T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 12:21

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 kwietnia 2023, 07:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 22 kwietnia 2023, 14:32
Posty: 3
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich,
mam problem z moim multivanem (silnik ACV). Po dłuższej jeździe co jakiś czas wskakuje błąd P1556 i auto traci moc. Podczas jazdy nie czuć braku mocy lecz pojawia się dymienie na czarno.
Wykonałem logi i z tego co zauważyłem to przy pedale gazu wciśniętym na 100 % ciśnienie doładowania zadane zgadza się z rzeczywistym - osiąga niewiele ponad 2.0 bary, natomiast przy pedale przyśpieszenia wciśnietym w 30% i przytrzymaniu go przez chwile w tej pozycji brakuje mu około 0.3 bara i nie jest w stanie sobie tego wyrównać.
Wartości z przepływomierza pokrywają się jednak w szczycie doładowania osiągaja do 1000 mg/suw.

Do tej pory uszczelniłem kołnierz rury ssącej przy wejściu do turbo - jednak wiele się nie zmieniło.
Zastanawiam się czy przytkany katalizator dawał by taki objaw czy raczej ogólnie brakowało by mu tego doładowania.

Wieczore wrzuce logi. Ktoś ma jakieś pomysły ?
Auto kupiłem niedawno- w teori ma 210 k przebiegu.

https://vaglogs.com/log/011-Not-Running ... 541404e842
https://vaglogs.com/log/011-003-Not-Run ... 6a20ebbfc0
https://vaglogs.com/log/018-023-014-543 ... 6088b0a51d
https://vaglogs.com/log/011-Not-Running ... 8c91ca84de
https://vaglogs.com/log/011-003-Not-Run ... c2d07f68c5
https://vaglogs.com/log/008-010-Not-Run ... 14325e46bf
https://vaglogs.com/log/004-Not-Running ... 2fc17f9b46
https://vaglogs.com/log/004-007-013-13e ... bbe93f657d
https://vaglogs.com/log/003-Not-Running ... b8edb305f5
https://vaglogs.com/log/003-004-Not-Run ... 5b4ac69ea9
https://vaglogs.com/log/000-Not-Running ... f693bcc9c5
https://vaglogs.com/log/000-001-Not-Run ... ac5e9b64e5
https://vaglogs.com/log/000-001-003-d0d ... 2e8cfc4ca4


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 kwietnia 2023, 18:50 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Zrób logi tak jak należy. 3 bieg 1600 obr - pedał w podłogę do 4000 obr, a nie jakieś ceregiele na nie wiadomo jakim biegu i jakim położeniu pedału. Grupy w parach 003,011 003,008 010,011 Do tego podaj numer błędu nie P coś tam tylko vagowski typu 0759 czy dla nowszych typu 17257.
Maksymalne ciśnienie dal seryjnego ACV to 0.8 bara czyli w odczycie z logów 1800, jesli przekracza to albo masz zmieniony program albo po prostu turbina przeładowuje i ECU przechodzi w tryb awaryjny skutkujący utratą mocy.
Reasumują poprawne logi i poprawny numer błędu wraz ze słownym rozszerzeniem.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 kwietnia 2023, 21:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 22 kwietnia 2023, 14:32
Posty: 3
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
U mnie ciśnienie zadane wynosi około 1 bara więc możliwe, że było coś modyfikowane. Kod błędu to 17964 (P1556 -35-10) Charge pressure Negative Deviation.
Przed wykonaniem dzisiejszych logów zaślepiony został zawór EGR. Podczas logowania auto mocno dymiło na czarno, jednak nie odczułem braku mocy, błąd od doładowania nie pojawił się.

LOGI:
https://vaglogs.com/log/003-011-Not-Run ... e04bad63d6 - grupa 3 i 11

https://vaglogs.com/log/008-010-Not-Run ... 3f2fa043f6 - grupa 8 i 10

https://vaglogs.com/log/011-Not-Running ... afa7f58793 -grupa 11


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 maja 2023, 08:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 7 stycznia 2015, 19:52
Posty: 114
Lokalizacja: Kołobrzeg/N Fredrikstad
model: carawell
silnik: 2,5 tdi AJT

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 15 razy
Zrobiłeś busa?
Ktoś patrzył na twoje logi?
Też muszę logi zrobić i gdzieś je wrzucić na grupę żeby coś doradzili


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 maja 2023, 16:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 22 kwietnia 2023, 14:32
Posty: 3
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Zaślepiłem EGR i wywaliłem katalizator i na trasie 1000 km błąd się nie pojawił. Pozostał jedynie problem dymienia.
Liczyłem że specjalista Kenobi rzuci okiem na lagi i coś podpowie :P


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 września 2023, 01:54 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 19 kwietnia 2023, 20:31
Posty: 12
Lokalizacja: Bielsko-Biała
model: Transporter
silnik: 1.9

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 2 razy
Mojej żonie kopcił Mercedes. 0,33l oleju do dwusuwów na zbiornik paliwa rozwiązało problem - już po pierwszej dawce (zawodowy kierowca mówił, że trzeba cały litr zużyć na 3 tankowania) i przejechaniu 200km przestał dymić.
Sam jestem zszokowany...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB