T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 23 października 2018, 04:55

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 stycznia 2016, 00:26 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 11 grudnia 2015, 01:05
Posty: 218
model: Karetka
silnik: 2461, 102hp

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 6 razy
Kenobi napisał(a):
patrzyłeś na pierwszy post z tematu ? tam jest rozpiska
dodatkowe info to takie, że silniki AUF były montowane tylko i wyłącznie do T4 z automatyczną skrzynią biegów


Chyba, że zmieniony mam :-) albo auta specjalne miały inaczej.


_________________
nic nie jest takie, na jakie wygląda


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 maja 2016, 10:25 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 31 marca 2014, 21:03
Posty: 41
Lokalizacja: silesia
model: Multivan
silnik: 1,9TD

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 0 razy
Witajcie Panowie, wiem, że temat był już przerabiany i co użytkownik, to inne zdanie... ALE! Muszę jeszcze sam dopytać :)
Otóż chodzi mi o porównanie kogoś, kto użytkował 1,9TD i 2,4D. Obecnie jeżdzę od ponad 2lat caravellą, 1995r, 1,9TD i jestem w 100% zadowolony. Przed zakupem dużo ludzi odradzało ten silnik, że niby mułowaty (nawet z turbem), jednak jak dla mnie jest idealny. Teraz chcę się przesiąść na Multivana, ten sam rocznik, ale mam okazję kupić 2,4D. Trochę boję się braku turbo. Robię często trasy, ok.300km, Caravellą mogę jechać komfortowo ok. 110-120km/h, do tego spalanie jest wciąż niskie. Mam obawy, czy ten 2,4D nie będzie już wtedy spalał dużo więcej i trząsł się cały jak galareta, czy takie wrażenia dopiero przy 140km/h? :)
Przy okazji może ktoś podpowie na co zwrócić uwagę przy zakupie 2,4d? Typowe wady tego silnika, które można rozpoznać przed zakupem?
Dzięki za odpowiedź!
W.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 maja 2016, 10:32 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10663
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 262 razy
Pomógł: 673 razy
Nie rób tego, masz okazję to przejedź się 2.5TDI


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 maja 2016, 10:46 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 31 marca 2014, 21:03
Posty: 41
Lokalizacja: silesia
model: Multivan
silnik: 1,9TD

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 0 razy
Mam kilkanaście tys. (ok. 15) i chcę kupić taniej starszy rocznik i doprowadzić do ładu za pozostałą kasę. Poza tym bardziej podobają mi się t4 sprzed liftu, ma to dla mnie jakiś głębszy sens, jako pasjonata starych rzeczy. Tego już bardziej nie będę tłumaczył, bo dla wielu jest to po prostu głupie, ale tak już mam :)
Przed zakupem Caravelli też wszyscy mi odradzali starsze modele z 1,9td, a dziś uważam, że było to jeden z lepszych zakupów i gdyby nie to, że chcę jednak przejść na multika, to nie pozbyłbym się go jeszcze długo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 maja 2016, 11:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10663
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 262 razy
Pomógł: 673 razy
Nie mówię abyś kupował od razu tdi, po prostu się przejedź takim autem aby mieć punkt odniesienia. W takich pieniądzach znajdziesz multivana po 96r jak poszukasz


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 maja 2016, 11:24 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 2203
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 140 razy
Pomógł: 72 razy
Mój 2.4D w Multivanie przy licznikowo 120 jest w miarę spokojny ale ma zero dynamiki i nawet jak zredukuję do czwórki to wyprzedzanie daje sporo emocji. 140 jeszcze nie osiągnąłem, ale prędkości powyżej 130 nawet osobówką mnie nie rajcują więc nie miałem motywacji żeby próbować.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 maja 2016, 12:44 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6788
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 618 razy
Wątek dotyczy silników diesla, a nie co za ile i po co można kupić.

EDYCJA
Ostanie upomnienie i zacznę sypać ostrzeżeniami jak jeszcze raz pojawi się tu post o tym co lepiej kupić.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 lipca 2016, 20:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 17 lipca 2016, 06:01
Posty: 1
model: VW T4 Transporter
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich, czy silnik 2.4d AAB w transporterze standardowo ma drgania odczuwalne w kabinie czy to ja mam wyjątkowy egzemplarz?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 lipca 2016, 23:48 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 2203
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 140 razy
Pomógł: 72 razy
Nie znam innych silników ale drgania, szczególnie na biegu jałowym są znaaaacznie wieksze niż w mojej benzynowej osobówce


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 lipca 2016, 00:54 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 marca 2014, 01:47
Posty: 568
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
opis: Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
model: MULTIVAN
silnik: 2.4D

Podziękował: 108 razy
Pomógł: 100 razy
Cractech napisał(a):
Witam wszystkich, czy silnik 2.4d AAB w transporterze standardowo ma drgania odczuwalne w kabinie czy to ja mam wyjątkowy egzemplarz?

Tak to już jest że 2,4 i do tego AAB (którego szczęśliwym posiadaczem również jestem) nosi miano klekota... i to klekotanie słychać na zewnątrz a czuć wewnątrz niestety... kiedys przy ustawianiu pompy po moich podobnych jak Twoje pytaniach, udało się pompiarzowi osiągnąć pracę silnika mieciutką i miłą dla ucha ale to zupełnie nie przełożyło się na efektywność samochodu - nie miał po prostu siły jechać.
I pompiarz po tej demonstracji podkreślił że 2,4 musi być tak ustawiony żeby "Dag Dag Dag Dag" było wyraźne - wtedy bedzie jechał :D
I jakoś na razie daje radę :D


_________________
Marcel / Banda Łysego
---------------------------------------------
Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 stycznia 2017, 03:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 9 grudnia 2014, 22:29
Posty: 3
Lokalizacja: Warszawa
opis: Wcześniej T4 2.4D 1993r
Teraz T4 2.5TDI 2001r
model: Multivan
silnik: 2,5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Jak poznać czy mam silnik AHY czy AXG?
Samochód z maja 2001 roku, więc zgodnie z tabelą obydwa były wtedy produkowane.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 stycznia 2017, 10:58 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1164
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 67 razy
Pomógł: 87 razy
I zgodnie z tym co można znaleźć na forum kod można odczytać z bloku silnika, z obudowy/osłony paska rozrządu, z wlepki pod skrzynią bezpieczników ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 stycznia 2017, 19:09 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 stycznia 2011, 15:53
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
model: WV T4 Multivan
silnik: 2.5 TDI AXG

Podziękował: 30 razy
Pomógł: 39 razy
Na tabliczce znamionowej na wzmocnienniu czołowym też jest kod silnika <england>


_________________
Obrazek ObrazekObrazekObrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 stycznia 2017, 16:07 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 listopada 2010, 20:32
Posty: 347
Lokalizacja: Lipka
model: VW
silnik: AXG

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 4 razy
AndrzejK napisał(a):
Jak poznać czy mam silnik AHY czy AXG?
Samochód z maja 2001 roku, więc zgodnie z tabelą obydwa były wtedy produkowane.



ja mam 2000r i AXG więc 2001 powinieneś mieć już raczej AXG ale mogę się mylić

jeśli chcesz na 100% się dowiedzieć jaki akurat jest u Ciebie to owszem tak jak koledzy piszą lecz Tobie chyba bardziej chodzi o to czy przed Tobą ktoś nie zmieniał silnika i tym podobne ..

Więc najodpowiedniejszym rozwiązaniem jest sprawdzenie oznaczenia na bloku silnika .

jeśli chodzi o osprzęt silnika:

patrząc z góry na silnik AXG ma duży aluminiowy EGR (z klapą odcięcia zasysanego powietrza) przykręcony z boku kolektora ssącego zaś AHY ma mniejszy egr (taki typowy jaki występuje np w a4/passat 1.9tdi . mowa u tych silnikach na pompie wtryskowej) przykręcony od tyłu kolektora

różnica jest również we wtryskiwaczach ale już nie będę zanudzał <k>


_________________
viewtopic.php?f=30&t=1729


Ostatnio edytowano poniedziałek, 30 stycznia 2017, 18:51 przez barti87, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 stycznia 2017, 18:11 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10663
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 262 razy
Pomógł: 673 razy
Wszystkie Twoje teorie Barti są złe, znam AHY z 2000r i ma wszystko jak AXG, nawet jeszcze ESP jest... W sumie to już było AHY, bo teraz jest D5252t ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 stycznia 2017, 18:53 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 listopada 2010, 20:32
Posty: 347
Lokalizacja: Lipka
model: VW
silnik: AXG

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 4 razy
Probe041 napisał(a):
Wszystkie Twoje teorie Barti są złe, znam AHY z 2000r i ma wszystko jak AXG, nawet jeszcze ESP jest... W sumie to już było AHY, bo teraz jest D5252t ;-)


a ja tam nic nie pisałem o ESP .

esp było też 99r i w AVC to nie ma nic wspólnego z oznaczeniem silnika


_________________
viewtopic.php?f=30&t=1729


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 stycznia 2017, 19:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10663
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 262 razy
Pomógł: 673 razy
Chodziło mi o sterownik na CAN, mniejsza o to


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 marca 2017, 09:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 kwietnia 2015, 23:31
Posty: 13
model: t3
silnik: 2.0 8v

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Czy ktoś spotkał się z silnikiem 2.4 diesel z dołożonym turbo ponoć były takie wersje a ostatnio widziałem na allegro silnik 2.4 TD zamontowany w multivanie syncro (choć to pewnie nie jest oryginalny silnik)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 marca 2017, 12:33 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1054
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 48 razy
rafcio1800 napisał(a):
ponoć były takie wersje

Nie fabryczne, turbo dokładane oddzielnie.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 marca 2017, 13:27 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1035
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 10 razy
2.4 t bylo montowane w vw LT oraz Volvo 740 i 940


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB