T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 21:50

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 grudnia 2011, 20:09 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
Witam mam mały problem z silnikiem tdi 88km kopci na czarno -szaro od wymiany do wymiany nie dolewam oleju czyli oleju nie bierze , silnik pracuje bardzo równo pali bez problemów , spalanie w granicach 7l na 100km czyli bardzo dobre.czasem kopci i po przejechaniu jakiś 500 m przestaje , Jak mam zdiagnozować przyczyny czegoś takiego . Z góry dziękuje za odpowiedź pozdrawiam Staszek.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 grudnia 2011, 21:29 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Zapewne VAGiem, zrobić logi statyczne i dynamiczne. Musisz sprawdzić 1. pamięć błędów, sygnały z czujników, dynamikę gazów, czyli działanie przepływki, sprężarki, EGRu. Następnie dawkowanie paliwa co wynika z punktu 1. oraz synchro rozrządu i ustawienie statycznego wyprzedzenia kąta wtrysku. Wszystko do zrobienia VAGiem.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 grudnia 2011, 21:47 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
FocusMED napisał(a):
Zapewne VAGiem, zrobić logi statyczne i dynamiczne. Musisz sprawdzić 1. pamięć błędów, sygnały z czujników, dynamikę gazów, czyli działanie przepływki, sprężarki, EGRu. Następnie dawkowanie paliwa co wynika z punktu 1. oraz synchro rozrządu i ustawienie statycznego wyprzedzenia kąta wtrysku. Wszystko do zrobienia VAGiem.


Nie posiadam vaga . Czyli jak pojadę do jakiegoś warsztatu gdzie posiadają takie urządzenie to chyba będą mogli mi pomóc .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 grudnia 2011, 22:36 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 10 grudnia 2010, 22:48
Posty: 160
model: t4
silnik: 1,9td

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 4 razy
stawiam na zawór EGR


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 grudnia 2011, 22:39 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Problem w tym że takie stawianie na.... bez diagnozy w przypadku TDI kończy się niepotrzebnym wydawaniem kasy, często nie małej.
staszek jak pojedziesz do kogoś kto ma VAG i jest ogarnięty w temacie to na pewno zrobi Ci diagnozę.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 grudnia 2011, 22:40 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
daxo napisał(a):
stawiam na zawór EGR

jeśli byłby to egr to komp powinien to wykryć można go chyba zaślepić

Jak będę miał chwilkę i podjadę na kompa i mi coś zdiagnozują to podzielę się przyczynami dymienia


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 grudnia 2011, 12:29 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
Problem się uspokoił rozgrzebałem parę rzeczy i zgubił się prąd do 3 świec żarowych po naprawieniu problem znikną więc myślę że mogło to być przyczyną chyba że przez przypadek naprawiłem coś innego


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 stycznia 2012, 18:08 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 czerwca 2010, 20:59
Posty: 32
model: multivan
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
Witam
Koledzy a może mi ktoś pomoże z dymieniem, mam t4 silnik ACV 2,5 TDi 102 KM, auto chodzi pięknie , przyśpiesza ok, spalanie dobre, zapala za dotknięciem, wygkląda że wszystko ok, ale jest szczegół który mnie rozwala, jak jest już rozgrzany i pracuje na luzie na postoju po kilku - kilkunastu minutach jak przegazuję to wydobywa się z niego biały kopeć (z wydechu), oleju nie bierze, jak trochę go przegonię to znika kopcenie, do momentu gdy znowu postoi trochę lub poruszam się wolno w korkach... Co to może być ???


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 stycznia 2012, 18:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Może katalizator??


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 stycznia 2012, 18:13 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 czerwca 2010, 20:59
Posty: 32
model: multivan
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
a druga sprawa to strasznie wolno się rozgrzewa silnik, potrzebuje około 12 km jazdy żeby uzyskać 90 stopni , niedawno potrzebował połowy tego, potem jak się nagrzeje to jest już ok z temp. i ogrzewaniem , czyżby termostat ??, jeżeli tak to jaki kupić (ile stopni ??) Szczęśliwego Roku 2012 wszytkim forumowiczom


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 stycznia 2012, 18:17 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Co do nagrzewania, działa Ci dogrzewacz? Co do kopcenia to zrób logi w momencie jak daje ten kopeć.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 stycznia 2012, 19:19 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 czerwca 2010, 20:59
Posty: 32
model: multivan
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
dogrzewacz działa ale ona załącza się chyba przy 4-5 st
, a auto bez dogrzewacza nagrzewało się szyciej, a co to są te logi ???


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 stycznia 2012, 19:34 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Parametry pracy silnika odczytane i zapisane VAGiem.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 stycznia 2012, 19:45 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
Miałem podobnie temat viewtopic.php?f=6&t=2834&hilit=acv+dymi+na+siwo
po zaślepieniu EGR i dolaniu do paliwa płynu do czyszczenia wtrysków (obie czynności zbiegły się w czasie) dymienie jeszcze jest ale dużo mniejsze. Niestety dalej nie wiem co jest przyczyną takiego podymiania, stawiam na lejące wtryski ale to dopiero w tym miesiącu sprawdzę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 88 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB