T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 21 kwietnia 2018, 05:43

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 kwietnia 2010, 12:02 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 4902
Lokalizacja: Opole
opis: Sekcja Dolno-Śląsko-OPOLSKA!
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 35 razy
Pomógł: 396 razy
Wykaz i króciutka charakterystyka silników wysokoprężnych montowanych w VW T4 przez cały okres produkcji modelu.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Obrazek



Za ten wpis autor slimak podziękował: czoper (sobota, 26 stycznia 2013, 22:35)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 marca 2012, 17:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 18 marca 2012, 12:25
Posty: 4
model: T4
silnik: 1.9 D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
witam.
Kupiłem niedawno T4 1.9D z wymienionym silnikiem, również na 1.9D, tylko ten oryginalny nie miał wspomagania kierownicy ,natomiast w tym jest. Oczywiście jest tylko pompa ze zbiorniczkiem ale maglownica jest bez wspomagania tak ze nie jest podłączoną. Moje pytania jest takie czy te wszystkie silniki 1.9D były takie same tylko różniły się osprzętem czy są różne wersje tych silników. jeśli tak to jak sprawdzić jaki silnik faktycznie siedzi w moim T4.


Ostatnio edytowano niedziela, 25 marca 2012, 20:18 przez mora, łącznie edytowano 1 raz
literówki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 listopada 2013, 19:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 grudnia 2012, 17:30
Posty: 34
model: Caravelle
silnik: diesel

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Czy ktoś spotkał sie z silnikiem ABE 2.4


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 listopada 2013, 19:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10340
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 231 razy
Pomógł: 647 razy
farcuf napisał(a):
Czy ktoś spotkał sie z silnikiem ABE 2.4
Nie, co najwyżej AAB


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 sierpnia 2014, 20:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 15 marca 2014, 11:30
Posty: 20
model: T4 Caravelle
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,
Jestem nowy i świeży w kwestii Transporterów. Mam pytanie dotyczące silnika 2.5 150 Ps. Czy warto się tym interesować, chodzi mi o to że szukam autka do wożenia rodziny. Chciałbym żeby autko miało trochę pary, a nie interesuje mnie chipowanie, bo to jednak skraca żywotność silnika. Czy może dać sobie spokój i szukać 102 Ps. Ewentualnie benzyna.

Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 sierpnia 2014, 16:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 31 maja 2014, 12:14
Posty: 47
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Nie wiem jak to się ma w manualu 102 ale dla rodziny wystarczy chyba ze masz 9 osobowa rodzinę to może być słaby


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 31 sierpnia 2014, 18:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 15 marca 2014, 11:30
Posty: 20
model: T4 Caravelle
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ojj, wiem że 102 powinno wystarczyć, w sumie to ciekaw jestem czy te 150 Km to nie jest pakowanie się w jakieś dużo większe koszty. Czym różnią się te dwa silniki?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 listopada 2014, 23:05 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 2 listopada 2014, 01:08
Posty: 41
Lokalizacja: Oświęcim
model: t4 caravelle
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 0 razy
Czym się różni wersja 88 konna od tej 102 konie oprócz tego że niema intercoolera? I co trzeba było by zrobic żeby podnieść moc w tej 88 konnej wersji oprócz dołożenia intercolera?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 listopada 2014, 23:37 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 3994
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 63 razy
Pomógł: 135 razy
matnik napisał(a):
Czym się różni wersja 88 konna od tej 102 konie oprócz tego że niema intercoolera?


Tłokami, skrzynią i kilkoma jeszcze drobiazgami

matnik napisał(a):
I co trzeba było by zrobic żeby podnieść moc w tej 88 konnej wersji oprócz dołożenia intercolera?


Dołożenie IC nic nie zmienia. Zmiana programu zrobionego z głową - tak. tylko i wyłącznie


_________________
Obrazek



Za ten wpis autor notri podziękował: matnik (wtorek, 11 listopada 2014, 00:35)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 listopada 2014, 23:51 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1050
model: T4
silnik: AFN+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 46 razy
jkrawczyk napisał(a):
Witam,
Jestem nowy i świeży w kwestii Transporterów. Mam pytanie dotyczące silnika 2.5 150 Ps. Czy warto się tym interesować, chodzi mi o to że szukam autka do wożenia rodziny. Chciałbym żeby autko miało trochę pary, a nie interesuje mnie chipowanie, bo to jednak skraca żywotność silnika. Czy może dać sobie spokój i szukać 102 Ps. Ewentualnie benzyna.

Pozdrawiam.

Pewnie już musztarda po obiedzie.
Jak bym szukał takowego auta i miał odpowiedni budżet to napewno rozglądał bym się za 2.5 TDi 150km.
A co do chipowania to temat rzeka, jeżeli program dobrze zrobiony to reszta tj. żywotność zależy tylko i wyłącznie od "łącznika" pomiędzy fotelem kierowcy a pedałami <01>


_________________
177/385


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 listopada 2014, 00:40 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 2 listopada 2014, 01:08
Posty: 41
Lokalizacja: Oświęcim
model: t4 caravelle
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 0 razy
notri napisał(a):
matnik napisał(a):
Czym się różni wersja 88 konna od tej 102 konie oprócz tego że niema intercoolera?


Tłokami, skrzynią i kilkoma jeszcze drobiazgami

matnik napisał(a):
I co trzeba było by zrobic żeby podnieść moc w tej 88 konnej wersji oprócz dołożenia intercolera?


Dołożenie IC nic nie zmienia. Zmiana programu zrobionego z głową - tak. tylko i wyłącznie


A mianowicie gorsze te tłoki? skrzynia czyli przełożenia inne? Pytam bo poprostu zastanawiam się czy warto coś takiego robić czy nie zacznie siadac silnik ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 listopada 2014, 09:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 stycznia 2011, 15:53
Posty: 1236
Lokalizacja: Warszawa
model: WV T4 Multivan
silnik: 2.5 TDI AXG

Podziękował: 30 razy
Pomógł: 38 razy
matnik napisał(a):
notri napisał(a):
matnik napisał(a):
Czym się różni wersja 88 konna od tej 102 konie oprócz tego że niema intercoolera?


Tłokami, skrzynią i kilkoma jeszcze drobiazgami

matnik napisał(a):
I co trzeba było by zrobic żeby podnieść moc w tej 88 konnej wersji oprócz dołożenia intercolera?


Dołożenie IC nic nie zmienia. Zmiana programu zrobionego z głową - tak. tylko i wyłącznie


A mianowicie gorsze te tłoki? skrzynia czyli przełożenia inne? Pytam bo poprostu zastanawiam się czy warto coś takiego robić czy nie zacznie siadac silnik ?

Silnik jest taki sam różni się wtryskami programem i brakiem intercolera skrzynia jest słabsza, a z tłokami to się Notri zagalopował <38>


_________________
Obrazek ObrazekObrazekObrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 listopada 2014, 10:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 3991
Lokalizacja: Kraków
model: T4
silnik: 2,5B AET
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 124 razy
Potwierdza z tłokami takie same, silnik jest dokładnie taki sam różnica w wtryskach i braku ic. A najlepsze jest to że zależności które 151km tez miało takie same tłoki


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 listopada 2014, 11:22 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 2 listopada 2014, 01:08
Posty: 41
Lokalizacja: Oświęcim
model: t4 caravelle
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 0 razy
Czyli tych wersji 88 konnych nie polecacie rozumiem?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 listopada 2014, 11:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 3994
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 63 razy
Pomógł: 135 razy
zagalopowałem sie - fakt. Wtryski a nie tłoki miałem na myśli. Przepraszam

Kubek ma 88 i sobie chwali (chip na 112 - na zakopiance moja 102 niestety nie dała mu rady). Ja natomiast wolę 102 ACV, a jeśli znajdzie się ładna 151 to też warto. Na Twoim miejscu szukałbym 102


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 listopada 2014, 11:32 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1050
model: T4
silnik: AFN+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 46 razy
88 koni, za mało powera na budę T4, trzeba dusić czasem co się odbija na spalaniu, skrzynia zmieszana z osobówkową, czasem się poddają przy intensywnej eksploatacji, ogólnie spoko ale osobiście wolałbym mocniejszą wersję.


_________________
177/385


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 listopada 2014, 11:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 3991
Lokalizacja: Kraków
model: T4
silnik: 2,5B AET
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 124 razy
Bo Kuba ma krótsze przełożenia jak byś miał takie same to by ci nie uciekł


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 listopada 2014, 21:27 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 11 grudnia 2012, 19:51
Posty: 439
Lokalizacja: OPO
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska
model: T4 Caravelle
silnik: AXG

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 25 razy
...Ahy ma te same tloki, axg ma poprawione.


_________________
VW T4 Krotki Caravelle 2001 2,5TDI AXG 150PS (+20% by Czarek)
Seat Alhambra 2004 1,9PD TDI BLT 130PS (180PS)
Zuzycie paliwa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 listopada 2014, 21:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 3991
Lokalizacja: Kraków
model: T4
silnik: 2,5B AET
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 124 razy
dariuspolo napisał(a):
...Ahy ma te same tloki, axg ma poprawione.

AXG na warsztacie robione auto pewne i tłoki miało takie same jak AJT więc nie do końca z tym tak jest i te niby poprawione inna komorę mają (stopień sprężania)


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 listopada 2014, 22:00 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 11 grudnia 2012, 19:51
Posty: 439
Lokalizacja: OPO
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska
model: T4 Caravelle
silnik: AXG

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 25 razy
Tlok AXG ma katalogowo:
wzmocnione denko tloka
poprawiona geometrie komory spalania,
roznia sie rowniesz numerem czesci
wywarzeniem
inny stopien sprezania

Wiec w oryginale to nie moze byc ten sam tlok.


_________________
VW T4 Krotki Caravelle 2001 2,5TDI AXG 150PS (+20% by Czarek)
Seat Alhambra 2004 1,9PD TDI BLT 130PS (180PS)
Zuzycie paliwa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB