T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 14:39

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 czerwca 2010, 10:21 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 czerwca 2010, 20:59
Posty: 32
model: multivan
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
Witam wszystkich
Jestem nowym forumowiczem, mam na imię Jarek, jeżdżę niebieskim Multivanem Atlantis w T4, 2,5 TDI, 102 KM, ACV
Samochodzik kupiłem jakieś dwa lata temu, trochę go doprowadzałem do porządku, ale zostało mi jeszcze kilka rzeczy z którymi nie potrafię sobie poradzić. na wolnych obrotach czuć jak drgania silnika przenoszone są na karoserię , nie jest to mocne ale czuć, a po za tym, jak przyśpieszam to przy około 100 km/h, wibruje cała buda, po 110-115 km/h uspokaja się, poduszkę olejową pod silnikiem wymieniłem, sprzęgło bez koła dwumasowego też, może ktoś miał podobny przypadek i zna przyczynę???


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 czerwca 2010, 18:30 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
Co do wibracji podczas przyspieszania to należałoby sprawdzić stan przegubów napędowych.


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 czerwca 2010, 18:58 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 07:14
Posty: 545
Lokalizacja: opolskie

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
Poduszki są trzy, dwie pod silnikiem i jedna pod skrzynią biegów może jak wymieniłeś jedną to nie wystarczy.


_________________
Dobre maniery, mieć jedną T4
Sekcja Dolnośląsko-Opolska


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 czerwca 2010, 20:47 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
yarbo napisał(a):

sprzęgło bez koła dwumasowego też,

najczęstszym powodem trzęsiawki jest właśnie koło dwumasowe
i tu pytanie: jak na postoju operujesz na luzie gazem to też znajdziesz przedział obrotów kiedy trzęsie czy tylko w czasie jazdy ?
druga możliwość to poduszka, a raczej łapa skrzyni biegów ale tu zazwyczaj trzęsie-szarpie przy energicznym ruszaniu masz coś takiego ?


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 czerwca 2010, 21:00 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 czerwca 2010, 20:59
Posty: 32
model: multivan
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
wymieniłem tylko jedną poduszkę , może to wina pozostałych, albo może ta łapa skrzyni, jest jakiś sposób na sprawdzenie tego w domowych warunkach ??
Koło dwumasowe wydaje mi się że jest ok , kiedyś robiłem test, zbliżony do tego w opisie, na luzie dodawałem powoli gazu i nie było większych niż potrzeba (to moje odczucie) wibracji, więc albo poduszki albo łapa skrzyni, a może ten wątek z przegubami napędowymi, a może koledzy macie jakiś warsztat w okolicach Warszawy (Błonie , Leszno), albo w samej Warszawie, gdzie mógłby ktoś zobaczyć co to może byś, biorąc pod uwagę , że niestety moje autko było rozbite przodem. Pozdrawiam wszystkich.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 czerwca 2010, 22:22 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
yarbo napisał(a):
Koło dwumasowe wydaje mi się że jest ok , kiedyś robiłem test, zbliżony do tego w opisie, na luzie dodawałem powoli gazu i nie było większych niż potrzeba (to moje odczucie) wibracji,


o.k ale to nie test 100%-owy, nie wykluczyłbym nadal dwumasy bo sam napisałeś:

yarbo napisał(a):
na wolnych obrotach czuć jak drgania silnika przenoszone są na karoserię , nie jest to mocne ale czuć, p


ale najprościej i najtaniej zacząć od wymiany łapy pod skrzynią, można samemu, a jej koszt to góra 200 zł

jeśli chodzi o przeguby to znam dobrych magików na Brzoskwiniowej w wa-wie, w Wawrze


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 czerwca 2010, 09:24 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 czerwca 2010, 20:59
Posty: 32
model: multivan
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
a czy do wymiany takiej łapy to wystarczy kanał i komplet kluczy nasadkowych , czy muszę coś wiedzieć co mi pomoże ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 czerwca 2010, 11:08 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
wystarczy,
trzeba tylko mieć żabę co by skrzynie podeprzeć, oraz płaskie klucze bo odkręcając od skrzyni trochę ciasno
bez kanału też da radę
tu drążyłem ten temat:
viewtopic.php?f=10&t=167


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 czerwca 2010, 15:43 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 czerwca 2010, 20:59
Posty: 32
model: multivan
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
oki, będę szukał łapy i do roboty :D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 czerwca 2010, 15:57 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
ja łape-łyżwe już kupiłem ( w inter carsie ), tylko czasu brak na zabranie się za to


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 czerwca 2010, 19:53 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 czerwca 2010, 20:59
Posty: 32
model: multivan
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
A ile za nią zapłaciłeś ??, ja chyba mam tam 20% zniżki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 czerwca 2010, 19:57 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
Ja za łyżwę w IC płaciłem 105pln.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 czerwca 2010, 20:25 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 czerwca 2010, 20:59
Posty: 32
model: multivan
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
A ja mam wymienić łapę czy łyżwę ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 czerwca 2010, 20:29 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
Różnie to nazywają chodzi o to pod skrzynią . Potocznie nazywają łyżwa , w sklepie będzie łapa ,która mocuje skrzynię do belki (sanki) przedniego zawieszenia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 czerwca 2010, 21:23 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
łyżwa detalicznie w IC kosztuje niecałe 150 zł


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 czerwca 2010, 14:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 22 czerwca 2010, 12:47
Posty: 37
model: caravelle
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Witam Wszystkich!
Jestem nowym forumowiczem, a to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość. Otóż moja t4 2,5tdi dość dziwnie pracuje, silnik tak jakby wibruje w czasie zwiększania obrotów. Mam wrażenie że te wibracje przechodzą w buczenie silnika. Wibracje nie są zależne od prędkości, ale właśnie od obrotów (najbardziej odczuwalne w zakresie 1700-2100obr . Dodam, że im większe obciążenie pojazdu tym są one wyraźniej odczuwalne.( na biegu jałowym też wibruje,ale mniej odczuwalnie.
Wymieniłem rozrząd ale problem nie zniknął, koło pasowe (gumowo-metalowe) ok.
Może ktoś ma jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny. Może przeskoczył pasek rozrządu a mechanik założył tak jak było? A może to dwumasa? (auto ma 230tyś przebiegu, pojedyncze stuknięcie przy odpalaniu i gaszeniu).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 czerwca 2010, 14:28 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
wierzba82 napisał(a):
Witam Wszystkich!
Jestem nowym forumowiczem, a to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość. Otóż moja t4 2,5tdi dość dziwnie pracuje, silnik tak jakby wibruje w czasie zwiększania obrotów. Mam wrażenie że te wibracje przechodzą w buczenie silnika. Wibracje nie są zależne od prędkości, ale właśnie od obrotów (najbardziej odczuwalne w zakresie 1700-2100obr . Dodam, że im większe obciążenie pojazdu tym są one wyraźniej odczuwalne.( na biegu jałowym też wibruje,ale mniej odczuwalnie.
Wymieniłem rozrząd ale problem nie zniknął, koło pasowe (gumowo-metalowe) ok.
Może ktoś ma jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny. Może przeskoczył pasek rozrządu a mechanik założył tak jak było? A może to dwumasa? (auto ma 230tyś przebiegu, pojedyncze stuknięcie przy odpalaniu i gaszeniu).


Na 100 % dwumasa, wszystko co napisałeś o objawach to potwierdza
przy wymianie dwumasy wymień od razu tzw. łyżwe pod skrzynią,
jeżeli z tego opisu mechanik powymieniał wszystko co opisałeś zamiast dwumasy to natychmiast zmień go na innego ;)


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 czerwca 2010, 22:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 22 czerwca 2010, 12:47
Posty: 37
model: caravelle
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Dzięki kolego w takim razie tak zrobię jakoś odżałuje te dwa klocki. Najgorsze, że od samego początku podejrzewałem dwumasę, ale trzech mechaników odrzuciło moją tezę i wymieniali mi po kolei różne rzeczy, ostatni nawet wyciął mi katalizator bo mówił że to od tego buczy! Zdziwił się tylko, że chciałem kata odzyskać. Właśnie go opchnąłem za 1000zł. A samochód dalej buczy!
Panowie ręce opadają.
A może ktoś podpowie czy warto zamiast dwumasy zamontować zestaw Valeo, wiem ,że w osobówkach się sprawdza, ale czy wytrzyma trochę w w mocno czasem przeciążonej t4?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 czerwca 2010, 22:20 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
Valeo nie produkuje "sztywnego" sprzęgła do t4 2,5TDI...


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 czerwca 2010, 22:41 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Na wolnych obrotach i przy ruszaniu to samo mam w swoim charczoku, powiedzcie mi czy poduszki te po bokach trzymające silnik z góry mogą być przyczyną wibracji, czy za trzęsienie budą nalezy obwiniać tą pod silnikiem?? Wydawało mi się ze się uspokoił jak wymieniłem te po bokach (są na 100% dobre, oryginalne VW), ale gdy wsiadłem do Caravanowej nyski to się rozczarowałem bo u niego silnik nie przenosi drgań na karoserie. Ta pod silnikiem była wymieniana i jest wsadzony zamiennik TOPRAN, a gośc w N. Sączu ma do sprzedania tą pod silnik za 50zł oryginalną do VW w stanie bdb, zaryzykować i kupić?? :)

Bo nie sądze żeby przyczyną mógł być opóźniony kąt wtrysku....


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB