T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 15 maja 2024, 01:50

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lutego 2012, 22:39 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 16 czerwca 2011, 19:25
Posty: 55
Lokalizacja: Września / WLKP
model: transporter
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
Witam.
Wczoraj pojawił się problem z moją teczuszką.
Podczas jazdy przy prędkości ok 90km/h nagle zgasł silnik. Długie kręcenie rozrusznikiem i odpalił. Po przejechaniu ok 30km znów to samo. Była godz 5-ta rano i -17 C na dworze. Po pracy o 14-tej temp. -9 C odpala bez problemu i całą drogę jedzie jak należy (50km do domu). Po tych objawach postanowiłem wymienić filtr paliwa bo myślałem że "oszczędności" dają się we znaki. No i tak jak myślałem w starym filtrze gęste mleko (parafina), więc spuszczanie ok 35l paliwa i nalanie shell-owskiego Golda. Wieczorem wszystko poskładane i odpalone. Dzisiaj rano odpalam, jadę chwaląc jaki teraz żwawy ;) i po przejechaniu 50km, dwieście metrów przed celem podróży szarpnięcie i całkowity brak mocy. Dokulałem się na parking i już nie odpalił. O 14-tej nawet nie chciał załapać aż baterię wyładowałem (nową). Posiłki dojechały do mnie z mocnym prądem po dwóch godzinach. W tym czasie sprawdziłem paliwo we filtrze (klarowne ale leciało dopiero po całkowitym wykręceniu tego dolnego korka). Prąd jest więc odpalam. Baaaardzo długie kręcenie i odpalił. No to w drogę do domu. Zatrzymałem sie na chwilkę na stacji i zauważyłem wyciek paliwa z filtra. Po oględzinach stwierdziłem że to z zaworka na przewodzie powrotnym na filtrze. Ale że zimno to zrobię jutro więc jadę dalej. No i mocy mu zabrakło. Kilka razy zgasł w czasie jazdy, szarpał, nie chciał odpalić. 40km pokonałem w dwie godziny. Podejrzewam że może tym zaworkiem powietrze łapał i przez to takie objawy, ale wolę się u Was upewnić czy na pewno nic gorszego nie dolega mojemu folksfagenowi :)

Troszkę się rozpisałem, ale chciałem jak najlepiej opisać przypadłość mojego wozidła.
Dziękuję za szybkie odpowiedzi.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lutego 2012, 22:44 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7429
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
moim zdaniem twoja diagnoza jest słuszna
zapewne uszkodzony masz ten oring który jest na zaworku lub źle go zabezpieczyłeś tą zawleczką


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 lutego 2012, 02:08 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Na moim podgrzewaczu nie było oringa, oring jedynie na filtrze w miejscu gdzie nachodzi podgrzewacz. Uszczelniłem styk ścianek zewnętrznych filtra i podgrzewacza pastą uszczelniającą ropo-odporną, która przybiera gumową konsystencję i teraz podgrzewacz dość mocno przylega do filtra.
Jeśli chcesz mieć tutaj zupełną pewność to możesz wziąć pod uwagę połączenie 2 fragmentów powrotnego węża plastikowym łącznikiem (+zaciski) z pominięciem podgrzewacza, zaś otwór w filtrze zaślepić szczelnie dobranym kurkiem, bądź po prostu kupić filtr paliwa bez wejścia na podgrzewacz - takowe są również w sprzedaży.
Po załatwieniu sprawy w taki czy inny sposób skontroluj czy masz bąbelki powietrza w przezroczystym wężu doprowadzającym ON z filtra do pompy wtryskowej.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 lutego 2012, 11:42 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 16 czerwca 2011, 19:25
Posty: 55
Lokalizacja: Września / WLKP
model: transporter
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
Wymontowałem ten zaworek i okazało się że jest pęknięty. Mam już nowy w ręce. Jest na nim strzałka. Moim zdaniem powinna być skierowana w kierunku zbiornika. Demontując stary nie zwróciłem na to uwagi.
I tu moje kolejne pytanie. Czy strzałka wskazuje kierunek przepływu (pompa-zbiornik)?


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 lutego 2012, 12:40 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7429
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
tak zaworkiem płynie ropa z powrotu z wtrysków w kierunku zbiornika


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 lutego 2012, 12:52 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 16 czerwca 2011, 19:25
Posty: 55
Lokalizacja: Września / WLKP
model: transporter
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
Kenobi napisał(a):
tak zaworkiem płynie ropa z powrotu z wtrysków w kierunku zbiornika

Dzięki idę montować no i jakaś trasa by się upewnić czy wszystko ok.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 lutego 2012, 18:12 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 16 czerwca 2011, 19:25
Posty: 55
Lokalizacja: Września / WLKP
model: transporter
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
Poskładane, odpalone i rejs w koło komina 22km. Jak narazie gitara. Rwie do przodu jak tico na paliwie v-pover ;) Myślę że tylko to było przyczyną problemów. Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB