T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 16:38

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 listopada 2011, 12:36 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Chciał bym poprosić o konsultację kolegów oblatanych w TDI co prawda problem dotyczy AFNa ale może coś pomożecie.
W skrócie jest tak:
Auto rano odpala normalnie i po 2-3sek gaśnie (nie jest to imo) następna próba odpalenia powoduje to że silnik załapuje ale telepie go jak by palił na 3 lub 2 garach, po kilku sek. gaśnie i już nie daje się uruchomić znaczy na rozruszniku załapuje ale nie zapala. Po odczekaniu 2-3 zapala normalnie.

Sprawdzone zostało:
-Układ grzania (świece, przekaźnik, sterownik, kable), dodatkowo VAG i miernik wpięty w układ w czasie rozruchu. Wszystko działa.
-Układ paliwowy (nie zapowietrzony, paliwo się nie cofa, filtr ok)
-Elektronika silnika (przepływomierz, czujniki temp. paliwa, powietrza i płynu, korekcje wtryskiwaczy są na +/- 0,30, dawka startowa prawidłowa, brak błędów w pamięci)
-Mechanika (rozrząd, wyprzedzenie kąta wtrysku, nowe popychacze, układ dolotowy szczelny)

Jak ktoś ma jakieś pomysły lub sugestie to będę wdzięczny bo kanister z benzyną już czeka :)


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Ostatnio edytowano środa, 30 listopada 2011, 14:50 przez FocusMED, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 listopada 2011, 14:25 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Czy na ciepły też to występuje ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 listopada 2011, 14:49 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Nie jak już zapali rano to potem jest ok.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 listopada 2011, 19:39 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Spróbuj zmienić kodowanie silnika w ECU na 0001 (skrzynia automatyczna - odpalanie bez ochrony Dwumasy).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 listopada 2011, 20:29 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
W sumie mogę spróbować, zobaczymy czy coś pomoże. Przestawię też trochę rozrząd względem wałka bo obecnie na ciepło synchro ma na ~1.3 ATDC a zmienię na ~1 BTDC to przy rozruchu powinno wyprzedzić zapłon do ~5.5 BTDC bo obecnie jest na ~3.5 BTDC zaraz po rozruchu. Może się poprawi.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 grudnia 2011, 22:10 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Mi jedyne co przychodzi to nastawnik


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 grudnia 2011, 23:42 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Aktualnie mu przeszło, jak by było coś z nastawnikiem to by raczej było widać na VAGu. Samochód jest po wymianie turbiny, poprzednia splunęła olejem w wydech więc wytnę katalizator jeszcze.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Ostatnio edytowano piątek, 9 grudnia 2011, 09:47 przez mora, łącznie edytowano 1 raz
lit.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 90 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB