T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest poniedziałek, 13 maja 2024, 13:38

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 grudnia 2011, 11:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Dlaczego uważasz że nie warto spawać głowicy??? zależy kto to robi są zakłady w polsce co się na tym znają


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 grudnia 2011, 13:42 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Zgadza się tylko takie zakłady do których warto to oddać odpowiednio sobie liczą za spawanie i wstawienie nowych komór.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 grudnia 2011, 14:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
FocusMED napisał(a):
Zgadza się tylko takie zakłady do których warto to oddać odpowiednio sobie liczą za spawanie i wstawienie nowych komór.

Bo jakość kosztuje a te nowe głowice co sa to gówn... jakich mało


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 grudnia 2011, 14:06 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Nasuwają mi się jeszcze pytania:
1) Po zdjęciu głowicy zauważyłem, że między głowicę a blok były włożone dwa tworzywa: wierzchnie to cienka uszczelka (karobwań nie zauważam), zaź pod nią drugie wyglądające na 1,5-2,0 mm uszczelkę z trzema karbami - co wy na to?
2) Stwierdziłem 2 pęknięcia na kolektorze wydechowym - czy wg was spawany posłuży długo?


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 grudnia 2011, 14:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Ze spawaniem kolektora żeliwnego jest problem, bo przy spawaniu należy go wygrzać, spróbować można ale różnie to bywa, Wygląda na to że ktoś złożył na dwóch uszczelkach, możliwe że głowice masz bardzo splanowana i gość się ratował ażeby tylko silnik odpalił i do sprzedania, sprawdź wysokość głowicy


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 grudnia 2011, 16:19 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Chyba jednak zaryzykuję z tym spawaniem, dzięki chemik za opinię; myślę, że po tym wszystkim co się okazało warto było zajrzeć pod dekiel. Boję się tego o czym piszesz, tzn. głowica to pół biedy ale jeśli planowany był blok i teraz żadna głowica nie dogodzi tylko trzeba nadkładać kilka uszczelek, w tym przypadku jednak 3 (przed momentem zerknąłem - grubszych uszczelek "trójek" są dwie sztuki, na razie nie zdejmowałem z bloku, są dociśnięte trzpieniami naprowadzającymi głowicę). Ma ktoś wymiarówkę głowicy?


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 grudnia 2011, 16:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Sa elektrody do spawania zeliwa na zimno,maja oznaczenie EŻM,mialem gdzies cala paczke jakby co to moge poszukac i poratowac kolege kilkoma sztukami bo widze z opisu ze kolega po sasiedzku mieszka
Nie wiem jak kolektor ale imadlo kiedys nimi spawalem i do dzisiaj trzyma


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 grudnia 2011, 16:59 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Dzięki kurol, myślałem raczej o MIG w jakimś specjalistycznym zakładzie niż o amatorskim spawie. Ale.. mamy transformatorową, a i do MIGa dostęp by się znalazł w rodzinie, tak więc na przyszłość będę chciał swój kolektor spawnąć i Twoją propozycję rozważę. Na ten moment jednak skłonię się po spokojnym rozważeniu sprawy na zakup nie popękanego kolektorka, bo i bez zerkania czy aby spaw nie pęka i bez ewentualnego rozgrzebywania sprawy za kilka miesięcy. Na szczęście ceny nie są powalające.

Jeśli ktoś posiada nie wykorzystane uszczelki do kolektora - może pisać na PW z podaniem ceny (oczywiście raczej nowe).


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 grudnia 2011, 18:14 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): niedziela, 6 czerwca 2010, 22:39
Posty: 636
model: T4
silnik: najlepszejszy
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 10 razy
ja spawałem głowicę, planowałem i planowałem też blok ponieważ miał wrzery po uszczelce, polerowałem też korbowód, uszczelka została zapodana najgrubsza czyli nr 3.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 grudnia 2011, 18:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
503-153-820 dzwoń jutro bo chyba kolektor mam takowy, a uszczelki nowe nie sa drogie


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 grudnia 2011, 18:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
peter napisał(a):
ja spawałem głowicę, planowałem i planowałem też blok ponieważ miał wrzery po uszczelce, polerowałem też korbowód, uszczelka została zapodana najgrubsza czyli nr 3.

Polerowaś wszystkie korbowody w całości czy zmieniałeś jeden i go poprostu doważałeś |???


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 grudnia 2011, 02:20 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Chemik, kolektor będę kupował jak mi się więcej wyjaśni i pójdzie wszystko po myśli; te 3 założone uszczelki tłuką mi się po głowie, nie wiem co z tego wyniknie. Zmierzą mi głowicę, oby tylko nie trzeba było wymieniać całego silnika, bo ja trzech uszczelek zakładać nie zamierzam, a mechanik musiał mieć jakiś powód żeby to zrobić.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 grudnia 2011, 22:11 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): niedziela, 6 czerwca 2010, 22:39
Posty: 636
model: T4
silnik: najlepszejszy
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 10 razy
Chemik polerowałem cały wał korbowy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 grudnia 2011, 22:26 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
peter napisał(a):
Chemik polerowałem cały wał korbowy

Tak raz w silniku fiata 2,0 8v na dwóch gaźnikach ,mogę powiedzieć przewalona sprawa


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 grudnia 2011, 23:46 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): niedziela, 6 czerwca 2010, 22:39
Posty: 636
model: T4
silnik: najlepszejszy
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 10 razy
Chemik robiłem wszystko w wyspecjalizowanym warsztacie. Spawanie, planowanie wymiana komór ssących i wydechowych itd. głowicy i reszta jak wyżej wspominałem.
Warsztat pana Piotra Kalety przed Cieszynem bodajże to Pogwizdów. Polecam!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 grudnia 2011, 23:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 10 listopada 2011, 01:46
Posty: 7
model: T4 transporter
silnik: 2,4 d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
FocusMED napisał(a):
Pęknięcia między zaworami to nie problem, takie pęknięcia mają prawie wszystkie. Gorzej jak pęknięcia są między gniazdem zaworowym a komorą wirową (u mnie tak było) wtedy lepiej kupić nową głowicę. Ja za głowicę + nowe zawory + uszczelniacze i zmontowanie zapłaciłem 1300pln. Dobrze by też było sprawdzić blok, bo jak będzie krzywy to uszczelka pakietowa może się źle ułożyć. Nie zgodzę się że nie warto remontować 2.4D, moim zdaniem w przypadku tego silnika nie warto się pakować w przeróbkę na 1.9TDI. Chyba że silnik jest kompletą ruiną. Przeróbka wiąże się z rzeźbą, szukaniem części, pasowaniem dobieraniem itp. Trochę lepiej to wygląda przy przeróbce z 1.9D, TD na TDI bo nie trzeba aż takiej rzeźby robić.


to prawda że pęknięcia między zaworami występują prawie zawsze ,u mnie były między każdym zaworem + dwa małe i jeden większy uszczerbek na zdrowiu na samej głowicy <22> .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 grudnia 2011, 23:48 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Zdaję raport z dokonanych robótek. Kolektor kupiłem za 69 zł wraz z przesyłką. Naprawdę dobry stan. Regeneracja i regulacja elementów głowicy trwała 4 dni i kosztowała 800 zł. Nie obyło się oczywiście bez spawania. Niestety nie dowiedziałem się szczegółów, pomimo pytań, facet nie był wylewny. Zdołałem wyciągnąć, że splanowano 0,015 mm. Uszczelka poszła Elringa 1,61 i w zupełności wystarczy.
Koszt całkowity wyniósł ok. 1300 zł + 200-300 zł za kilka rzeczy które zostawiłem do zrobienia mechanikowi. Nie mogę się doczekać i mam nadzieję, że silnik będzie ładnie mruczał.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 grudnia 2011, 00:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
marth muszę cię zmartwić to co napisałeś o planowaniu, jeśli głowica była spawana to splanowanie było 0,15 minimum, to tak dla ciebie, i jeszcze jedno pytanie gdzie robiłeś głowicę


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 grudnia 2011, 10:11 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Chemik, to ja wstawiłem o jedno zero za dużo. Wybierałem między trzema zakładami: Auto Szlif na Zakolu, Auto-Szlif na Makuszyńskiego i zakład p. Papieża. Zadecydowało to, że dwa pierwsze nie spawają głowic. Z poziomu obsługi jestem średnio zadowolony, ale najważniejsze by głowica hulała.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 grudnia 2011, 22:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Jako że papiez to gnój i tyle o nim mogę napisać , sprawdź czy dotarł ci zawory i jeśli głowica była spawana to nowe prowadnice powinieneś mieć, gość często liczy za wszystko a połowy rzeczy nie robi


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB