T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 15:35

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 listopada 2011, 12:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 10:47
Posty: 125
model: Caravelle 2.5TDI ACV
silnik: T4 Holenderka 1.9TD

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 1 raz
Witam,
mam dziwne objawy i nie znalazłem ich na tym forum i innym. Mam t4 1.9TD

Po nocy kiedy wstaję i chce odpalić auto przekręcam stacyjkę na pierwszą pozycję, kontrolka od grzania zapala się i po jakimś czasie gaśnie, przekaźnik jednak nadal grzeje i po chwili też odłącza grzanie. Wtedy próbuję odpalić. Auto kręci ale nic. Nie chce zapalić. Próbuję kilka razy i nic. Ale kiedy przekręcę stacyjkę odrazu na rozruch auto odpala. Co to może być?

Innym objawem jest że po odpaleniu po chwili 2-10sek gaśnie. Odpalam kolejny raz obojętnie czy czekam czy odrazu na rozruch. I tak potrafi 2 do 5 razy zgasnąć nieważne czy gazuję czy nie. Potem auto odpala i elegancko równo chodzi.

Dodam że auto odpala cały dzień na raz. Np. odpalam o 8 i mam problemy. Odpalam jak wracam (bo czasami tyle stoi) koło 18-20 i też odpala bez problemu. A to jest ok 10-12 godzin stania. Natomiast kiedy zjeżdżam do domu około 22-24 czyli auto stoi przez noc 8-10godzin nie może odpalić po nocy.

co to może być?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 listopada 2011, 13:11 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
piotruuch napisał(a):
Witam,
mam dziwne objawy i nie znalazłem ich na tym forum i innym. Mam t4 1.9TD

Po nocy kiedy wstaję i chce odpalić auto przekręcam stacyjkę na pierwszą pozycję, kontrolka od grzania zapala się i po jakimś czasie gaśnie, przekaźnik jednak nadal grzeje i po chwili też odłącza grzanie. Wtedy próbuję odpalić. Auto kręci ale nic. Nie chce zapalić. Próbuję kilka razy i nic. Ale kiedy przekręcę stacyjkę od razu na rozruch auto odpala. Co to może być?


Popełniasz błąd czekając z odpalaniem aż przekaźnik odłączy świece. Powinieneś odpalać w momencie zgaśnięcia kontrolki.
piotruuch napisał(a):
Innym objawem jest że po odpaleniu po chwili 2-10sek gaśnie. Odpalam kolejny raz obojętnie czy czekam czy odrazu na rozruch. I tak potrafi 2 do 5 razy zgasnąć nieważne czy gazuję czy nie. Potem auto odpala i elegancko równo chodzi.

Dodam że auto odpala cały dzień na raz. Np. odpalam o 8 i mam problemy. Odpalam jak wracam (bo czasami tyle stoi) koło 18-20 i też odpala bez problemu. A to jest ok 10-12 godzin stania. Natomiast kiedy zjeżdżam do domu około 22-24 czyli auto stoi przez noc 8-10godzin nie może odpalić po nocy.


Sprawdź, czy nie cofa się paliwo i układ wtryskowy sie nie zapowietrza..


_________________
Administrator w stanie spoczynku.



Za ten wpis autor slimak podziękował: piotruuch (niedziela, 4 grudnia 2011, 16:37)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 listopada 2011, 13:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 10:47
Posty: 125
model: Caravelle 2.5TDI ACV
silnik: T4 Holenderka 1.9TD

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 1 raz
Cytuj:
Popełniasz błąd czekając z odpalaniem aż przekaźnik odłączy świece. Powinieneś odpalać w momencie zgaśnięcia kontrolki.

Jeżeli nie czekam, odpalam odrazu po zgaśnięciu te same objawy tylko przestałem tak robić bo szybciej aku padał(potrafiłem kręcić 15min oczywiście w odstępach i nic) a jak nie czekałem aż przekaźnik rozłączy tylko 4/5min

Cytuj:
Sprawdź, czy nie cofa się paliwo i układ wtryskowy sie nie zapowietrza..

Jak to sprawdzić? Jeżeli odkręcę przewody przy filtrze to paliwo powinno wypłynąć? Mógłbyś opisać sposób jak to spradzić?

pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 listopada 2011, 13:52 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
piotruuch napisał(a):
Jeżeli nie czekam, odpalam odrazu po zgaśnięciu te same objawy tylko przestałem tak robić bo szybciej aku padał(potrafiłem kręcić 15min oczywiście w odstępach i nic) a jak nie czekałem aż przekaźnik rozłączy tylko 4/5min


ale wtedy odpalasz bez rozgrzanych świec czyli pogarszasz sprawę, bo świeca po odłączeniu napięcia stygnie natychmiast

piotruuch napisał(a):
Jak to sprawdzić? Jeżeli odkręcę przewody przy filtrze to paliwo powinno wypłynąć? Mógłbyś opisać sposób jak to spradzić?


to akurat na forum jest szeroko i dokładnie opisane - nie sugeruj się silnikiem układ paliwowy od zbiornika do pompy jest zawsze taki sam


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: piotruuch (niedziela, 4 grudnia 2011, 16:37)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 listopada 2011, 13:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 10:47
Posty: 125
model: Caravelle 2.5TDI ACV
silnik: T4 Holenderka 1.9TD

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 1 raz
Cytuj:
Popełniasz błąd czekając z odpalaniem aż przekaźnik odłączy świece. Powinieneś odpalać w momencie zgaśnięcia kontrolki.

Ok dobrze wiedzieć.

Cytuj:
Jak to sprawdzić? Jeżeli odkręcę przewody przy filtrze to paliwo powinno wypłynąć? Mógłbyś opisać sposób jak to spradzić?


to akurat na forum jest szeroko i dokładnie opisane - nie sugeruj się silnikiem układ paliwowy od zbiornika do pompy jest zawsze taki sam


ok poszukam sobie, dam jutro znać jak chodzi auto


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 listopada 2011, 10:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 10:47
Posty: 125
model: Caravelle 2.5TDI ACV
silnik: T4 Holenderka 1.9TD

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 1 raz
Witam,
nie miałem okazji sprawdzić czy układ się nie zapowietrza. Ale dziś przy odpalaniu kazałem jak robiłeś czyli po przekręceniu stacyjki czekałem aż kontrolka zgaśnie i odpalałem. Z pięć razy odpalałem i nic (kręci i nawet nie zakaszle). Dopiero gdy zacząłem odpalać odrazu na rozruch i zaczął kaszleć parę razy. Za drugim albo trzecim takim ruchem odpalił. Zgasł raz po kilku sekundach. Następny raz odpaliłem po kontrolce i odpalił na raz i już chodził.

Czy zapowietrzanie się układu może mieć wpływ na odpalanie po rozgrzaniu świec nie może odpalić a jak kręcę stacyjkę odrazu na rozruch pali?

Pozdrawiam Piotrek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 listopada 2011, 10:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 28 października 2010, 12:39
Posty: 45
Lokalizacja: kraków
model: T4
silnik: AAB

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
miałem podobne objawy i po wymianie filtra paliwa i renowacji pompy przeszło <yes> , aha, mam jeszcze wymienione świece trzy miesiące temu



Za ten wpis autor aztec podziękował: piotruuch (niedziela, 4 grudnia 2011, 16:37)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 listopada 2011, 09:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 10:47
Posty: 125
model: Caravelle 2.5TDI ACV
silnik: T4 Holenderka 1.9TD

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 1 raz
filtr wymienilem;) swiec i pompy nie;( ile kosztowala cie regenracja pompy i ile czasu gdzies trwa?

i co z pompą było nie tak?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 listopada 2011, 20:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 28 października 2010, 12:39
Posty: 45
Lokalizacja: kraków
model: T4
silnik: AAB

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
regeneracja pompy niestety szarpnęła mnie 1000 pln, ale jużczas był najwyższy bo ciekła i miałem problemy z odpalaniem, operacja trwała 3dni, co zostało wymienione/naprawione nie wiem ale warto było -teczka śmiga jak nigdy przedtem <yes>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 grudnia 2011, 13:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 10:47
Posty: 125
model: Caravelle 2.5TDI ACV
silnik: T4 Holenderka 1.9TD

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 1 raz
Witam,
więc rękoma i nogami narazie zapieram się od regeneracji pompy bo mnie nie stać;(

ale znalazłem na forum taki link z probelem http://t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=3271&view=previous i wyczytałem ze mam podobne objawy trochę inne ale podobne (bo ja tylko na zimnym po długiej nocy nie mogę odpalić jak jest +10 to odpala).

zauważyłem że u mnie też leci biały dym dość mocny czasem, nie może wejść na obroty a później wskoczy i nigdy już nie zadymi.
wyczytałem takie coś co mnie zaciekawiło drugi post w tamtym linku:
Cytuj:
Wg. mnie to woda dostaje się do komory spalania. Sprawdź czy płyn chłodniczy Ci nie ubywa a będziesz miał pewność.

No właśnie mi ubywa...:( raz na 3 miesiące jak mam max to po 3 miesiącach dolewam bo mam ok min;(mechanikiem nie jestem ale co sprawdzić w takim razie?

pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 grudnia 2011, 23:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 10:47
Posty: 125
model: Caravelle 2.5TDI ACV
silnik: T4 Holenderka 1.9TD

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 1 raz
Witam, niestety nikt nie odpowiedzial mi na poprzedniego posta dlatego ponawiam prosbe...

Dzis tez niestety nie moglem odpalic auta i w miedzyczasie pojechalem po zaworek zwrotny, kupilem i zalozylem. Jak sie okazalo po zdjeciu filtra i odlaczeniu w wezyku doprowadzajacym pojawil sie bombel (maly) przy pompie co chyba oznacza ze paliwo dochodzi do pompy. zalozylem zaworek i po podlaczeniu kabli odpalil na raz (dziwne zawsze musial sie pomeczyc gdy mial rozladowany aku ale mniejsza). zdziwil mnie wczesniejszy fakt poniewaz wczesniej (jeszcze przed montazem zaworka zwrotnego) odkrecilem wtrysk paliwa i nic nie lecialo. a do pompy na zawor dochodzilo 12V.

jutro zobacze moze zaworek rozwiaze problemy. jak nie bedziemy szukac dalej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 grudnia 2011, 09:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 10:47
Posty: 125
model: Caravelle 2.5TDI ACV
silnik: T4 Holenderka 1.9TD

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 1 raz
no wiec dzis:
nie odpaliłem zgodnie z zaleceniami czyli nagrzac swiece, jak zgasnie kontrolka to odpalac,
odpalilem tak ze kluczyk odrazu na rozruch, zgasl z 3/4 razy i teraz chodzi bez przerwy.

pomocy...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 grudnia 2011, 09:21 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1904
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
Moim zdaniem cofa ci się paliwo


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 grudnia 2011, 10:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 10:47
Posty: 125
model: Caravelle 2.5TDI ACV
silnik: T4 Holenderka 1.9TD

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 1 raz
ale założyłem zaworek zwrotny, i to samo:(


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 grudnia 2011, 11:01 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
A przewody powrotne masz szczelne?


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 grudnia 2011, 11:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 10:47
Posty: 125
model: Caravelle 2.5TDI ACV
silnik: T4 Holenderka 1.9TD

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 1 raz
witam,
nie widzę zbytnio przecieków ale też mam tylko kawałek odsłoniętego bo reszta idzie w fabrycznych peszlach, a od czego jest ten żółty przewód który przy filtrze też się łączy z powrotem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 grudnia 2011, 12:29 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
piotruuch napisał(a):
i teraz chodzi bez przerwy.


co to znaczy że chodzi bez przerwy <szok> <szok>
znaczy się nie możesz go kluczykiem wyłączyć ??


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 grudnia 2011, 14:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 10:47
Posty: 125
model: Caravelle 2.5TDI ACV
silnik: T4 Holenderka 1.9TD

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 1 raz
nie, nie pewnie ze da sie wylaczyc, tylko ze na poczatku jak rano odpalam to jak zapale to po kilku sekundach gasnie, i znow musze odpalic pochodzi chwilke i gasnie, za ktoryms razem jak odpale to chodzi i dopiero gdy zgasze kluczykiem to silnik gasnie, w ciagu dnia odrazu odpala na raz i chodzi dopuki nie zgasze


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 grudnia 2011, 14:53 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
czy posiadasz immobilajzer ??


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 grudnia 2011, 15:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 10:47
Posty: 125
model: Caravelle 2.5TDI ACV
silnik: T4 Holenderka 1.9TD

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 1 raz
tak ale mechanik stwierdzil ze odlaczony bo do pompy dochodza dwa przewody ale jeden chyba fioletowy jest odciety, tylko czarny i na czarnym pojawia sie napiecie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 83 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB