T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 16:11

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 31 października 2011, 21:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 21 lutego 2011, 18:24
Posty: 48
model: T4
silnik: 1.9TD

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam
posiadam T4 z silnikiem 1,9 TD 97r. Postaram sie w skrócie streszczyc ostatnie moje problemy a wiec ostatnio silnik zaczął nierówno pracowac na wolnych obrotach i kopcic podczas jazdy tez zauwazyłem ze auto przestaje kopcic i rowno pracuje jak mam wyciągniete ssanie(wyprzedzenie zaplonu?) narazie tak jezdze bo nie chce dusic ludzi za sobą :) dym jest raczej koloru niebiesko bialego nie czarny czyli jakby olej+woda ale jak by byla uszczelka pod glowica wydmuchana to na wyciagnietym ssaniu dalej by kopcił tak ? wydaje mi sie tez ze stracił na mocy silnik ale ciezko mi to stwierdzic bo rozne obciązenie mam na aucie, klekotanie pojawiłolo sie troszke pozniej niz kopcenie i nierowna praca ale z tego co wyczytałem to jest vacum pompa bo po kilkukrotnym wcisnieciu pedału hamulca stukot na chwilke ustaje ale tez wyczytałem ze w tych silnikach nie da sie podłozyc podkladek pod sprezynke tak? aha auto tez ciezko odpala nawet na goracym silniku jak nie ma wyciagnietego ssania a jak jest ssanie wyciagniete to odpala bez problemu, prosze o jakies porady bo nie bardzo mam pomysły co to moze byc :(
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 31 października 2011, 21:20 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
przestawiony rozrząd lub ustawienia pompy
ssanie w silniku diesla to nic innego jak przestawienie kąta wtrysku ( to nie to co w benzynie )
w tych silnikach bolączką jest ścinanie klina zębatki rozrządu na wale


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 31 października 2011, 22:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 21 lutego 2011, 18:24
Posty: 48
model: T4
silnik: 1.9TD

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Kenobi napisał(a):
przestawiony rozrząd lub ustawienia pompy
ssanie w silniku diesla to nic innego jak przestawienie kąta wtrysku ( to nie to co w benzynie )
w tych silnikach bolączką jest ścinanie klina zębatki rozrządu na wale


aha brzmi nieciekawie :( jestem w stanie to jakos sam sprawdzic, czy zostaje tylko mechanik ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 31 października 2011, 22:35 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Musisz najpierw sprawdzić znaki na rozrządzie a następnie ustawić pompę wtryskową na zegar


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 31 października 2011, 23:21 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 09:13
Posty: 378
Lokalizacja: siedlce
model: T4 2000r
silnik: 2.5 ajt

Podziękował: 35 razy
Pomógł: 33 razy
klin na wale sie scina
miałem podobne objawy
mechanik mi frezował przylgnię bez wyciagania wału


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 listopada 2011, 09:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 21 lutego 2011, 18:24
Posty: 48
model: T4
silnik: 1.9TD

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
ok dzieki to juz wiem co mam robic :)
a moglo sie cos jeszcze uszkodzic od jezdzienia z zerwanym klinem bo tak juz jezdze ok 2 tyg a dziennie robie ponad 100km :( nie wiem zawory sie nie powypalaja ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 listopada 2011, 13:11 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Jak na razie rozrząd nie przeskoczył, ale jak będziesz tak dalej jeździł to w końcu zetnie klin i będziesz miał silnik do remontu. Na chwilę obecną czeka Cię albo wymiana albo napawanie wału. Swoją drogą to się mimo niezbyt fortunnej konstrukcji samo z siebie nie ścina, Albo ktoś przy wymianie rozrządu zdjął koło zębate, niepotrzebnie lub w celu wymiany uszczelniacza a następnie kiepsko je przykręcił bądź przykręcił je starą śrubą. Ewentualnie jeździłeś z rozwalonym tłumikiem drgań skrętnych.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 listopada 2011, 14:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 21 lutego 2011, 18:24
Posty: 48
model: T4
silnik: 1.9TD

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
FocusMED napisał(a):
Jak na razie rozrząd nie przeskoczył, ale jak będziesz tak dalej jeździł to w końcu zetnie klin i będziesz miał silnik do remontu. Na chwilę obecną czeka Cię albo wymiana albo napawanie wału. Swoją drogą to się mimo niezbyt fortunnej konstrukcji samo z siebie nie ścina, Albo ktoś przy wymianie rozrządu zdjął koło zębate, niepotrzebnie lub w celu wymiany uszczelniacza a następnie kiepsko je przykręcił bądź przykręcił je starą śrubą. Ewentualnie jeździłeś z rozwalonym tłumikiem drgań skrętnych.


Czyli jeszcze nie przeszkoczył rozrzad a kopcenie wyoluje scinajacy sie klin czyli rozumiem ze kolo ma luzy i stad te objawy ? lub zle ustawiony kąt wtrysku ? sam nie wiem jak to sprawdzic, ale mechanik bedzie wiedzial jak to sprawdzic bez zbednego rozbierania i wymiany czesci?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 listopada 2011, 14:18 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Wyfrezowanie na wale ma luz i koło paska rozrządu przestawia się o kilka stopni w trakcie pracy co powoduje przestawianie kąta wtrysku. Wątpię żeby mechanik ocenił to bez zdjęcia koła pasowego i obejrzenia czopa wału.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 listopada 2011, 20:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 21 lutego 2011, 18:24
Posty: 48
model: T4
silnik: 1.9TD

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
ok dzieki wlasnie potrzebowalem zobrazowanie sobie tego na czym polega problem :)
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 listopada 2011, 14:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Nie czekaj z naprawą, bo jak zetnie klina (może w każdej chwili) to koszta naprawy będą dosyć spore.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 listopada 2011, 13:21 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Jak okaże się że masz wał do zrobienie/wymiany to szukaj wału od TDI 1Z tam jest koło paska ustalane na cięciwę a nie na klin.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 grudnia 2011, 20:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 21 lutego 2011, 18:24
Posty: 48
model: T4
silnik: 1.9TD

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam ponownie dawno nie pisałem z braku czasu
bylem u mechanika okazalo sie ze rozrzad jest w porzadku i kat wtrysku tez, mechanik powiedział ze to pompa albo wtryski, ale z tego co mi sie wydaje jak pompa pada to wogole auto nie pali...? tak wiec bede robil regeneracje wtryskow, bo lepiej regenerowac nic kupowac uzywane ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 grudnia 2011, 14:18 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Najpierw to je sprawdź, jakie mają ciśnienia otwarcia. Padająca pompa wcale nie musi powodować tego że auto nie odpala. Ja mam w 2.4D podjechaną pompę i odpala od strzału, tyle że przykapca na czarno i trochę się trzęsie przy wkręcaniu w obroty.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 grudnia 2011, 07:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 21 lutego 2011, 18:24
Posty: 48
model: T4
silnik: 1.9TD

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
czyli tak czy siak muszę wykręcić wtryski i je sprawdzic, a jeszcze mi jedno przychodzi na myśl że to może turbo pada, też by byly podobne objawy ? kopci na niebiesko oleju nie bierze, ciegno od turbiny sie rusza, aha a jak by sie okazało że to wtryski to polecacie albo odradzacie jakieś końcówki do wtryskow ?

"Padająca pompa wcale nie musi
powodować tego że auto nie odpala. Ja mam w
2.4 D podjechaną pompę i odpala od strzału, tyle
że przykapca na czarno i trochę się trzęsie przy
wkręcaniu w obroty."

focusMed a kopci ci dalej jak sie nagrzeje ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 grudnia 2011, 11:41 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Inaczej, u mnie nie kopci na zimno, kopci jak mu wstawię sandałek w podłogę i pod dużym obciążeniem. Z tym że to nie jest taki kopeć że nic nie widać za mną i jest to tylko czarny dym. Skoro mechanik mówi że rozrząd i klin na wale jest ok (o ile ma rację) a praca poprawia się po wyciągnięciu ręcznego przestawiacza kąta wtrysku, to może faktycznie rozleciał Ci się w pompie odśrodkowy przestawiacz.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 grudnia 2011, 12:43 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 14 lutego 2011, 20:20
Posty: 187
Lokalizacja: Wieluń
model: Multivan
silnik: 2,5TDI 102ps

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 11 razy
FocusMED jak wstawiasz sandałek w podłogę to każdy poczciwy disel przykopci i pod obciążeniem też jest normalne również przy redukcji.
Negral jeśli chodzi o wtryski to radzę regenerować z używkami różnie bywa i może się okazać, że długo się nie nacieszysz


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 grudnia 2011, 12:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 21 lutego 2011, 18:24
Posty: 48
model: T4
silnik: 1.9TD

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,
Wtryski oddałem do regeneracji .Jak powiedział pompiarz to były zatarte i strasznie zasyfione :/ założył nowe końcówki podobno bosha i ustawił, ale po założeniu do auta zaczęła lać pompa wtryskowa :( i tez musiałem oddać do regeneracji :( dziś prawdopodobnie będzie do odebrania ale tez mechanik mi powiedział o innym problemie ze nie zgadzają się znaki na pompie i rozrządzie ze jak się ustawi jedno to drugie się nie zgadza i nie bardzo wie co z tym zrobić miał ktoś z was podobny problem ??


Ostatnio edytowano wtorek, 27 grudnia 2011, 21:10 przez mora, łącznie edytowano 1 raz
literówki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 grudnia 2011, 21:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 14 grudnia 2011, 15:29
Posty: 9
model: Multivan
silnik: 1.9D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich.Od niedawna stałem się posiadaczem Multika z silnikiem najprostszym do przemieszczania się :),czyli 1,9D.Tak sie stało ze wymieniałem cały dół,więc silnik przeszedł jakby większy remont,z frezowaniem nieszczęsnej płaszczyzny na wale,zrobił mi to kolega frezem ,bez obecności w zakładzie szlifierskim/są takie zestawy/.Silnik był przerabiany z golfa III, miałem 1Y a wrzucony jest 1X.Nie rozumiem w czym problem ma mechanik u Nergala?.Jemu jest potrzebny jeden znak ,a mianowicie 0 /zero/ - na wale -kole zamachowym.Pompe blokuje kołkiem ustalajacym który oznacza 1 gar,wał na zero-w okienku skrzyni,wałek rozrządu na suwmiarke-po zdjęciu pokrywy,po złożeniu całego rozrządu dociągamy porządnie koło na wałku,i po temacie.I musi gadać !.Na koniec doregulować pompe na zegar.Jeśli mechanik z tym ma problem ,to albo nie zna się na najprostszych dieslach/a 1,9;1,9td do nich należa/ lub marudzi aby kasy pociągnać.Ja zrobiłem ka jak opisałem i pięknie gada i zmienia prace po wyciagnięciu cięgna zmiany kąta wtrysku/podzwania/.Pozdr.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 grudnia 2011, 22:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 21 lutego 2011, 18:24
Posty: 48
model: T4
silnik: 1.9TD

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
J35 napisał(a):
Witam wszystkich.Od niedawna stałem się posiadaczem Multika z silnikiem najprostszym do przemieszczania się :),czyli 1,9D.Tak sie stało ze wymieniałem cały dół,więc silnik przeszedł jakby większy remont,z frezowaniem nieszczęsnej płaszczyzny na wale,zrobił mi to kolega frezem ,bez obecności w zakładzie szlifierskim/są takie zestawy/.Silnik był przerabiany z golfa III, miałem 1Y a wrzucony jest 1X.Nie rozumiem w czym problem ma mechanik u Nergala?.Jemu jest potrzebny jeden znak ,a mianowicie 0 /zero/ - na wale -kole zamachowym.Pompe blokuje kołkiem ustalajacym który oznacza 1 gar,wał na zero-w okienku skrzyni,wałek rozrządu na suwmiarke-po zdjęciu pokrywy,po złożeniu całego rozrządu dociągamy porządnie koło na wałku,i po temacie.I musi gadać !.Na koniec doregulować pompe na zegar.Jeśli mechanik z tym ma problem ,to albo nie zna się na najprostszych dieslach/a 1,9;1,9td do nich należa/ lub marudzi aby kasy pociągnać.Ja zrobiłem ka jak opisałem i pięknie gada i zmienia prace po wyciagnięciu cięgna zmiany kąta wtrysku/podzwania/.Pozdr.


Dzieki moze sie przydac bede z nim jutro gadal bo jutro maja go składac,
na tych silnikach raczej sie zna bo to zaklad ktory specjalizuje sie tylko w volkswagenach, z tego co mi mowił to ze jeszcze kiedys miał taki przypadek w T4 ze tez nie mogli ustawic pompy i rozrzadu i ze do tej pory nie wie co to bylo i ze wtedy ustawili tak na czauja.
U mnie jak rozebrali to powiedzieli ze sie znaki nie pokrywaly ale ze zaznaczyli sobie tak jak bylo jak chodził i teraz sie tez zastanawiam czy ten poprzedni mechanik do ktorego oddałem auto jakis miesiac temu co mi sprawdzał klin na rozrzadzie czegos nie przestawił bo on mi powiedział cos takiego ze to nie rozrzad tylko raczej pompa albo wtryski ale ze troszke "podkrecił pompe " i powinno byc troche lepiej :/ nie zabardzo wiem co miał na mysli i czy to mozliwie jest ze on cos poprzestawiał ??
a jak odbierałem pompe od pompiarza to mi powiedział ze ten pompy sie nie ustawia na zegar ze wystarczy tylko zablokowac ja tym kliniem i zalozyc pasek i powinno chodzic. tak wiec juz sam nie wiem :(


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 95 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB