T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 08:06

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 stycznia 2012, 22:58 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 18 października 2010, 21:55
Posty: 30
model: t4
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Witam panowie mam pytanko jaka jest średnica przewodów podciśnienia w 2,5 102km acv i jeśli ma ktoś schemacik podłączenia z góry dzięki


Ostatnio edytowano wtorek, 3 stycznia 2012, 23:09 przez maja, łącznie edytowano 1 raz
popraw post bez używania Caps Lock


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 stycznia 2012, 09:51 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
są dwa rodzaje wężyków
cienkie obsługujące N75, turbinę i osprzęt typu klapy ogrzewania klimy itp. - tutaj kupujesz najlepiej gumowe ( czarne ) węże paliwowe 6mm
grube obsługujące N18 i EGR - tu kupujesz 8mm na mocny wcisk lub 10mm ale też to zależy jakie wężyki masz dostępne

co do schematu i ilości to niestety zależy od wyposażenia samochodu
u mnie cienkiego poszło około 3m - mam climatronika ( sterowanie podciśnieniem ), klapę dogaszacza itp.
grubego starczy metr

najpewniejszą opcją jest udanie się do sklepu ze starymi wężami i dopasowanie nowych w zależności jaki rodzaj sprzedają
i z wymianą też proponowałbym działać tak jak ja ( mimo korzystania ze schematów - jest ich kilka: od turbiny i egr, od ogrzewania , od klimy itd. ) demontujesz jeden stary wężyk i dajesz w jego miejsce nowy i tak sztuka za sztuką


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 stycznia 2012, 13:53 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 18 października 2010, 21:55
Posty: 30
model: t4
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
dzięki za podpowiedz moja t4 to doka z 2001r i z bajerów to ma abs i dogrzewacz silnika było webasto ale kos sobie zabrał, a przydał by się schemat bo chciałbym sprawdzić czy są dobrze podłączone ,bo coś słabo ciągnie jak jest na 5ce i obroty ma ok 1800 to słabo przyspiesza dopiero jak turbo zadziała to zaczyna ciągnąc, przepływka jest na pewno ok sprawdzana pod vagiem tak wyszło,a w dodatku chce sprawdzić bo po winie mam rzekomo 88km a pod maska a jest 102km w serwisie twierdza ze był silnik wymieniony ale nie chce mi się w to wierzyć


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 stycznia 2012, 13:50 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 18 października 2010, 21:55
Posty: 30
model: t4
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
witam ponownie już po wymianie przewodów w mojej t4, poszły przewody 6 i 4. 4na wcisk, powinna być 4,3 ale nie były dostępne,autko przestało kopcić na czarno i zrobił się żywszy dzięki za rady pozdro.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 stycznia 2012, 22:58 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Ma może ktos schemat jak podłaczyc wszystkie wężyki podcisnienia i cisnienia idace od tego zaworka koło zbiorniczka wyrównawczego ,a takze do silnika.

edit:
poszukałem troszke i znalazłem co i jak
Daje schematy ACV dla potomnych ,jakby szukali.

Podłączenie turbo
A-podłaczone pod sprężarkę
B-podłączone pod zawór upustowy
C-podłączone pod rurę przed turbiną,koło odmy
Obrazek

Zawór EGR
A-podłączone pod zawór egr
12-podciśnienie z węża miedzy vacum a serwem
8- podłączone pod mały filterek na krótkim wężyku
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 marca 2014, 01:37 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Koledzy moze ktos ma schematy polaczen podcisnien zaworu N214 oraz N273.Rysunki na http://www.t4-wiki.de nie wszystko pokazuja i trzeba sie domyslec.

http://www.t4-wiki.de/wiki/Ventil_N273_ ... perrung%29

http://www.t4-wiki.de/wiki/N214


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 marca 2014, 07:23 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
u mnie to wygląda tak jak na foto, zasilanie z głównego podciśnienia idzie do NN214( czerwona strzałka ), a z niego wężyk idzie do N273 ( żółta strzałka )
Obrazek


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 kwietnia 2014, 22:54 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Dzieki sliczne o to mi chodzilo.
Zauwazyles moze ze podczas pracy silnika ten dolny N273 jest automatycznie wciagany przez ( podcisnienie z Vaku pompy ) Bo u mnie tak jest.
Odnosnie tego drugiego N214 nie idzie nic podejzec bez sciagania weza od wody,ale to sobie daruje.W niektore rzeczy trzeba uwierzyc bez widzenia i dotykania.
Druga sprawa czy te zawory N musza dzialac na pracujacym silniku czy tylko podczas ogrzewania postojowego :?:
Moze to troche pytanie nie logiczne,gdyz dolny zawor dziala tylko na pracujacym silniku ale jak to mowia kto pyta nie bladzi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 kwietnia 2014, 06:05 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
peters napisał(a):
Zauwazyles moze ze podczas pracy silnika ten dolny N273 jest automatycznie wciagany przez ( podcisnienie z Vaku pompy ) Bo u mnie tak jest.

tak bo on podczas pracy silnika ma być zamknięty, dopiero po wyłączeniu otwiera się aby zrobić przepust na chłodnicę dla dodatkowej pompki obiegu wody,
peters napisał(a):
Druga sprawa czy te zawory N musza dzialac na pracujacym silniku czy tylko podczas ogrzewania postojowego

według mnie one nie mają nic wspólnego z ogrzewaniem postojowym, ja takowego nie mam, a zawory są i działają


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: peters (czwartek, 3 kwietnia 2014, 09:20)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 kwietnia 2014, 09:20 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Podziekowal.
Myslac o ogrzewaniu postojowym mialem na mysli przerobiony dogrzewacz.
Gdyz sledzac stronki na wiki to rysunki sie pokrywaja jesli pisza o dogrzewaczu.

http://www.t4-wiki.de/wiki/Wasserstandheizung
Moze to tylko bledne skojazenie,albo jak zwykle 'diabel tkwi w szczegółach'

Szczegolne podziekowania dla Kolegi Zybis w pomocy rozwiazaniu przewodow podcisnienia dla silnika AXG.Moze nie wszystko jest zrobione do konca (przy moim,ale silnik pracuje i ma sie dobrze).
8-)

Mam jeszcze mala zagadke ale to najszybciej pewnie na zlocie musze podpatrzyc sam,gdyz moze cos i u mnie jest nie tak wyprowadzone.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 października 2017, 08:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 24 lipca 2011, 13:02
Posty: 1
model: t4
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam, Panowie ..wykręciłem zaworek podciśnienia aby zmienić wężyki.. wszystko zmienione tylko mam dwie wtyczki i nie wiem dokładnie która gdzie?? czy czasami ich nie zamienię miejscami? czy mógł by ktoś wytłumaczyć lub wysłać foto z widoczną instalacją tych zaworków bardzo proszę... u mnie siedzi 2.5 TDI 102km


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 lipca 2021, 12:04 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 października 2011, 21:46
Posty: 269
Lokalizacja: Dolnyśląsk
model: t4
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Może ktoś ma jak podłączyć węże podciśnień. Wszystko sprawiało A obraz który znalazłem jest dlamnie niezrozumiały np to że 3 przewody wchodzą w jedno wyjście (nie mogę dołączyć pliku:( )


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 lipca 2021, 12:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Przytnij obrazek do rozmiaru 640x640 pikseli i wagi <100kB i dołączysz


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB