T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 14:03

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 stycznia 2012, 16:44 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Sprawa cieknięcia pompy wtryskowej przy osi od gazu wstrzymała się u mechanika znacznie. Najpierw kupiłem w necie nie cieknącą używkę w dobrej cenie która jak się okazało potem różniła się od mojej z powodu automatycznej skrzyni biegów. Sprawa z pozoru banalna zaczęła się dłużyć w czasie po tym jak mechanik zdecydował się zawieść pompę do uszczelnienia w serwisie zajmującym się takimi rzeczami, bo sam nie chciał jej ruszać.
Pytania do was:
1) Czy wymiana ośka+tulejka+oring jest skomplikowana i czasochłonna w takim przypadku, jaki koszt mniej więcej całego zestawu naprawczego (z ośką)? Czy może ktoś płacił już za taką robótkę - jaka to była kwota? Rozumiem że po takim zabiegu nie jest konieczne ustawianie pompy?
2) A jeśli w serwisie powiedzą, że uszczelniać trzeba było środek (czego się obawiam, bo tu już wcale nie muszą być prawdomówni) - jakie punkty są tam do uszczelnienia, jaki przybliżony koszt uszczelek i robocizny?


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 stycznia 2012, 17:54 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Jak zawiozłeś pompę do serwisu to licz się z kosztami.
Ja uszczelniałem górę sam, to naprawdę nic trudnego, kosztowało mnie to zestaw naprawczy i nie trzeba po tym regulować pompy.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 stycznia 2012, 18:25 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
No, tego się najbardziej boję. Byłem zrezygnowany po nietrafionym zakupie, a mechanik stwierdził, że uszczelnienie góry nie wyjdzie drogo w serwisie i mi ją tam zawiózł; w sumie facet też się faktem zmartwił. Umówił się, że dadzą mu dać znać jeśli naprawa przekroczy pewną kwotę i jak dotąd od nich żadnego sygnału, martwi mnie że to tak długo trwa. Wiem, że zawsze mogę zażądać zwrotu rzeczy jeśli zaśpiewają za dużo. Skoro piszesz że to nic skomplikowanego...

Pytanie tylko, czy ciekło tylko i wyłącznie spod osi, bo przy pompie oblanej ropą nie jest to chyba łatwo stwierdzić.
Które jeszcze miejsca w tych pompach są newralgiczne i czy znowu samemu dałbym radę?


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 stycznia 2012, 18:44 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Po 1 do tego zabiegu nie trzeba demontować pompy
Po 2 części to koszt ok 150zł
Po 3 robota max 100zł


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 stycznia 2012, 18:53 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
wilu8 napisał(a):
Po 1 do tego zabiegu nie trzeba demontować pompy
Po 2 części to koszt ok 150zł
Po 3 robota max 100zł

Czyli ok. 250 zł, ale to sama "góra"?
A jak z uszczelnieniem środka? Ile tam uszczelek wchodzi i jak wtedy ceny z ustawieniem włącznie mogą wyglądać?


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 stycznia 2012, 19:02 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Po co ci ruszac reszte w zestawie sa wszystkie uszczelki do regeneracji osi gazu plus nowa ośka , ustawiać też nic nie trzeba tylko zaznaczyć trzeba śrube od dawki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 stycznia 2012, 19:06 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Aha, wilu czyli mam rozumieć że z innych miejsc raczej wycieków być nie może? - Tak wypytuję na wypadek próby wciśnięcia mi w serwisie że np. trzeba było rozkręcać pompę i uszczelniać środek.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 stycznia 2012, 19:10 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Oczywiście jak ci ciekło z góry to tylko z ośki przy wymianie i tak zmieniasz nowa uszczelka pod pokrywą górną i ew. reszte z tej lokalizacji



Za ten wpis autor wilu8 podziękował: marh (czwartek, 5 stycznia 2012, 19:22)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 stycznia 2012, 19:29 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Może jeszcze ciec z pod głowicy tłokorozdzielacza lub krććców i z pod przestawiacza kąta wtrysku, uszczelnienie tego też nie jest specjalnie problematyczne.
Jedynie przy odkręcaniu głowicy trzeba uważać żeby tłokorozdzielacza nie złamać. Nie wiem ile to może kosztować w serwisie.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Ostatnio edytowano czwartek, 5 stycznia 2012, 19:30 przez FocusMED, łącznie edytowano 1 raz


Za ten wpis autor FocusMED podziękował: marh (czwartek, 5 stycznia 2012, 19:58)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 stycznia 2012, 19:30 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Ok, ja nigdy pompy nie tykałem, dlatego dzięki za info bo teraz przynajmniej ci od uszczelnienia nie wcisną kitu że czary nie wiadomo jakie nad pompą odprawiali:-). Cena w okolicach 200 zeta jest do zaakceptowania.

FocusMED napisał(a):
Może jeszcze ciec z pod głowicy tłokorozdzielacza lub krććców i z pod przestawiacza kąta wtrysku, uszczelnienie tego też nie jest specjalnie problematyczne.
Jedynie przy odkręcaniu głowicy trzeba uważać żeby tłokorozdzielacza nie złamać. Nie wiem ile to może kosztować w serwisie.

Aha, pozostaje mi poczekać na bieg wydarzeń a jakby przypadkiem dali znać mechanikowi że wyjdzie dużo drożej to spróbuję zrobić sam i odezwę się jeszcze. Gdybym miał świadomość jak wygląda sprawa to zabrałbym ją od mechesa i rzeczywiście spróbował, teraz już po ptokach ;-)


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Ostatnio edytowano czwartek, 5 stycznia 2012, 20:02 przez slimak, łącznie edytowano 1 raz
post pod postem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 stycznia 2012, 21:43 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 grudnia 2011, 19:56
Posty: 72
Lokalizacja: Tczew
model: T4
silnik: ABL

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 2 razy
FocusMED napisał(a):
Ja uszczelniałem górę sam, to naprawdę nic trudnego, kosztowało mnie to zestaw naprawczy i nie trzeba po tym regulować pompy.



Gdzie można nabyć takie zestawy ? Będe wdzięczny za info bo dziś u mnie zauwazyłem że na zimnym przez chwile ciekła , pózniej się uspokoiło ale i tak chce to zrobić.


_________________
T4 1,9 TD ABL autolaweta

Multivan 2,4 D AAB

i inne


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 stycznia 2012, 21:48 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=11291476
Ja do ABLa zamówiłem u nich
ośka 110zł
zestaw 28zł niemiecki zamiennik


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 stycznia 2012, 11:10 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Ja bym jednak udał się do intercarsu lub podobnej hurtowni ponieważ np. do AAB w zależności od nr. pompy są różne zestawy.
Oś nie zawsze jest do wymiany, czasami nadcina się tylko oring, wtedy wystarczy wymienić go razem z tuleją.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 stycznia 2012, 12:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 23 sierpnia 2011, 11:40
Posty: 99
Lokalizacja: śląskie
opis: only tdi
model: t4 trasporter
silnik: 1,9tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 4 razy
Witam. Mi również ciekło spod cięgna gazu wymieniłem oring (rozmiar8mm) i jest git nie jest to trudne ino trzeba uważać przy zakładaniu dzwigni gazu bo lekkie uderzenie może uszkodzić oring i znowu będzie ciekło.


Ostatnio edytowano piątek, 6 stycznia 2012, 18:00 przez mariuszgim, łącznie edytowano 1 raz
literówki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 stycznia 2012, 12:59 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
No a widzicie u mnie nie cieknie , luz jest dość spory ale nie cieknie , ale za to silnik chodzi jak chce bo ośka nie ma stałej pozycji


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 stycznia 2012, 14:28 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 grudnia 2011, 19:56
Posty: 72
Lokalizacja: Tczew
model: T4
silnik: ABL

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 2 razy
Robił ktoś może jakąś fotorelacje z tej operacji wymiany oringu ? lub wie gdzie taką można znaleźć ?


_________________
T4 1,9 TD ABL autolaweta

Multivan 2,4 D AAB

i inne


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 7 stycznia 2012, 16:13 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Stwierdziłem że więcej niż tygodniu czekania na głupie uszczelnienie pompy zajrzę w poniedziałek do tych pompiarzy i obczaję sprawę. Jakby coś, to zabieram tą pompę i sam uszczelniam. Mam wątpliwość, czy łatwo dostanę taki komplet z osią do tego rodzaju pompy, bo jest stosunkowo rzadka. Oś i sama sprężyna jest dłuższa niż przy pompach od manuali. Nie mam niestety zdjęcia żeby wam to zobrazować.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 stycznia 2012, 17:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 21 kwietnia 2010, 23:13
Posty: 131
model: T4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Uszczelnienie w Trzebnicy koło Wrocławia w 1.9TD kosztowało mnie 80zł. Nie trzeba potem ustawiać pompy. Mechanik który zajmuje się wtryskami i pompami zrobił to w 30 min. Dodam ,że robiłem to rok temu. W serwisie BOSHa we wrocławiu chcieli mnie naciągnąć tłumacząc że uszczelnienie nic nie da i trzeba regenerować. Koszt od 1000 do 1200zł. Ciekło spod cięgna linki gazu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 stycznia 2012, 17:50 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
No tak, mnie samo uszczelnienie kosztowało w tym serwisie 400 zł ale mechanik odebrał pompę od pompiarza, nikt się ze mną w sprawie wyceny nie kontaktował. Zdzierstwo w biały dzień!


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lutego 2012, 15:35 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 listopada 2010, 23:22
Posty: 116
Lokalizacja: werbkowice
model: multivan
silnik: 2.5 tdi acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 10 razy
Witam szanownych kolegów czeka mnie w sobote uszczelnianie osi gazu w 2.4 i za bardzo nie wiem jak sie do tego zabrac bede bardzo wdzieczny za wszystkie wskazówki z góry dzięki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB