T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 09:23

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 lipca 2010, 14:41 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Jak już gdzieś tu wcześniej pisałem zakupiłem T4 "na zdjęcie" z internetu z Niemiec z ( jak to niemiec opisał ) uszkodzonym wałkiem rozrządu. Silnik chodził ale coś mocno stukało. Ogólnie auto w marnym stanie ale prace naprawcze zaczynam od silnika. Dziś dostałem telefon z diagnozą. Zatarty tłok na jednym z cylindrów. Początkowo pomyslałem standardowo- wymienić silnik! Ale potem doszlismy z mechanikiem do wniosku- naprawiać. Kupić można jakiś szajs,.. może chodzić ale i tak nie wiadomo co jest w środku. A tu wymienimy jednen tłok i damy nowe pierścienie na wszystkie tłoki ( bo są mocno zuzyte ). Cylindry nie są mocno wypracowane,.. nawet ten na zatartym tłoku jest ok. Zrobi się głowice i będzie git. Przynajmniej będe wiedział co mam pod maską.
Oczekiwań wygórowanych nie mam. Auto będzie uzywane okazjonalnie na wyjazdy wędkarskie, windsurfingowe, itp., a w zimie będzie praktycznie stało. Więc nawet jak silnik będzie brał troche oleju to z torbami nie pójdę :)

EDIT

No i fura odebrana. Silnik pracuje ładnie, całkiem równo i niesamowicie cicho :).
Zakres naprawy obejmował:
1. wymiana 1 tłoka
2. wymiana pierścieni na wszystkich tłokach
3. sprawdzenie wtryskiwaczy ( były ok. )
4. regeneracja głowicy ( w tym 5 nowych zaworów )
5. naprawa ( uszczelnienie ) ośki dźwigni gazu w pompie wtryskowej
6. nowe paski i rolki rozrządu
7. i oczywiście wszystkie uszczelki nowe.

Całość zamknęła się kwotą 3.200,- ( faktura )

Wrażenia dodatkowe-
Ponieważ silnik jest teraz cichszy, nie stuka i mogę pojechać nieco szybciej niż w poprzednim "trybie awaryjnym" okazało się, że strasznie głośny jest układ napędowy. Wyje, rzęzi i przy dodawaniu gazu występuje to w takim pulsacyjnym rytmie. Może w skrzyni jest sucho? mam nadzieje, że tylko to :).

edytuj posty


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 lipca 2010, 22:36 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Radauskas napisał(a):
Może w skrzyni jest sucho? mam nadzieje, że tylko to :).
Na początek sprawdź czy jest olej, ale jeżeli brakuje to sugeruje zlać to co zostało i zalać świeży


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 lipca 2010, 22:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
A jak olej jest to niestety łozyska w skrzyni są do wymiany :D


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 lipca 2010, 22:40 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
tak właśnie zrobię,.. plus odrobina dodatku do oleju przkładnipwego z MoS2,.. czyli dwusiarczkiem molibdenu.

EDIT

Radauskas napisał(a):
Wyje, rzęzi i przy dodawaniu gazu występuje to w takim pulsacyjnym rytmie.


Niepokoi mnie też to szarpanie ( pulsowanie ) przy dodawaniu gazu. To raczej nie ma nic wspólnego z samą skrzynią,... raczej skłaniam się do powiązania tego z silnikiem ( jego regulacją ). Nie jest to bardzo mocne szarpanie ale na pewno odczuwalne i nie powinno go być. Macie jakieś sugestie?

edytuj posty


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB