T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 21 lipca 2018, 00:21

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 listopada 2015, 10:25 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 kwietnia 2015, 14:37
Posty: 833
Lokalizacja: kraków wieliczka
model: T4 transporter
silnik: 2,5 TDI AJT

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 20 razy
to morze zamiast 1,9D to 1,9 TD jest mocniejszy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 listopada 2015, 10:34 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1050
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 48 razy
ozyrys486 napisał(a):
to morze zamiast 1,9D to 1,9 TD jest mocniejszy

Niestety nawet ABL to pomyłka w tej dwu tonowej skorupie, chyba że go dłubniesz to wtedy już trochę daje radę...niemniej jednak TDi najlepsza alternatywa.


_________________
177/385


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 listopada 2015, 11:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10503
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 250 razy
Pomógł: 665 razy
Multivana z 2.5TDI idzie już kupić za dobre pieniądze i takiego bym szukał


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 listopada 2015, 14:54 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 2087
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 131 razy
Pomógł: 61 razy
Dzięki wszystkim za już <brawo>
Czas w takim razie na małe podsumowanie:

1. moc vs nachylenie drogi
MSZ reduktor i/lub syncro potrzebne są tylko na luźne nawierzchnie czyli nie tam gdzie bym się zapuszczał busem. Na utwardzonej drodze bez głębokiego śniegu reduktor w UAZie (mosty 8/41) nigdy nie był potrzebny ale to może wynikać z tego właśnie przełożenia.
T4 bym jeździł tam gdzie dotychczas benzynowymi osobówkami (Polonez GSI lub Corolla 1,4 w zależności od przewidywanego stopnia zrujnowania nawierzchni) czyli tam gdzie jedynka dla pełnego bagażnika gratów i dwóch osób na pokładzie to jakieś 90% możliwości każdego z tych samochodów (i to zarówno pod górę jak i z górki z powodu hamowaniu silnikiem). Wymaga to oczywiście także pracy umysłowej, ale nigdy i nigdzie jeszcze nie spaliłem sprzęgła. Dwie osoby ekstra na pokładzie to już bardzo blisko granicy możliwości obu tych samochodów, szczególnie jak to będą osoby słusznej postury...

2. (za)slaby 1,9D
Nie mogę nigdzie znaleźć masy własnej T3 i T4 ale nigdy nie słyszałem żeby komuś w kamperze T3 z silnikiem 1,6D gdziekolwiek zabrakło mocy. W czym zatem problem z 1,9D? Mocno cięższy, czy skrzynie bardziej szosowe?

3. 2,5TDi i Multivan w dobrych pieniądzach
Dla mnie dobre pieniądze to 10kilozlotych, czyli jak się wydaje ok. 50% ceny Multivana po lificie. Za 20 kilozłotych to mam wypasionego Kanciaka od hobbysty czyli mam "legendę" (oczywiście nie tej klasy co przy T2) ale nie mam funduszy na jakieś dalsze podróże, stad rejestracja na tym forum
Za te same pieniądze alternatywnie mogę mieć współczesna dosyć nijaką furgonetkę ale bez możliwości tego do czego bym ją kupował.
Za 10kilozltych można kupić naprawdę duuużo benzyny lub ropy oraz przespać się w wielu agroturystykach, czyli wracam do podstaw, czyli pytania czy to już czas na T4 <bezradny>
Jak napisałem w wątku powitalnym przegapiłem moment kiedy kanciaki były jeszcze tanie.

T4 to miał być możliwie niezawodny, znany w każdym warsztacie pojazd, niezabójczy w eksploatacji z dwuosobowym łóżkiem i stolikiem oraz możliwością dalszego wożenia pięciu osób (kto jeździł w trasę w 3 osoby na tylnej kanapie osobówki ten wie o czym mówię ;)
I wcale nie musi być to diesel. W dwóch kolejnych UAZ-ach oraz w T2 miałem gaz, a do tego ostatniego zrobiłem nawet podgrzewany tłumikiem cieczowy wymiennik ciepła do parownika. Czyli gaźnikowego LPG się nie boję.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 listopada 2015, 15:14 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1138
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 85 razy
Jak widać kolega nie jest ,, demonem prędkości" i nie potrzebuje 2.5tdi. A może 2.4, jeździłem kiedyś takim i mam pozytywne wspomnienia niestety tylko po płaskim więc nie wiem jak te silniki sobie radzą w górach.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 listopada 2015, 15:18 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 1 stycznia 2015, 08:25
Posty: 214
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 10 razy
Adampio napisał(a):
Dzięki wszystkim za już <brawo>
Czas w takim razie na małe podsumowanie:

2. (za)slaby 1,9D
Nie mogę nigdzie znaleźć masy własnej T3 i T4 ale nigdy nie słyszałem żeby komuś w kamperze T3 z silnikiem 1,6D gdziekolwiek zabrakło mocy. W czym zatem problem z 1,9D? Mocno cięższy, czy skrzynie bardziej szosowe?
.


Miałem T3 1.6D i wierz mi na słowo... mocy to on nie miał wcale (milczeniem pominę tylny napęd w zimie) i żeby nie było - jeździłem nim po Sudetach i jedynki używałem częściej niż myślisz.
Ps. Może komuś się narażę ale jak myślisz, dlaczego jest taka podaż T4 1,9?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 listopada 2015, 15:35 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6717
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 604 razy
Adampio napisał(a):
Nie mogę nigdzie znaleźć masy własnej T3 i T4 ale nigdy nie słyszałem żeby komuś w kamperze T3 z silnikiem 1,6D gdziekolwiek zabrakło mocy.

Pasjonatom zazwyczaj nigdy niczego nie brakuje w ich pojazdach <38>
Jeżeli jazda z osiągami kampera T3 z 1.6D ci odpowiada to i 1.9D w T4 spełni twoje oczekiwania, jedno i drugie podobnie nie ma mocy


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 listopada 2015, 15:37 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10503
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 250 razy
Pomógł: 665 razy
Najpierw przejedź się T4 1.9d, potem wsiądź do 2.5TDI, też się przejedź i zrozumiesz o czym tu rozmawiamy.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 listopada 2015, 15:41 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 2087
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 131 razy
Pomógł: 61 razy
Kenobi napisał(a):
Pasjonatom zazwyczaj nigdy niczego nie brakuje w ich pojazdach <38>
Jeżeli jazda z osiągami kampera T3 z 1.6D ci odpowiada to i 1.9D w T4 spełni twoje oczekiwania, jedno i drugie podobnie nie ma mocy

Dziękuję za konstruktywny wpis :)

Probe041 napisał(a):
Najpierw przejedź się T4 1.9d, potem wsiądź do 2.5TDI, też się przejedź i zrozumiesz o czym tu rozmawiamy.
Ja rozumiem bo jeździłem zarówno 2CV-łem z silnikiem 400-tka (tutaj to jest naprawdę realny deficyt mocy), jak i >4 litrowym benzynowym Jeepem Szerokim :)

Tylko zawsze w takich sytuacjach przytaczam rozmowę Napoleona B. z merem miasteczka do którego ten pierwszy triumfalnie wkraczał:
N: Czemu nie strzelacie (w domyśle na wiwat)?
M. Z kilku ważnych Wasza Wysokość powodów. Po pierwsze nie mamy armat...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 listopada 2015, 03:23 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 2087
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 131 razy
Pomógł: 61 razy
Jestem po kolejnej porcji lektury. Przyjmując roboczo tezę, że 1.9D za slaby (sam znalazłem trochę argumentów ją potwierdzających) prosiłbym Panów o konsultacje na temat silnika2.4D. Z zalinkowanej na wstępie tego wątku tabelki wynika, że optymalnym wydaje się być model AAB. Niestety szukajka forumowa jest tak ułomna, że sama z siebie ciągu znakowego "AAB" nie wyłapuje, a myśl o czytaniu na piechotę 55 stron przeraża. Z drugiej strony w Sieci, a nawet tutaj znajduję pozytywne opinie o tym silniku jako wole roboczym.
Ponieważ znalazłem bliskie geograficznie ogłoszenie sprzedaży Multivana '94 z silnikiem 2.4D potrzebuje przed oglądaniem jakiegoś dokształtu.
Ustaliśmy wyżej, że 2,5TDi to nie jest ale jak się wolnossący 2.4D ma w praktyce do 1.9D? Moment obrotowy silnika AAB lepszy od Andorii 4C90, która pędzi(ła) cięższego Lublina.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 listopada 2015, 08:58 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1050
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 48 razy
2.4D kiedyś przejechałem się jak szukałem sobie Tczwórki i niestety brak turbo to pierwsza rzecz która mi nie pasowała w tym aucie (ale co kto lubi ). Po za tym słynne "siadające" głowice, konsupcja ON, zajechane jednostki z powodów wiekowych skutecznie trzymają w mojej ocenie ten silnik w dolnych partiach rankingowych.


_________________
177/385


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 listopada 2015, 12:34 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 22 października 2013, 08:30
Posty: 281
Lokalizacja: 3miasto
opis: VW T5 Transporter 2.5TDI 131km
model: Transporter
silnik: 2.5TDI 131km

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 12 razy
2.4d przejeździłem połowę europy... Bałkany, chorwacja, grecja, włochy, skandynawia, rosja, ukraina, litwa, itp...

Prędkość przelotowa, wygodna to 100-110km, przy 130 wył już jak zarzynane prosie i moc się kończyła, wyprzedzanie to generalnie redukcja biegu i butowanie, spalanie realne to 8,5 litra. Raz udało mi się osiągnąć mityczne 6.5litra, nie wiem jak... coś się widocznie popsuło... W mieście 9-9,5l ON, Auto pancerne, do silnika można lać wszystko - denaturat, spirytus, rzepak, ruską wache... łyka wszystko... Podstawowy minus - po przerzuceniu się na 2.5tdi, dopiero zrozumiałem co znaczy jeździć z mocą... Szerokiego też miałem - fajne autko, tylko to spalanie... XD 20-25litrów na stówkę bywało, jak się zabawy zaczynały :D


_________________
---
Był VW T4 Caravelle 2.4D 78km
Jest VW T5 Transporter 2.5TDI 131km



Za ten wpis autor tbm podziękował: Adampio (czwartek, 26 listopada 2015, 12:55)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 grudnia 2015, 21:54 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 2087
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 131 razy
Pomógł: 61 razy
No to już mam pierwsze wrażenia z jazdy "dyzlem" 2,4D. Na pusto, w ruchu miejskim (do 60km/h) nic mi więcej nie potrzeba do szczęścia <yahoo>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 grudnia 2015, 22:26 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1039
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 33 razy
Gratuluje wyboru, im mniej elektroniki tym taniej wychodzi eksploatacja. Pada aku lub alternator po drodze a Ty jedziesz w sina dal
Przejrzyj sobie tę stronę, noże przyda Ci się
http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/10 ... lnika.html
Co do porównań silników, to jak przesiadłem się z malucha do dużego fiata to dopiero była różnica
Do zobaczenia na szlaku
Pozdrawiam


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 grudnia 2015, 20:15 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 11 grudnia 2015, 01:05
Posty: 218
model: Karetka
silnik: 2461, 102hp

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 6 razy
A oznaczenie z wklejki z obudowy rozrządu -*AUF 018 089* to jaki silnik?? bo wklejki w kabinie przy bezpiecznikach nie ma :-(


_________________
nic nie jest takie, na jakie wygląda


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 grudnia 2015, 20:20 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6717
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 604 razy
patrzyłeś na pierwszy post z tematu ? tam jest rozpiska
dodatkowe info to takie, że silniki AUF były montowane tylko i wyłącznie do T4 z automatyczną skrzynią biegów


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 grudnia 2015, 20:26 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 11 grudnia 2015, 01:05
Posty: 218
model: Karetka
silnik: 2461, 102hp

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 6 razy
Patrzyłem i przeczytałem wszystko, a automatycznej skrzyni nie ma na pewno... ale d..pa ze mnie bo to co najważniejsze ( na niebiesko w tabelce) pominąłem..
A swoją drogą to lepiej, czy gorzej?? że AUF


_________________
nic nie jest takie, na jakie wygląda


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 grudnia 2015, 23:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 20 grudnia 2015, 08:24
Posty: 4
opis: T4 transporter 93r.
Poj:2400cm
model: T4 Transporter
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam.
Jestem nowy w dziedzinie t4.
Ostatnio kupilem wlasnie takie cudo z 93r poj 2.4d czy daje rade jesli chodzi o przewoz ladunkow o masie ok 900kg?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 grudnia 2015, 09:35 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 11 grudnia 2015, 01:05
Posty: 218
model: Karetka
silnik: 2461, 102hp

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 6 razy
fetor1839 napisał(a):
witam.
Jestem nowy w dziedzinie t4.
Ostatnio kupilem wlasnie takie cudo z 93r poj 2.4d czy daje rade jesli chodzi o przewoz ladunkow o masie ok 900kg?



Pytanie cokolwiek spóźnione :-) teraz to załaduj i sprawdź, czy Ci odpowiada. Subiektywne odczucia są ... subiektywne :-)


_________________
nic nie jest takie, na jakie wygląda


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 grudnia 2015, 15:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 20 czerwca 2015, 21:24
Posty: 40
model: T4
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Daje rade ja jeszcze przyczepkę zakładałem i jechało to ale tylko raz na jakiś czas nie katuje busika tak strasznie.



Za ten wpis autor Józefoo podziękował: gorson79 (środa, 20 grudnia 2017, 20:42)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB