T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 08:45

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 października 2011, 14:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 5 września 2011, 14:10
Posty: 24
model: VW T4
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich Forumowiczów
Mam kolejny problem z moją ukochaną T4 :) a dokładniej problem z paleniem
Z rana często nie chce odpalić . Pomimo dwukrotnego grzania świec czasem nie chce zapalić.
A gdy już się uda zapalić po kilkukrotnym kręceniu z tyłu samochodu jest kłąb białego dymu. Dym pojawia się tylko na 2 sekundy i gdy silnik już złapie obroty wszystko jest normalnie . Sądzę że to objaw zalewania świec żarowych
Jak uda się odpalić przez pierwsze 2 może 3 sekundy silnik tak jak by nie mógł wejść na obroty i po tych 2 sekundach wszystko jest OK
Na ciepłym silniku nie ma problemu - pali od ręki.
Świece żarowe ( beru GN 855 ) zostały wymienione i problem nie znikł.
Z tego co zauważyłem największy problem z odpalaniem jest z wtedy gdy silnik jest jeszcze lekko ciepły. Ciepły to może za dużo powiedziane. Np po 8 godzinach jak wychodzę z pracy w ciepły dzien ( około + 10 stopni na dworze ) pali dużo gorzej niż w mroźny poranek .
Podpowiedzcie co może być nie tak.
Z góry Wszystkim dziękuję za pomoc


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 października 2011, 15:27 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 9 lutego 2011, 14:51
Posty: 104
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 2 razy
Wg. mnie to woda dostaje się do komory spalania. Sprawdź czy płyn chłodniczy Ci nie ubywa a będziesz miał pewność.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 października 2011, 16:33 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Czujnik temperatury i kontrola paliwa czy nie cofa się i nie ma powietrza


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 października 2011, 18:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 5 września 2011, 14:10
Posty: 24
model: VW T4
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
W połowie września była robiona uszczelka pod głowicą . Od tego momentu zrobiłem około 5 tyś km i nie ubyło nic płynu chłodniczego. Ogólnie w trasie nie ma z nim żadnych problemów. Czujniki temperatury były wymienione na nowe ( mechanik powiedział że są dwa )
wilu8 w jaki sposób sprawdzić paliwo i czy się nie cofa ??
Jestem za granicą i mam problem bo w Polsce będę dopiero za ponad miesiąc


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 października 2011, 19:36 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
zunmen napisał(a):
wilu8 w jaki sposób sprawdzić paliwo i czy się nie cofa ??

Najlepiej założyć przezroczysty wężyk przed pompą i zaworek zwrotny przez zasileniem filtra od zbiornika wtedy powinno wskazać ew, wine


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 października 2011, 20:33 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
silnik TDI nie używa świec żarowych do rozruchu powyżej 7st temperatury - zauważ, że kontrolka świec zaledwie mrugnie kontrolnie
więc świece ewidentnie do wykluczenia

oprócz cofania paliwa ja bym przyjrzał się ustawieniom pompy bo napisałeś :
zunmen napisał(a):
Np po 8 godzinach jak wychodzę z pracy w ciepły dzien ( około + 10 stopni na dworze ) pali dużo gorzej niż w mroźny poranek .

czyli na mrozie podpiera się świecami i odpala, a bez świec ma problemy
a ogólnie jak silnik ma na ciepłym problemy z odpałem to zazwyczaj oznacza problemy z pompą

oczywiście najlepiej było by podpiąc VAGa i jednak sprawdzic czujniki - jest ich kilka rodzajów i czasem jak jest zamontowany zamiennik to wariuje

czy po robieniu tej uszczelki cały czas tak było czy później to się zrobiło

nie wiem jak u innych ale w moim TDI przed samą pompą jest odcinek przezroczystego wężyka


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 listopada 2011, 20:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 5 września 2011, 14:10
Posty: 24
model: VW T4
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Zrobiło się tak około miesiąca po wymianie uszczelki . Wcześniej palił normalnie aż tu jednego dnia po robocie nie moglem go odpalić i jak się udało to chmura dymu z tyłu samochodu .
Na ciepłym silnik nie ma najmniejszego problemu pali od ręki . Problem pojawia się kiedy silnik jest już chłodny ale nie jest zimno na dworze.
Tak jak pisałem wcześniej silnik zachowuje się tak jak by nie mógł wejść na obroty jałowe. Krztusi się przez 2 sekundy a potem wszystko jest ok .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 listopada 2011, 20:50 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
czy w ogóle podpinałeś VAGa pod niego, co by chociaż taką najprostszą rzecz jak sprawdzenie błędów zrobic ??


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 listopada 2011, 19:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 5 września 2011, 14:10
Posty: 24
model: VW T4
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Kenobi jestem w tej chwili za granicą i będę w Polsce dopiero za miesiąc i dlatego proszę Was o porady. Gdybym był w domu zaraz bym podjechał do znajomego i podpiął go pod VAGa.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 listopada 2011, 20:22 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
rozumiem
tylko to jest niestety silnik sterowany elektronicznie i bez takiej diagnozy to jest strzelanie na ślepo
jest masa rzeczy do sprawdzenia, a i tak wszystkich na tzw. oko nie sprawdzisz ( np czujników )

siwy dym zaraz po odpaleniu sugeruje jakieś przestawienie pompy - kąta wtrysku, chwilowe to tak jakby tylko przy samym odpale coś było nie tak,
jakby właśnie któryś czujnik lub sam nastawnik pompy się zawieszał
ale równie dobrze może to być i chwilowe zapowietrzenie i sprawdź tak jak wyżej było napisane wężyk przy pompie w czasie rozruchu czy nie ma bąbli powietrza


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 listopada 2011, 20:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 5 września 2011, 14:10
Posty: 24
model: VW T4
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
A czy przy robieniu głowicy mógł kąt wtrysku się przestawić ?? Ewentualnie coś innego ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 listopada 2011, 20:46 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
oczywiście, przy robieniu głowicy demontujesz cały rozrząd
mogli coś źle dokręcić, coś się poluzowało po pewnym czasie
to właśnie powoduje, że powodów może być jeszcze więcej, oby nie na prawdę poważnych


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 listopada 2011, 18:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 6 listopada 2011, 10:43
Posty: 21
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
model: t4
silnik: acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
W tym przypadku należy podłaczyć pod tester diagnostyczny najlepiej pod vag i ustawić kąt wtrysku w nastawach podstawowych.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 listopada 2011, 08:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 5 września 2011, 14:10
Posty: 24
model: VW T4
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
sabse88 a czy jesteś w stanie dokładniej to opisać .
Dziś będę podłączał go pod VAGa. Wieczorem dam znać czy coś się udało zrobić.
Dzięki za zainteresowanie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 listopada 2011, 10:19 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
sabse88 napisał(a):
ustawić kąt wtrysku w nastawach podstawowych.

też się z chęcią dowiem bo według mojej skromnej wiedzy to w ACV kąt wtrysku ustawia się rolką napinającą paska napędu pompy
w nastawach robisz tylko kontrolę na bieżąco tego co rolką ustawiłeś


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 listopada 2011, 12:57 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Kenobi powiem więcej według mojej skromnej wiedzy nie ma takiego silnika w grupie VW w którym dało by się ustawić kąt początku wtrysku za pomocą testera. Do tego wymagane jest fizyczne przestawienie pompy.
sabse88 nastawy podstawowe wymuszają na sterowniku ustawienie na sztywno parametrów zapisanych w mapie bez brania poprawek na aktualne warunki pracy silnika. Jedyne co możesz zrobić z kątem początku wtrysku za pomocą nastawy podstawowej, to wysterować zawór początku wtrysku w pozycję wyjściową i na wykresie TDI Timing podejrzeć czy pompa faktycznie jest dobrze ustawiona i czy parametry mieszczą się w tolerancji.
Jeżeli nie to musisz przestawić fizycznie pompę lub koło w zależności od silnika.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 listopada 2011, 17:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 6 listopada 2011, 10:43
Posty: 21
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
model: t4
silnik: acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Zgadza się-w nastawach podstawowych sprawdzamy co się ustawiło.Pompę wtryskową regulujemy rolką .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 listopada 2011, 14:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 5 września 2011, 14:10
Posty: 24
model: VW T4
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam
Oto logi z podłączenia VAGa : http://vaglog.rtnet.pl/gurbens_62348.html
Będę wdzięczny jeśli ktoś rzuci na nie okiem
Dawka startowa jest na : 8,4 mg/suw
Dzięki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 listopada 2011, 22:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 6 listopada 2011, 10:43
Posty: 21
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
model: t4
silnik: acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Zrób jeszcze grupę 000 w nastawach podstawowych na rozgrzanym silniku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 listopada 2011, 09:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 5 września 2011, 14:10
Posty: 24
model: VW T4
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
A to ta pierwsza grupa nie jest na nastawach podstawowych ?? ( Grupa A 000 )??
Te logi są zrobione na rozgrzanym silniku .
Jeśli byś mi napisał co dokładnie chcesz zobaczyć to podaje zaraz do mechanika i zrobię te logi.
Najlepiej gdybyś napisał które grupy i pozycje mam logować i przez jaki czas. I czy na wolnych obrotach czy przy dodaniu gazu ewentualnie jadąc
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB