T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 16:58

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: T4 vs POLO 1,9D
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 listopada 2011, 23:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 14 listopada 2011, 23:31
Posty: 1
model: T4
silnik: 1,9D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, mam pytanie wobec silnika 1,9D z t4 oraz z 1,9D z polo. Chciałbym sie dowiedzieć czy silnika z polo pasuje skrzynia od T4, ponieważ chciałbym założyć silnik do T4 od POLO tylko nie wiem czy pasuje


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 listopada 2011, 00:20 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Słupek tak, a resztę musisz przezbroić. Kolektory, pompa, miska, osprzęt, pokrywa zaworów. Dodatkowo przeróbka bagnetu wiercenie dziury na łapę + dodatkowe odpowietrzenie w głowicy (o ile polo nie ma, ponoć np. w Felicji jest).


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 listopada 2011, 12:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 18 maja 2010, 13:15
Posty: 66
model: multivan
silnik: 1,9 td

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Z bagnetem nie powinno być problemu ponieważ polo ma miarkę od strony kolektora wydechowego


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 listopada 2011, 19:28 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Czemu trzeba wymieniać pompę?


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 listopada 2011, 19:48 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Kolega właśnie przygarną caddy z 1.9d i na kolektorze jest symbol 1X , z tego co patrzyłem to pompa chyba jest zachowana choć przyspieszacz ma automatyczny .
Niech ktoś zapoda kpl. wymontowany 1X to porównam co jest z osprzętem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 listopada 2011, 20:13 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
FocusMED napisał(a):
Czemu trzeba wymieniać pompę?

1X miał pompę boscha, AEF miał Lucasa.
Z racji że ja miałem na myśli silnik AEF - napisałem o wymianie pompy.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 grudnia 2011, 16:21 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 grudnia 2011, 19:56
Posty: 72
Lokalizacja: Tczew
model: T4
silnik: ABL

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 2 razy
Wkładam własnie głowice od AEF do 1X . W głowicy tej nie ma odpowietrzenia , za radą powyzszych postów postanowiłem je zrobić . Wwierciłem się w głowice około 14 mm i nie dotarłem do kanału wodnego. Czy to odpowietrzenie jest niezbęde ? Czy aż tak głęboko trzeba wiercić ?


Ostatnio edytowano środa, 28 grudnia 2011, 17:30 przez slimak, łącznie edytowano 1 raz
literówki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 grudnia 2011, 19:17 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Mnie powyższe posty przekonały, że roboty w bród. Nie zabierałbym się za żadne skarby. Rzeźbienie to - moim zdaniem - sprawa wymagająca praktyki i wiedzy. Myślę, że cały osprzęt z pompą wykosztuje Cię wnet wartość całego silnika 1.9, ale może bardziej doświadczeni niech napiszą czy to warte świeczki (silnik 1.9 można dostać za 1500-1600 zł).


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 grudnia 2011, 19:31 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 grudnia 2011, 19:56
Posty: 72
Lokalizacja: Tczew
model: T4
silnik: ABL

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 2 razy
Roboty wcale nie ma tak dużo jak by się wydawało . Gdyby nie to odpowietrzenie ze wszystkim idzie sobie poradzić. Oczywiście nie polecam tej roboty komuś kto się nie zna na mechanice , ale jeśli rozebrało się i złożyło kilka takich silników to nie ma z tym żadnych problemów. Zaskoczyło mnie tylko ze w głowicy od AEF nie możną się wwiercić z odpowietrzeniem w kanał wodny. JuZ kiedyś takie coś robiłem i poszło bez problemu a tu 14 mm w głąb i kanału nie widać zastanawiam się czy przypadkiem nie trafiłem na jakąś głowice ,nie posiadającą w tym miejscu kanału. Byłem przekonany że kanał jest we wszystkich głowicach tylko otwór na odpowietrzenie jest lub trzeba go po prostu zrobić.

Czy ktoś się już spotkał z podobnym problemem ?


Ostatnio edytowano środa, 28 grudnia 2011, 19:45 przez mora, łącznie edytowano 1 raz
literówki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 grudnia 2011, 22:41 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Ok, uspokoiłeś mnie. Może relacja fotograficzna z przeróbki? - Byłoby fajnie:-)


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 grudnia 2011, 22:52 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 grudnia 2011, 19:56
Posty: 72
Lokalizacja: Tczew
model: T4
silnik: ABL

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 2 razy
Zwykła wymiana głowicy nie ma co fotografować , jedyny problem to brak odpowietrzenia z jej prawej strony.

Gdyby nie ten brak odpowietrzenia już bym go dziś skończył , ale myślenie co z tym zrobić mnie troszke opóźniło i skończe jutro.

Auto przyjechało do mnie dziś rano z zerwanym paskiem rozrządu , pod ręką była głowa od AEF więc ją wrzucam i tyle. Mam nadzieje że będzie latać bez tego odpowietrzenia , oby się tylko nie grzał.


_________________
T4 1,9 TD ABL autolaweta

Multivan 2,4 D AAB

i inne


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 grudnia 2011, 10:33 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Nie doczytałem, bardziej sugerując się wymianą całego silnika poruszonego wyżej w postach. Swoją drogą drogą jestem ciekaw jak wygląda sprawa silnika 2.4D - nie spotkałem się z jego montażem poza T4. Trochę wykraczam poza temat.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 grudnia 2011, 10:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
2,4d też było w Audi100 C4


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 grudnia 2011, 11:50 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 grudnia 2011, 19:56
Posty: 72
Lokalizacja: Tczew
model: T4
silnik: ABL

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 2 razy
Pierwsze km przejechane i narazie wszystko super wentylatory chodzą płyn o.k.

Jedno mnie tylko zaskoczyło , bo przyjechał kolega felicją z silnikiem AEF i ma odpowietrzenie. Może AEF w felicji jest z odpowietrzeniem a np. polo go nie ma.


_________________
T4 1,9 TD ABL autolaweta

Multivan 2,4 D AAB

i inne


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 grudnia 2011, 12:13 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
chemik211 napisał(a):
2,4d też było w Audi100 C4

Dokładnie

maciejxtrem napisał(a):
Pierwsze km przejechane i narazie wszystko super wentylatory chodzą płyn o.k.

Jedno mnie tylko zaskoczyło , bo przyjechał kolega felicją z silnikiem AEF i ma odpowietrzenie. Może AEF w felicji jest z odpowietrzeniem a np. polo go nie ma.


w Katalogu IC głowica do T4 i do Felicji 1.9 ma taki sam nr katalogowy - wnioskuję że to z powodu obecności odpowietrzenia własnie.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB