T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 16 kwietnia 2024, 16:20

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lutego 2012, 18:07 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Masz zamiar robić to sam? Jak nie masz pojęcia to jedź do pompiarza!
Musisz zdjąć dźwignię gazu i sprężynę. Następnie odkręcić śrubę dawki i dekiel, wyciągnąć go tak żeby wałek nastawczy został w pompie. Odpiąć wałek nastawczy. Następnie wymieniasz tuleję w deklu, wałek nastawczy i o-ring na nim, po czym składasz w odwrotnej kolejności.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lutego 2012, 18:31 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
W moim przypadku nawet mechanik nie chciał się tego tykać ale zawiózł do pompiarza. Zwróć uwagę czy nie cieknie też z króćców, u mnie lało sporo spod ośki tak że drugie miejsce wycieku wykryto w serwisie. Popytaj, jeśli znajdziesz pompiarza w przystępnej cenie to warto się zastanowić. Może też któryś z kolegów którzy już to robili podjąłby się robótki - w końcu fajnie sobie wzajemnie pomagać;-)
Ewentualnie kontakt z kolegą Maćkiem, bo fajny koszt uszczelnienia podał w temacie.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 lutego 2012, 12:13 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 listopada 2010, 23:22
Posty: 116
Lokalizacja: werbkowice
model: multivan
silnik: 2.5 tdi acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 10 razy
Witam rady Focusmeda dały mi troche do myslenia ale mysle ze nie bedzie tak strasznie troche znam sie na mechanice postaram sie zrobic foto relacje z tej pracy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 lutego 2012, 12:58 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Tylko nie zapomnij sobie wszystkiego pozaznaczać, żebyś potem nie płakał że nie możesz odpalić albo masz obroty max 1100rpm albo cały czas 4000rpm.
TAK wygląda dekiel z wałkiem nastawczym z tym że najpierw zapinasz wałek w pompie a potem zakładasz dekiel, tak jak NA TYM zdjęciu. U Ciebie będzie tam dodatkowo regulator wolnych obrotów.
Wymieniasz tulejkę a TO i śrubę dawki musisz sobie dobrze zaznaczyć.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.



Za ten wpis autor FocusMED podziękował: zahasz (poniedziałek, 11 marca 2013, 23:24)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 lutego 2012, 16:51 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 listopada 2010, 23:22
Posty: 116
Lokalizacja: werbkowice
model: multivan
silnik: 2.5 tdi acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 10 razy
Wielkie dzięki będę się trzymał Twoich wskazówek:)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 lutego 2012, 15:50 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 listopada 2010, 23:22
Posty: 116
Lokalizacja: werbkowice
model: multivan
silnik: 2.5 tdi acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 10 razy
Witam kolegów wczoraj zabrałem się za uszczelnienie osi gazu. Czas wymiany zajął mi około 1.5 godz w tym większość czasu poświęciłem na wyczyszczenie części i dekla z brudu. Ogólnie mówiąc nie taki diabeł straszny jak go malują. Więc jeżeli ktoś by brał się za to to służę pomocą.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 kwietnia 2012, 23:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 grudnia 2010, 00:48
Posty: 55
Lokalizacja: Nowa Sól
model: t4
silnik: acv

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, moja pompa też sączy z tym ,że z pod górnej pokrywy motor 2,5 tdi , pytanie czy uszczelnienie tej pokrywy to jakiś problem? co znajduje się pod tą pokrywą


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 kwietnia 2012, 09:19 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Jeżeli cieknie z pod samej pokrywy ton nie ma problemu. Pod pokrywą jest nastawnik. Natomiast jeżeli cieknie z pod nastawnika to już większa robota i potrzebny jest VAG.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 kwietnia 2012, 16:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 grudnia 2010, 00:48
Posty: 55
Lokalizacja: Nowa Sól
model: t4
silnik: acv

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
czyli mogę spokojnie ściągnąć pokrywę celem uszczelnienia ,bez obaw że coś mi wyskoczy typu sprężynki itp?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 kwietnia 2012, 16:21 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Możesz zdejmować.
Zobaczysz TAKI widok.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.



Za ten wpis autor FocusMED podziękowali: 2 rafi29t4 (poniedziałek, 23 kwietnia 2012, 19:42) • zahasz (poniedziałek, 11 marca 2013, 23:26)
  Statystyki: 9.09%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 23 kwietnia 2012, 19:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 grudnia 2010, 00:48
Posty: 55
Lokalizacja: Nowa Sól
model: t4
silnik: acv

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Pompa uszczelniona .Dzięki FocusMED


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 kwietnia 2012, 22:06 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Tak przy okazji tematu otóż przy ostatniej wymianie oleju zauważyłem wiszącą krople ON na dole pompy dokładnie na jej wsporniku nie leci to z góry , mniej więcej doszedłem do wniosku że wyciek jest od osi napędowej pompy
Czy tam uszczelniacz jest wymienny z zewnątrz czy trza wyjmować pompę i tylko pompiarz to może zrobić ?.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 kwietnia 2012, 22:09 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Bez wyjęcia pompy uszczelniacza raczej nie wymienisz.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 maja 2012, 19:13 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 10:26
Posty: 188
model: vw t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 8 razy
Witam.Mam pompe 2.5 tdi i leci mi na laczeniu miedzy korpusem a tylem pompy tam gdzie rurki sa od wtryskow przykrecane.Dodam ze pompe juz mam wyciagnienta,czy jest jakas filozofia zebym ten oring wymienil samemu? mfg tomas


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 maja 2012, 21:53 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Wiesz filozofia jakaś jest ale do zrobienia, odkręcając głowicę trzeba cofnąć tłok do końca i równo odkręcać śruby żeby go nie złamać.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 grudnia 2013, 11:56 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 5 lutego 2013, 20:47
Posty: 141
Lokalizacja: DKL
model: Transporter T4
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 3 razy
Czy jak ośka gazu jest nieszczelna to cieknie tylko podczas dodawania gazu czy na wolnych obrotach też?
U mnie pokapuje cały czas.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 grudnia 2013, 12:07 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Przeważnie cieknie cały czasz.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 grudnia 2013, 17:24 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 5 lutego 2013, 20:47
Posty: 141
Lokalizacja: DKL
model: Transporter T4
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 3 razy
Odkręciłem dziś kontrolnie dzwignie gazu, ukazała się sprężyna naciągająca i tulejka w wieloklinem.Lekko się sączyło z ośki.Oringu nie zmieniłem bo nie miałem tylko pokręciłem śrubą dawki i przestało sączyć.Ale sprężyna inaczej wyglądała niż FocusMED pokazał na ostatniej fotce.Miała większe odstępy w zwojach.Pod nią i nad nią czarne plastiki,które trzeba osadzić w odpowiedniej pozycji.Ciężko było naciągnąć sprężyne na ramię przy składaniu.Jak się ociepli to zmienię oring bo garażu nie mam niestety.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 sierpnia 2014, 18:48 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 11:04
Posty: 108
Lokalizacja: Rabka-Zdrój
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 2 razy
Koledzy ratunku :( wymieniałem przed chwila linkę gazu u siebie wsio fajne ale teraz nie mogę auta odpalić nawet jak naciągnę linkę to zaskoczy i gaśnie i zauważyłem że się nagle zaczęło lać nie kapać ani sączyć po prostu siurem lać spod osi gazu :( teraz pytanie czy jeśli tak się leje to auto nie zapali?? i czy po wymianie linki fura może nie palić? jest możliwe ustawienie wolnych obrotów na lince?? zgłupiałem totalnie rano wszystko było ok poza tym że gaz mi się nie wracał ale to przez rozwarstwienie starej linki a teraz katastrofa linka zmieniona fura nie pali nawet jak ręka podciągnę obroty ręka za oś na pompie a drugi kręci to zaskoczy wejdzie na obroty i bach gaśnie, a spod osi gazu potop :(


_________________
"Rzeka powstała podczas potopu i płynie po kamieniach z piwnic czasu. Na niektórych kamieniach są wieczne krople deszczu, pod kamieniami są słowa i niektóre to ich słowa. Wody nie dają mi spokoju" cyt. z filmu R.Redforda "Rzeka życia".


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 sierpnia 2014, 14:20 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1904
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
Naciągnij linkę i wtedy zobacz czy odpali.
Nawet jak linka jest zdjęta to pompa powinna mieć wolne obroty.
Dzisiaj też zauważyłem lekki wyciek na ośce i linka też do wymiany - rozwarstwiła się i nie wraca w pancerzu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB