T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 18 kwietnia 2024, 05:04

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 marca 2012, 21:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 10:47
Posty: 125
model: Caravelle 2.5TDI ACV
silnik: T4 Holenderka 1.9TD

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 1 raz
Witam,
niestety mechanik nie ma czasu a ja muszę wyjechać jutro w trasę i po odpaleniu strasznie przez jakiś czas piszczy mi pasek - ale piszczy naprawdę masakrycznie (1.9TD ABL), że aż uszy bolą a jak się dogazuje to już wogóle. I tak samo jakiś czas temu zaczeło mi się "wieszać" wspomaganie że nie mogłem dalej przekręcić kierownicą i piszczał pasek przy oporze. Ale jak dodałem gazu to piszczał i kręcił. Mechanik stwierdził że oba do wymiany. Mam kupione niestety nie ma czasu wymienić i mam pytanie czy ktoś możę opisać krok po kroku jak to zrobić dla osób które to nie robiły na tym konkretnie silniku? Czy zdejmując obudowę pod silnikiem i kładąc się pod spód dam radę czy trzeba kanał? Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 marca 2012, 21:44 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Zdejmując obudowę będziesz miał wystarczająco miejsca żeby wymienić pasek alternatora. Piszę to w oparciu o silnik 2.4D ale tu raczej będzie analogicznie. Od bloku silnika idzie do altka 'łapka' na której znajduje się śruba naciągu paska altka, tą właśnie śrubę luzujesz i pociągasz altka w kierunku silnika zdejmując pasek. Gorzej będzie z paskiem wspomagania, tu w 2.4D konieczne będzie zdjęcie koła i nadkola (podkładasz cegły), proszę kolegów o skorygowanie jeśli w 1.9TD jest jakaś różnica.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Ostatnio edytowano sobota, 3 marca 2012, 01:59 przez marh, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 marca 2012, 22:25 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
W 1.9D jeden pasek jest wieloklinowy, i alternator jest na sprężynie z tego co pamiętam. Chyba w teczce nie było napinacza na ramieniu.
Pasek wspomagania jest przez paskiem alternatora odwrotnie niż w 2.4D i jest napinany pompą.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 marca 2012, 22:31 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
W 1.9 są 2 paski. Wieloklinowy na pompę wspomagania - napinany podkładkami wkładanymi pomiędzy 2 części koła pompy wspomagania. Zaś na alternator jest wielorowkowy - napinany alternatorem. Żeby zdemontować pasek pompy wspomagania potrzebny jest imbus 6mm, zaś aby popuścić alternator - 2 śruby na klucz 13mm.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 marca 2012, 22:50 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Kolego pasek wielorowkowy i wieloklinowy to to samo! Natomiast pasek pompy jest co najwyżej klinowy.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 marca 2012, 01:29 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Z tego co piszą koledzy dostęp do obydwu pasków masz dobry. Z takich dodatkowych rzeczy: trzeba zadbać o zachowanie zalecanego napięcia tych pasków, kontrolowanego poprzez pomiar ich ugięcia w połowie długości. Kładąc się pod autem standardowo ochrona oczu + zablokowanie kół przy nachylonym terenie; w sytuacji podniesienia budy to na równym terenie ze stabilnym podparciem (pozostawienie auta wyłącznie na seryjnym podnośniku grozi zsunięciem się skrzynki), najlepiej unikając wtenczas wchodzenia pod spód. Warto zapewnienić sobie bezpieczne warunki pracy, w okolicy niedawno faceta przygniótł samochód.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 lutego 2015, 12:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 5 stycznia 2013, 19:38
Posty: 71
model: t4 Multivan
silnik: 1,9TD

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
koledzy,
zgubiłem pasek od wspomagania może ktoś wie jaki tam powinien być
ma 1,9TD bez klimy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 czerwca 2017, 12:02 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 05:00
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
model: 2001
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Witam ,Panowie dzisiaj spotkała mnie taka przykra sytuacja że pękł mi pasek od alternatora i pompy wody,niestety musiałem tak przejechać jeszcze jakieś 7km,a na moje nieszczęście jechałem jeszcze z przyczepą.Świeciła oczywiście kontrolka od ładowania i co gorsze migała kontrolka oleju,jak się później okazało stan był poniżej minimum,płynu ubyło 2 litry.Podjechałem do sklepu zakupiłem wszytko tj. olej(dolałem 0,5l) płyn chłodniczy(dolałem 2l) i paski które wymieniłem na poboczu.Auto po odpaleniu pracuje normalnie,nie przerywa,nie kopci wydaje się że wszystko jest ok ale czy napewno??Możliwe że pękła głowica albo uszczelka pod nią,z jakimi konsekwencjami mogę się liczyć?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 czerwca 2017, 16:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Brak paska wielorowkowego nic nie ma do poziomu oleju. Od niepracującej pompy wody też stan płynu chłodniczego nie powinien się zmienić. Co innego jak zagotowałeś w ten sposób silnik i uszkodziłeś głowicę to jest taka możliwość. Pierścienie też mogłeś przegrzać


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 czerwca 2017, 17:37 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 05:00
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
model: 2001
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Probe041 napisał(a):
Brak paska wielorowkowego nic nie ma do poziomu oleju. Od niepracującej pompy wody też stan płynu chłodniczego nie powinien się zmienić. Co innego jak zagotowałeś w ten sposób silnik i uszkodziłeś głowicę to jest taka możliwość. Pierścienie też mogłeś przegrzać


Waśnie o zagotowanie mi chodzi,bo jeżeli wywaliło płyn to znaczy że się zagotował,ale jak napisałem wyżej po dolaniu 2 litrów brakującego płynu silnik pracuje normalnie,terkotał sobie jeszcze jakieś 30minut po całej tej akcji i odstawiłem go na parking.Jutro szykuje się trasa około 100km i mam delikatne obawy czy soś się nie posypie.Pytanie czy to tylko kwestia czasu jak głowica powie papa czy też jest szansa na to że jednak nic się nie stało?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 czerwca 2017, 21:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Jak olej i płyn wywaliło to szczerze wątpię ale kto wie. Może oleju po prostu nie było wcześniej


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 czerwca 2017, 21:26 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 05:00
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
model: 2001
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Stan oleju wcześniej był poniżej minimum tylko zapomniało mi się dolać, już kiedyś tak miałem że jak za niski stan to zaczęła mrugać,po dolewce ok,teraz poprostu wydaje mi się że nałożyły się dwie usterki na siebie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 lipca 2017, 15:22 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 05:00
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
model: 2001
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Jest dobrze jak narazie po przejechaniu 100km żadnych niepokojących objawów niema..fart;).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 lipca 2017, 16:22 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
I tak ma byc. Uwazaj na przyszlosc. Kontrolki sa polaczone z brzeczykiem. W wyniku niedzialajacego ladowania do chodzi jeszcze sygnal dzwiekowy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 lipca 2017, 16:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Licznik potrzebuje sygnał obrotów aby określić czy ciśnienie oleju jest prawidłowe w funkcji obrotów. Brak sygnału obrotów powoduje kontrolkę ciśnienia oleju na liczniku przy tym silniku (sygnał jest brany z alternatora)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB