T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 09:31

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 listopada 2011, 23:09 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Zamierzam samodzielnie zdemontować głowicę i przewieźć do sprawdzenia. Czytam książkę serwisową i sugerowane są następujące narzędzia do demontażu paska rozrządu:
1. Kołek ustalający osadzany w kole zębatym pompy wtryskowej.
2. Przytrzymywacz koła napędu pompy wtryskowej na wale rozrządu.
3. Liniał nastawczy 2065A.
4. Uchwyt 3248 montowany na tłumiku drgań skrętnych.

Czy może ktoś spotkał się z czymś takim (gdzie kupić?), czy w razie braku tych wyżej idzie sobie jakoś poradzić bez ryzyka uszkodzenia czegoś w silniku? (pytanie nie poparte jak na razie osobistym oglądem, bo osłony paska nie zdejmowałem)


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Ostatnio edytowano poniedziałek, 21 listopada 2011, 10:26 przez marh, łącznie edytowano 3 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 listopada 2011, 23:18 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Jak nie masz urządzenia do blokowania wieńca na kole zamachowym to nie odkręcisz koła pasowego na wale, a od tego musisz zacząć żeby dostać się do rozrządu ;)


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 listopada 2011, 23:26 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Dobry klucz pneumatyczny odkręca śrubę na wale spokojnie, a jak nie to 5-bieg i hamulec


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 listopada 2011, 23:41 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Tak właśnie czytam, ręczny + 5 bieg (choć nie wiem jak rozwiązać to u mnie bo mam automat).


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 listopada 2011, 23:43 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
No właśnie wziąłem to pod uwagę <01>


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 listopada 2011, 23:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
A skąd dokładnie jesteś???


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 listopada 2011, 00:22 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
KMY


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Ostatnio edytowano poniedziałek, 21 listopada 2011, 23:05 przez marh, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 listopada 2011, 11:01 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Do odkręcenia koła wału wystarczy dobry zespawany klucz z nasadką i młotek (uderzamy w rączkę od klucza w kierunku odkręcania a nie w śrubę (tak dla jasności)). Do zablokowania wałka coś sobie dobierzesz a pompę zablokujesz odpowiedniej wielkości wiertłem.
Ja dałem ślusarzowi wymiary blokad i mi dorobił za jakieś grosze.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 listopada 2011, 01:34 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 października 2010, 01:14
Posty: 83
Lokalizacja: Pomorskie klimaty GST
model: Transporter 4x4 Komb
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 7 razy
Koledzy do demontażu samej głowicy nie potrzeba odkręcać koła napędowego paska rozrządu na wale korbowym, wystarczy zluzować pasek i zsunąć go z koła zębatego wałka rozrządu. Robiłem to wiele razy ze skutkiem pozytywnym. A co do blokowania wału korbowego dobrą metodą jest porządny śrubokręt zablokowany przez wziernik na obudowie sprzęgła( w automacie też jest takowy ) i wieniec zębaty koła zamachowego


_________________
Jakoś nie mam pomysłu na podpis...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 listopada 2011, 21:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 4 listopada 2011, 20:22
Posty: 34
model: Multivan
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Tylko że nigdy nie masz pewności czy pasek w czasie remontu nie przeskoczy jakiegoś ząbka. Można to sprawdzić blokując wałek rozrządu np. dobrze dopasowanym płaskownikiem wsuniętym w wycięcie w wałku od strony pompy i ustalić (oknem w skrzyni ) czy znak " 0 " na kole zamachowym się pokrywa ze znakiem w okienku skrzyni. Jeśli tak to jest Ok. Jeśli chodzi o ustawienie pompy to (gdy mamy ustawiony wałek) wystarczy zablokować koło pompy jakimś sworzniem, bodajże 17mm średnicy, wsuwając go w (jeden mniejszy) otwór w kole tak aby wszedł w mocowanie pompy, następnie nakładamy koło wałka razem z paskiem, napinamy i skręcamy. Z tego co wiem to żeby w ogóle ściągnąć głowicę w 2.4 AAB i tak trzeba odkręcić koło wałka rozrządu ponieważ pod nim jest blacha przykręcona do bloku, chyba że uda nam się jakoś ją odkręcić bez ściągania koła. Jeśli napisałem coś nie tak proszę mnie poprawić. Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 listopada 2011, 18:36 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Dzięki wszystkim za wskazówki, postaram zweryfikować się niektóre rzeczy w trakcie, napisać a może jeszcze o coś dopytać. Dziś zacząłem po południu, ale zaraz zrobiło się ciemno. Spuściłem płyn chłodzący. Nie chciała mi odejść pokrywa zaworów po odkręceniu wszystkich trzymających ją z wierzchu śrub....


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 84 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB