T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

T4 silniki Diesla
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=38
Strona 1 z 5

Autor:  slimak [ wtorek, 13 kwietnia 2010, 12:02 ]
Tytuł:  T4 silniki Diesla

Wykaz i króciutka charakterystyka silników wysokoprężnych montowanych w VW T4 przez cały okres produkcji modelu.

Autor:  okey32 [ sobota, 24 marca 2012, 17:51 ]
Tytuł:  Re: T4 silniki Diesla

witam.
Kupiłem niedawno T4 1.9D z wymienionym silnikiem, również na 1.9D, tylko ten oryginalny nie miał wspomagania kierownicy ,natomiast w tym jest. Oczywiście jest tylko pompa ze zbiorniczkiem ale maglownica jest bez wspomagania tak ze nie jest podłączoną. Moje pytania jest takie czy te wszystkie silniki 1.9D były takie same tylko różniły się osprzętem czy są różne wersje tych silników. jeśli tak to jak sprawdzić jaki silnik faktycznie siedzi w moim T4.

Autor:  farcuf [ środa, 13 listopada 2013, 19:38 ]
Tytuł:  Re: T4 silniki Diesla

Czy ktoś spotkał sie z silnikiem ABE 2.4

Autor:  Probe041 [ środa, 13 listopada 2013, 19:47 ]
Tytuł:  Re: T4 silniki Diesla

farcuf napisał(a):
Czy ktoś spotkał sie z silnikiem ABE 2.4
Nie, co najwyżej AAB

Autor:  jkrawczyk [ sobota, 16 sierpnia 2014, 20:29 ]
Tytuł:  Re: T4 silniki Diesla

Witam,
Jestem nowy i świeży w kwestii Transporterów. Mam pytanie dotyczące silnika 2.5 150 Ps. Czy warto się tym interesować, chodzi mi o to że szukam autka do wożenia rodziny. Chciałbym żeby autko miało trochę pary, a nie interesuje mnie chipowanie, bo to jednak skraca żywotność silnika. Czy może dać sobie spokój i szukać 102 Ps. Ewentualnie benzyna.

Pozdrawiam.

Autor:  byry007 [ sobota, 23 sierpnia 2014, 16:00 ]
Tytuł:  Re: T4 silniki Diesla

Nie wiem jak to się ma w manualu 102 ale dla rodziny wystarczy chyba ze masz 9 osobowa rodzinę to może być słaby

Autor:  jkrawczyk [ niedziela, 31 sierpnia 2014, 18:50 ]
Tytuł:  Re: T4 silniki Diesla

Ojj, wiem że 102 powinno wystarczyć, w sumie to ciekaw jestem czy te 150 Km to nie jest pakowanie się w jakieś dużo większe koszty. Czym różnią się te dwa silniki?

Autor:  matnik [ poniedziałek, 10 listopada 2014, 23:05 ]
Tytuł:  Re: T4 silniki Diesla

Czym się różni wersja 88 konna od tej 102 konie oprócz tego że niema intercoolera? I co trzeba było by zrobic żeby podnieść moc w tej 88 konnej wersji oprócz dołożenia intercolera?

Autor:  notri [ poniedziałek, 10 listopada 2014, 23:37 ]
Tytuł:  Re: T4 silniki Diesla

matnik napisał(a):
Czym się różni wersja 88 konna od tej 102 konie oprócz tego że niema intercoolera?


Tłokami, skrzynią i kilkoma jeszcze drobiazgami

matnik napisał(a):
I co trzeba było by zrobic żeby podnieść moc w tej 88 konnej wersji oprócz dołożenia intercolera?


Dołożenie IC nic nie zmienia. Zmiana programu zrobionego z głową - tak. tylko i wyłącznie

Autor:  ostryt4 [ poniedziałek, 10 listopada 2014, 23:51 ]
Tytuł:  Re: T4 silniki Diesla

jkrawczyk napisał(a):
Witam,
Jestem nowy i świeży w kwestii Transporterów. Mam pytanie dotyczące silnika 2.5 150 Ps. Czy warto się tym interesować, chodzi mi o to że szukam autka do wożenia rodziny. Chciałbym żeby autko miało trochę pary, a nie interesuje mnie chipowanie, bo to jednak skraca żywotność silnika. Czy może dać sobie spokój i szukać 102 Ps. Ewentualnie benzyna.

Pozdrawiam.

Pewnie już musztarda po obiedzie.
Jak bym szukał takowego auta i miał odpowiedni budżet to napewno rozglądał bym się za 2.5 TDi 150km.
A co do chipowania to temat rzeka, jeżeli program dobrze zrobiony to reszta tj. żywotność zależy tylko i wyłącznie od "łącznika" pomiędzy fotelem kierowcy a pedałami <01>

Autor:  matnik [ wtorek, 11 listopada 2014, 00:40 ]
Tytuł:  Re: T4 silniki Diesla

notri napisał(a):
matnik napisał(a):
Czym się różni wersja 88 konna od tej 102 konie oprócz tego że niema intercoolera?


Tłokami, skrzynią i kilkoma jeszcze drobiazgami

matnik napisał(a):
I co trzeba było by zrobic żeby podnieść moc w tej 88 konnej wersji oprócz dołożenia intercolera?


Dołożenie IC nic nie zmienia. Zmiana programu zrobionego z głową - tak. tylko i wyłącznie


A mianowicie gorsze te tłoki? skrzynia czyli przełożenia inne? Pytam bo poprostu zastanawiam się czy warto coś takiego robić czy nie zacznie siadac silnik ?

Autor:  paweł t4 [ wtorek, 11 listopada 2014, 09:38 ]
Tytuł:  Re: T4 silniki Diesla

matnik napisał(a):
notri napisał(a):
matnik napisał(a):
Czym się różni wersja 88 konna od tej 102 konie oprócz tego że niema intercoolera?


Tłokami, skrzynią i kilkoma jeszcze drobiazgami

matnik napisał(a):
I co trzeba było by zrobic żeby podnieść moc w tej 88 konnej wersji oprócz dołożenia intercolera?


Dołożenie IC nic nie zmienia. Zmiana programu zrobionego z głową - tak. tylko i wyłącznie


A mianowicie gorsze te tłoki? skrzynia czyli przełożenia inne? Pytam bo poprostu zastanawiam się czy warto coś takiego robić czy nie zacznie siadac silnik ?

Silnik jest taki sam różni się wtryskami programem i brakiem intercolera skrzynia jest słabsza, a z tłokami to się Notri zagalopował <38>

Autor:  chemik211 [ wtorek, 11 listopada 2014, 10:49 ]
Tytuł:  Re: T4 silniki Diesla

Potwierdza z tłokami takie same, silnik jest dokładnie taki sam różnica w wtryskach i braku ic. A najlepsze jest to że zależności które 151km tez miało takie same tłoki

Autor:  matnik [ wtorek, 11 listopada 2014, 11:22 ]
Tytuł:  Re: T4 silniki Diesla

Czyli tych wersji 88 konnych nie polecacie rozumiem?

Autor:  notri [ wtorek, 11 listopada 2014, 11:22 ]
Tytuł:  Re: T4 silniki Diesla

zagalopowałem sie - fakt. Wtryski a nie tłoki miałem na myśli. Przepraszam

Kubek ma 88 i sobie chwali (chip na 112 - na zakopiance moja 102 niestety nie dała mu rady). Ja natomiast wolę 102 ACV, a jeśli znajdzie się ładna 151 to też warto. Na Twoim miejscu szukałbym 102

Autor:  ostryt4 [ wtorek, 11 listopada 2014, 11:32 ]
Tytuł:  Re: T4 silniki Diesla

88 koni, za mało powera na budę T4, trzeba dusić czasem co się odbija na spalaniu, skrzynia zmieszana z osobówkową, czasem się poddają przy intensywnej eksploatacji, ogólnie spoko ale osobiście wolałbym mocniejszą wersję.

Autor:  chemik211 [ wtorek, 11 listopada 2014, 11:47 ]
Tytuł:  Re: T4 silniki Diesla

Bo Kuba ma krótsze przełożenia jak byś miał takie same to by ci nie uciekł

Autor:  dariuspolo [ wtorek, 11 listopada 2014, 21:27 ]
Tytuł:  Re: T4 silniki Diesla

...Ahy ma te same tloki, axg ma poprawione.

Autor:  chemik211 [ wtorek, 11 listopada 2014, 21:33 ]
Tytuł:  Re: T4 silniki Diesla

dariuspolo napisał(a):
...Ahy ma te same tloki, axg ma poprawione.

AXG na warsztacie robione auto pewne i tłoki miało takie same jak AJT więc nie do końca z tym tak jest i te niby poprawione inna komorę mają (stopień sprężania)

Autor:  dariuspolo [ wtorek, 11 listopada 2014, 22:00 ]
Tytuł:  Re: T4 silniki Diesla

Tlok AXG ma katalogowo:
wzmocnione denko tloka
poprawiona geometrie komory spalania,
roznia sie rowniesz numerem czesci
wywarzeniem
inny stopien sprezania

Wiec w oryginale to nie moze byc ten sam tlok.

Strona 1 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/