T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 2 maja 2024, 13:52

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 lutego 2012, 22:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
daxo napisał(a):
Metalowe części dłużej się rozmarzają mogą się urwać łopatki w pompie i później kicha
i nowe posty typu- Pomocy nie grzeje albo Pomocy bo się gotuje

Nie ma takiej opcji kolego, nawet jak pompa ma wirniki plastikowe nie ma sie co bać


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 lutego 2012, 22:50 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 grudnia 2010, 23:31
Posty: 194
Lokalizacja: Krosno
opis: TDI
TYLKO DLA
INTELIGENTNYCH
model: T4 LONG
silnik: 2.5TDI AJT

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 5 razy
i tak nie wiadomo czy motor nie rozpruty przez lód.


_________________
TDI----TYLKO DLA INTELIGENTNYCH!!!!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 lutego 2012, 22:59 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
ento napisał(a):
dolewał mu wody do zbiorniczka (...) chciał go odpalić , podnosi maskę a tam zonk.. lód w zbiorniczku, nawet korka nie da się odkręcic...


Chciał go odpalić? Czy to znaczy, że kręcił rozrusznikiem? Jeśli tak to do wymiany pasek rozrządu i oby nie uszkodzona była głowica/zawory.


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 lutego 2012, 23:15 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Co wy z tym paskiem do wymiany? Bez obrazy Panowie ale za dużo teorii za mało praktyki.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 lutego 2012, 23:25 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
Kolego FocusMED, zakręć rozrusznikiem z zamarzniętą "na kość" pompą wodną napędzaną paskiem rozrządu.


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 lutego 2012, 23:34 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Najważniejsze jest to, że wspólnie do czegoś się dochodzi na forum ;-)


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2012, 01:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
Jezeli zamarzł na kośc i była próba odpalania to tak jak Grzesiex napisał , pasek rozrządu do wymiany i modlic sie aby głowica nie była do zrzucenia i roboty... Kiedys mi kierowca tak załatwił auto , chłodnica lała się , wymieniał ją gdzies w trasie zalali mu wodę bo był to okres letni i nie mieli niby płynu... zapomniał o tym powiedziec. Przyszły mrozy -20 stopni i jak zamarzł to zamarzl na dobre, przy próbie odpalenia scieło zęby na pasku bo pompa zamarznięta nawet nie ruszyła się. Naszczescie rozrusznik nie miał siły zakręcic z powodu słabego aku i scieło tylko trzy zeby na pasku więc jak się pózniej okazało , naszczescie zadnych szkod więcej nie było... Więc dokładnie... mówmy o praktyce a nie teorii tu....

Trzeba tez wziąsc pod uwage ze nie kazdy ma garaz , a jak ma to nie koniecznie taki aby T4 się zmiesciło , więc rozmrazanie może byc cięzkie podczas duzych mrozów które trwają nieprzerwanie tydzień lub dwa.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2012, 10:32 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Jak ktoś nie ma garażu to jest chyba rzeczą oczywistą że na dworze nie rozmrozi samochodu.
Co do zerwanego paska to racja zdarza się, ale trzeba mieć naprawdę wybitny niefart no i metalową pompę bo przy plastikowej (dla jasności i tych mniej kumatych, mam na myśli wirnik a nie całą pompę) prędzej puści połączenie między osią a wirnikiem. Poza tym przy -20stopniach i dobrym pasku jest większe prawdopodobieństwo że rozrusznik nie da rady zakręcić niż że porwie pasek. Idąc dalej, ale to już teoria, jak zmrozi pompę na kość to resztę silnika zapewne też a to już daje murowane pęknięcia czy to w bloku czy głowicy.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2012, 10:46 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
FocusMED ,niekoniecznie.Sam juz kupiłem silnik po tym jak zamarzła pompa i scieło zeby na pasku.Załozylem nowy pasek ,sprawdziłem jak wygląda pod pokrywa zaworów i silnik smiga do dzisiaj,a dodam że blok ma aluminiowy.
Co do kręcenia z zamarznieta pompą ,to rozrusznik ma takie przełożenie poprzez koło zamachowe ,że spokojnie zerwie zęby na pasku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2012, 10:53 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
FocusMED napisał(a):
(...) metalową pompę bo przy plastikowej (...)


Jaki model pompy jest w aucie nie wywróżysz nawet za pomocą swojej szklanej kuli, o której kiedyś nam wspominałeś na forum.

FocusMED napisał(a):

(...) Poza tym przy -20stopniach i dobrym pasku jest większe prawdopodobieństwo że rozrusznik nie da rady zakręcić niż że porwie pasek (...)


Czyli mamy inne zdanie, bo ja po takiej akcji zalecam zmianę relatywnie taniego paska, by uniknąć w przyszłości kosztownej niespodzianki, a Pan nie. Pasek zerwać jest ciężko, ale ściąć jego zęby jest niezwykle łatwo.


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2012, 10:55 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 17 października 2010, 18:47
Posty: 370
model: biznes
silnik: 2.5

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 3 razy
dzieki za zainteresowanie. Chciał go odpalic tzn przekrecił rozrusznik ale może 2-3 sekundy bo aku padniete. Do garażu niestety sie nie zmieści... czyli pozostaje czekać do wiosny..


_________________
Obrazek Obrazek Obrazek
Nie sztuką jest zwrócić na siebie uwagę tonami spojlerów i neonów... sztuką jest zrobić to bez nich..


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2012, 23:49 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Zawsze można LAWETOWAĆ do warsztatu gdzie odmrożą i zgodnie z sugestiami powyżej zweryfikują rozrząd. Nie ma pewności czy pompa zakręciła, czy nie. Lepiej zapobiegać niż leczyć i odpalenie przy domu na wiosnę będzie jednak obarczone pewnym ryzykiem.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 lutego 2012, 13:36 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 17 października 2010, 18:47
Posty: 370
model: biznes
silnik: 2.5

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 3 razy
Dzisiaj z nim rozmawiałem i powiedział ze pod koniec tygodnia probuje odpalić pod domem. Do zbiorniczka dotłukł jakiegoś koncentratu i powoli , powoli lód znika. W zbiorniczku juz lodu nie ma.


_________________
Obrazek Obrazek Obrazek
Nie sztuką jest zwrócić na siebie uwagę tonami spojlerów i neonów... sztuką jest zrobić to bez nich..


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 lutego 2012, 22:24 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): niedziela, 6 czerwca 2010, 22:39
Posty: 636
model: T4
silnik: najlepszejszy
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 10 razy
w podobny sposób koleś pozbył się w swoim audi A8 dwóch głowic, ponieważ miał silnik 4,2 i przy mrozie i wodzie w układzie wszystko szlak trafił


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 lutego 2012, 16:08 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 17 października 2010, 18:47
Posty: 370
model: biznes
silnik: 2.5

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 3 razy
odpalił i zrobił dzisiaj ok 70 km , wiec chyba wszystko OK


_________________
Obrazek Obrazek Obrazek
Nie sztuką jest zwrócić na siebie uwagę tonami spojlerów i neonów... sztuką jest zrobić to bez nich..


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 lutego 2012, 12:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 listopada 2010, 14:52
Posty: 1429
Lokalizacja: obrzeża Kotliny Kłodzkiej
opis: " Sekcja Dolnośląsko-Opolska!"
model: transporter
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 225 razy
Pomógł: 33 razy
<yahoo> upiekło się tym razem <38>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 lutego 2012, 14:59 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 17 października 2010, 18:47
Posty: 370
model: biznes
silnik: 2.5

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 3 razy
oj tak sporo szczęścia miał


_________________
Obrazek Obrazek Obrazek
Nie sztuką jest zwrócić na siebie uwagę tonami spojlerów i neonów... sztuką jest zrobić to bez nich..


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB