam, czyli tak jak myślałem,
tym bardziej że w 2,4 był układ na klinowy pasek
a w audi mam na wielorowkowy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 lipca 2014, 09:14 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
henry napisał(a):
1Z jak dobrze pamiętam, czyli tak jak myślałem,
tym bardziej że w 2,4 był układ na klinowy pasek
a w audi mam na wielorowkowy

A alternator włożony z którego silnika ? Jak z 1Z to obrotomierz bierze sygnał ze sterownika silnika, bo ten z kolei ma go raczej z czujnika położenia wału. Na vagu można porównać sobie co pokazuje zegar a co widzi sterownik.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 lipca 2014, 13:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 marca 2014, 07:58
Posty: 78
model: t4
silnik: 2,4-1,9tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
instalacja do zegarów podłączona z 2,4, więc wg mnie pokazuje informacje z alternatora,
odnośnie vaga,w tym tygodniu dopiero będę podłączał gniazdo diagnostyczne


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 lipca 2014, 14:16 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Ściągnij wtyk W na altku (jeśli tam jest) i sprawa będzie jasna z kąd idzie sygnał.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 lipca 2014, 14:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 marca 2014, 07:58
Posty: 78
model: t4
silnik: 2,4-1,9tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
po odpięciu wtyczki w alternatorze licznik nie pokazuje obrotów,
czyli trzeba teraz szukać kabelka w instalacji od silnika


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 lipca 2014, 14:58 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Tak jest, nie mam akurat schematów ze sobą, jak masz licznik niebieski to bym Ci może podpowiedział na który pin w liczniku ma dochodzić ale to dopiero jak dostanę się do domu co może nastąpić pod koniec tygodnia.
Może ktoś inny coś podrzuci w międzyczasie.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 lipca 2014, 15:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Czarno zielony kabel idzie z ECU T68/2 do skrzynki centralnej na wtyczkę G1/12, ze skrzynki bezpieczników wtyczka U1/6 do wtyczki licznika T28/10 (zielone zegary) lub pin 11 niebieskiej wtyczki w niebieskich zegarach


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 lipca 2014, 13:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 marca 2014, 07:58
Posty: 78
model: t4
silnik: 2,4-1,9tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
super
sprawdzę dzisiaj,
od siebie dodam że niesamowita jest pomoc na tym forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 lipca 2014, 01:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 18 lipca 2014, 08:24
Posty: 1
model: T4
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam
Mam transportera t4 92r 2.4D z zielonymi zegarami (bez obrotomierza) czy da rade podpiac zegary od passata z obrotomierzem ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 lipca 2014, 16:01 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1904
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
xxxjajoxxx napisał(a):
Witam
Mam transportera t4 92r 2.4D z zielonymi zegarami (bez obrotomierza) czy da rade podpiac zegary od passata z obrotomierzem ?


Oczywiście czytałeś chociaż pierwszą stronę?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 grudnia 2015, 17:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Po przeczytaniu całego wątku mam już na 90% odpowiedź ale się jednak dopytam. Obrotomierz zachowuje się jak tradycyjny prędkościomierz ze zdychającą linką. Czyli raz wszystko OK a raz skacze po 30 stopni w każdą stronę względem jakiegoś położenia średniego. Dlatego myślałem, że też jest linkowy i zachodziłem skąd bierze sygnał.
Jednak dopytam, czy Waszym zdaniem to tylko kabelek, czy coś w elektronice wskaźnika? Organoleptycznie wyeliminować kabelka nie mogę bo bus na kuracji u p. Zbyszka w poważniejszej sprawie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 grudnia 2015, 17:45 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Rzuciło mi się na uszy coś o zimnych lutach w tych licznikach. Może tam jest problem ?


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 lutego 2016, 18:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 1 listopada 2013, 20:30
Posty: 13
Lokalizacja: Olsztyn
model: T4
silnik: 2,4 D AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam , czy pod ten pin mam podłączyć przewód z alternatora ?

Probe041 napisał(a):
Pin 10 we wtyczce 28 pinowej
http://www.t4-wiki.de/wiki/images/Elekt ... ht_neu.jpg

Heh widzę, że za długoo szukałem <01>


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 15 kwietnia 2017, 14:30 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Czy taki obrotomierz http://spider24.pl/portfolio/obrotomierze-cyfrowe/ będzie działał poprawnie z silnikiem 2.4 D z 93 '' , gdzieś słyszałem że przekłamują , ma ktoś doświadczenie z tego typu urządzeniem?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 15 kwietnia 2017, 15:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Skoro to ma być do dowolnego diesla i benzyniaka to są to zwykle liczniki impulsów. W 2,D można liczyć tylko impulsy z alternatora wiec jak dobrze je przeliczysz na obroty silnika i trafisz z dzielnikiem w tym obrotomierzu (sąsiedni obrotek , czyli SPIDER MINI, ma: 2/1; 2/3; 1/1; 2/1; 3/1; 4/1 impulsy/wskazania) to nie widzę problemów z przekłamywaniem. Czyli najpierw zacznij do pomiaru średnic kół pasowych.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB