T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 30 kwietnia 2024, 16:19

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 lutego 2012, 19:33 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 stycznia 2012, 13:08
Posty: 47
Lokalizacja: Tłuszcz
model: ABL
silnik: 1,9TD

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 2 razy
Panowie POMOCY!!
W przeciągu roku 10 razy pękł mi pasek napędzający alternator oraz pompę wody, dodam iż nakręciłem zaledwie 30kkm.
Zaobserwowałem że teczka zaczęła zjadać paski po wymianie kompletnego rozrządu przez ''nieudolnego mechanika'' (tłumacze powód jego odznaczenia, rolkę napinającą zamontował w taki sposób że metalowy klips przycierał o pasek rozrządu <szok> )
Dodam, że każdy pasek wytrzymywał różne dystanse a rozpiętość jest duża od 4km do 6tyś km
Co może być przyczyną takiego zjawiska zresztą bardzo uciążliwego i kosztownego? <21>
Liczę na Wasze sugestie, może spotkaliście się z podobnym problemem...


_________________
He Who Must Die, Must Die In The Dark, Even If He Sells Candles


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 lutego 2012, 20:07 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Na moje wyrobione któreś z kół (Pasowe na wale lub alternatora). Stawiałbym na alternator jednak.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 lutego 2012, 20:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 26 grudnia 2011, 16:47
Posty: 11
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
witam
u mnie bylo to samo sprawca lozyska alternatora



Za ten wpis autor waldek19655 podziękował: SteffoV8 (środa, 8 lutego 2012, 15:16)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 lutego 2012, 20:49 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 stycznia 2012, 13:08
Posty: 47
Lokalizacja: Tłuszcz
model: ABL
silnik: 1,9TD

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 2 razy
Pasowe było wymienione w toku podejrzeń, a koło alternatora z całego towarzystwa rozrządowego nie było wymieniane bo nie wykazywało luzu... Dodam że te 10 pasków wymieniało mi w sumie 4 mechaniorów w różnych miejscach kraju.
Mam pytanie czy w czasie dużego obciążenia tj. długie światła, wentylatory na maxa, radio+wzmacniacz+tuba i cb jednocześnie może doprowadzić do cięższego obracania się alternatora co za tym idzie większego tarcia paska i przegrzewania niego?? Taki mój pomysł...
Boję się, że jutro odholuję Teczkę do mechaniora z tymże problemem i skończy się na wymianie paska, a problem powróci w najmniej oczekiwanym momencie tak jak to było wczoraj... Nie mam już siły. <bezradny>


_________________
He Who Must Die, Must Die In The Dark, Even If He Sells Candles


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 lutego 2012, 21:48 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Wymień koło alternatora i obejrzy dokładnie koło pompy wody.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.



Za ten wpis autor FocusMED podziękował: SteffoV8 (środa, 8 lutego 2012, 15:16)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 lutego 2012, 22:16 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Jeśli pasowe wymienione na nowe - to je wykluczamy.
Tak jak pisałem - stawiam na koło alternatora - miałem podobne przypadki - z tym że pasek się wydłużał i piszczał. Przyjrzyj się dokładnie kołu alternatora. Ono nie musi mieć luzu - wystarczy że jest wytarte i pasek nie siada na nim tak jak powinien. Tu masz poglądową fotkę na aukcji jak powinno wyglądać nowe: http://allegro.pl/kolo-pasowe-alternato ... 95098.html


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lutego 2012, 00:20 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 stycznia 2012, 13:08
Posty: 47
Lokalizacja: Tłuszcz
model: ABL
silnik: 1,9TD

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 2 razy
Spróbuję jutro na te kółko zwrócić uwagę jest to jakaś myśl bo w zasadzie tylko to nie było ruszane. A pompa wody była już dwa razy wymieniana, ta zamontowana przez ''nieudolnego mechanika'' kompletna z obudową (nie wiem po co) siadła po 4 miechach, a druga ma nieco ponad pół roku więc też raczej należy wykluczyć.
Jak macie jeszcze jakieś pomysły to śmiało,
jutro napiszę na czym stanęło po konsultacji i naprawie u mechanika..
pzdr i <beer>


_________________
He Who Must Die, Must Die In The Dark, Even If He Sells Candles


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lutego 2012, 00:49 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Sprubuj zmierzyć średnicę koła pasowego - ja mam 3 altki z takim kołem w róznym stopniu zużycia i porównamy. Ale odczytaj z możliwie największą dokładnością suwmiarki....
Nawet jeśli mechanik wymieniał ci pompę - to koło pasowe przekładał ze starej bo nie było go w komplecie z nową.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.



Za ten wpis autor b8tz podziękował: SteffoV8 (środa, 8 lutego 2012, 15:15)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lutego 2012, 15:15 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 stycznia 2012, 13:08
Posty: 47
Lokalizacja: Tłuszcz
model: ABL
silnik: 1,9TD

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 2 razy
Panowie mechanior stwierdza wyrobione mocowanie alternatora, koła nie mierzył mówi że wygląda dobrze.
Czy macie na stanie takie mocowanie na handel, bo podobno nowego nie kupi tylko urzywane ze szrotów, itp.

POMOCY PILNE! <beer>


_________________
He Who Must Die, Must Die In The Dark, Even If He Sells Candles


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB