T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 20:53

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 października 2011, 21:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2011, 21:21
Posty: 56
Lokalizacja: Małopolska
model: VW Transporter
silnik: 2.5 TDI (AJT)

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 1 raz
Czy w silniku który mam w opisie, występował "dwumas"?
Czy można to jakoś określić bez rozbiórki samochodu?


_________________
"Naród,który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje na szacunek teraźniejszości i nie ma prawa do przyszłości."Józef Piłsudski


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 października 2011, 21:59 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Zazwyczaj występował dwumas w silnikach AJT, kolega w T4 AJT rok 2000 posiada koło dwumasowe <38>


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>



Za ten wpis autor KrzySieK podziękował: baton208 (piątek, 28 października 2011, 22:12)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 października 2011, 22:08 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 października 2010, 01:14
Posty: 83
Lokalizacja: Pomorskie klimaty GST
model: Transporter 4x4 Komb
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 7 razy
po 1996 wszytkie 5-cio i 6-cio cylindrowe miały dwumas


_________________
Jakoś nie mam pomysłu na podpis...



Za ten wpis autor waldek_T4syncro podziękował: baton208 (piątek, 28 października 2011, 22:12)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 października 2011, 22:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2011, 21:21
Posty: 56
Lokalizacja: Małopolska
model: VW Transporter
silnik: 2.5 TDI (AJT)

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 1 raz
A wiecie co się drzewiej robiło z posłańcami przynoszącymi złe wieści? <taktak> <taktak>
A tak poważnie: Czy można to zastąpić zwykłym czy się tego raczej nie praktykuje?


_________________
"Naród,który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje na szacunek teraźniejszości i nie ma prawa do przyszłości."Józef Piłsudski


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 października 2011, 22:19 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Można zastąpić stałym kołym zamachowym + docisk ;)
Czy się praktykuje czy nie?? jeździłem AJT z dwumasem i AAB ze stałym i żadnej różnicy nie widze, a mówią że przy dwumasie jest lepsza elastycznośc.... <bezradny>

Cytuje b8tz:
Cytuj:
Będzie. Skrzynia jest taka sama, wał jest taki sam. Spokojnie możesz zastosować:
1. Oryginalny dwumas ze sprzęgłem 2.4AJA/2.5tdi AJT
2. Zestaw sztywny zamach + sprzęgło (zamiennik Valeo)
3. Zamach z 2.4D + sprzęgło 2.4D
4. Zamach z 2.5B + sprzęgło z 2.5B.


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 października 2011, 08:11 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
Podobno szybciej się skrzynia kończy gdy nie ma dwumasy ale czy to prawda to nie wiem.....


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 października 2011, 11:48 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
KrzySieK napisał(a):
jeździłem AJT z dwumasem i AAB ze stałym i żadnej różnicy nie widze, a mówią że przy dwumasie jest lepsza elastycznośc.... <bezradny>
To chyba nieźle wyrąbanym jeździłeś dwumasowcem.

Różnice odczuwalna jest głównie przy ruszaniu, na dwumasie robi to łagodnie, a bez jeszcze w dodatku na starym mocowaniu poduszki skrzyni (przed 1996) potrafi nawet podskakiwać, przy tym wydając dźwięki przypominające walenie młota pneumatycznego.
Mając dwumas wydłużysz żywotność przeniesienia napędu (skrzynia, przeguby).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 października 2011, 11:54 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
mikoli napisał(a):
KrzySieK napisał(a):
jeździłem AJT z dwumasem i AAB ze stałym i żadnej różnicy nie widze, a mówią że przy dwumasie jest lepsza elastycznośc.... <bezradny>
To chyba nieźle wyrąbanym jeździłeś dwumasowcem.


Pól roku po wymianie, chodzi tak samo wszystko jak u mnie :P Nie zauważyłem różnicy żeby się lepiej ruszało czy też zmieniało biegi :)


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 października 2011, 16:58 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 listopada 2010, 14:52
Posty: 1429
Lokalizacja: obrzeża Kotliny Kłodzkiej
opis: " Sekcja Dolnośląsko-Opolska!"
model: transporter
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 225 razy
Pomógł: 33 razy
Ja mam AJT 2,5TDI 2000 i mogę z ręką na sercu powiedzieć,że dwumas jest bo u mnie po spaleniu sprzęgła wymieniałam całość i stąd wiem. <england>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 października 2011, 17:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2011, 21:21
Posty: 56
Lokalizacja: Małopolska
model: VW Transporter
silnik: 2.5 TDI (AJT)

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 1 raz
mora, jaki koszt?
Pytam bo muszę wymienić najprawdopodobniej.


_________________
"Naród,który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje na szacunek teraźniejszości i nie ma prawa do przyszłości."Józef Piłsudski


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 października 2011, 19:58 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 listopada 2010, 14:52
Posty: 1429
Lokalizacja: obrzeża Kotliny Kłodzkiej
opis: " Sekcja Dolnośląsko-Opolska!"
model: transporter
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 225 razy
Pomógł: 33 razy
To było rok temu.Nie pamiętam dokładnie, ale z robotą u mechanika wyniosło mnie tyle,co zapłaciłabym za potrzebne części .Myk tkwił w tym,że oni mają ogromne upusty , niedostępne dla zwykłego śmiertelnika.Na pewno zmieściłam się w 2ooo zł.
Robiłam od razu wszystko,coby zaraz nie musieć znowu czegoś wymieniać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 października 2011, 11:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 lipca 2011, 18:32
Posty: 126
Lokalizacja: WLKP
model: T4
silnik: AFN

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Ja jestem swieżo po zmianie z DWUMASy na JEDNOMAS w odczuciu że jest lepiej na jednomasie , zakładałem wszystko jako używane
(z demobilu)
1. Koło sztywne od AAB LUB AJA po 96 roku na *8 śrub a docisk i sprzęgło od AAB ,łożyską oporowe takie same sa.
Koszt części to 280 zł u mnie było drożej bo oleje w skrzyni zimmeringi i inne pierdy .

działa wszystko pięknie i elastycznie .... w sklepie IC za zestaw VALEO (sztywne koło) komplet krzyknęli mi 1160 zł <32> . różnica myślę że widoczna.....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 listopada 2011, 15:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2011, 21:21
Posty: 56
Lokalizacja: Małopolska
model: VW Transporter
silnik: 2.5 TDI (AJT)

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 1 raz
Samochód już u mechanika. Za sztywne koło "woła" ok. 1200 zł. Co wchodzi w komplet?
Czy ten zestaw z allegro, będzie pasował i jest kompletny?


_________________
"Naród,który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje na szacunek teraźniejszości i nie ma prawa do przyszłości."Józef Piłsudski


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 listopada 2011, 16:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 lipca 2011, 18:32
Posty: 126
Lokalizacja: WLKP
model: T4
silnik: AFN

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
baton208 napisał(a):
Samochód już u mechanika. Za sztywne koło "woła" ok. 1200 zł. Co wchodzi w komplet?
Czy ten zestaw z allegro, będzie pasował i jest kompletny?

Nie będzie pasował , Ty masz AJT inna skrzynia biegów, a ten z alledrogo ACV , czytaj dokładniej...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 listopada 2011, 19:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2011, 21:21
Posty: 56
Lokalizacja: Małopolska
model: VW Transporter
silnik: 2.5 TDI (AJT)

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 1 raz
Wymienione na "sztywne". Po przejechaniu 200 km, nie widzę i nie czuję ŻADNEJ różnicy.


_________________
"Naród,który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje na szacunek teraźniejszości i nie ma prawa do przyszłości."Józef Piłsudski


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 listopada 2011, 20:45 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Ludzie zrozumcie wreszcie że koła dwumasowe, sprzęgła samonastawne i podobne wynalazki to sposób na wyciąganie od ludzi pieniędzy!
Nie licząc początku motoryzacji można powiedzieć że co najmniej 50 lat samochody jeździł bez podobnych wynalazków i wszystko było ok.
Miałem passata B3 1.6TD zrobił 400tyś jak go sprzedałem, nie miał koła dwumasowego a układ napędowy przeżył ten przebieg, skrzynia nie była naprawiana ani razu.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 listopada 2011, 20:59 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
nie masz racji
jeśli skrzynia od razu była projektowana pod dwumase to na sztywnym skrócisz jej żywotność, głównie synchronizatorów i wałka sprzęgłowego
czemu ?? już to opisywałem na forum


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 listopada 2011, 22:15 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Problem w tym że np. w Golfach III TDI te same skrzynie jeździł z fabryczną dwumasą i bez jakoś nic im się nie działo. Aktualnie mam III AFN z 300tyś przebiegu z czego 150 na sztywnym kole i jakoś skrzyni nic nie dolega. Kenobi z całym szacunkiem do twojej osoby ale prowadziłeś jakieś badania w tym kierunku? Czy po prostu powtarzasz to co producenci tych rozwiązań? Ja wiem z doświadczenia że (nie tylko w motoryzacji) teoria (zwłaszcza ta głoszona przez marketingowców ustami inżynierów) nie do końca jest zbieżna z teorią. To się tyczy różnych podzespołów, swego czasu garrett wymyślił że sprężarek VTG nie da się regenerować ja mam w Golfie zregenerowaną 100tyś i 2 lata temu i działa idealnie. Tak że powtarzanie teorii nie poparte osobistymi badaniami w danym kierunku do mnie nie przemawia.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 listopada 2011, 22:25 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
ponieważ nie chce mi się pisać swojego tekstu po raz kolejny to zacytuje tu wypowiedź jednego z forumowych kolegów Volski1 pod którą się podpisuje w 100%:
"Chodzi o zmniejszenie masy wirującej na wałku sprzęgłowym. Dwumasa została wprowadzony w związku z zwiększeniem momentu obrotowego generowanego przez silniki "nowszej generacji".
Zwiększenie momentu pociągało za sobą zwiększeniem drgań sinusoidalnych w takt następujących za sobą zapłonów. Wbudowanie odpowiedniego tłumika drgań w tarcze sprzęgłową zwiększyło by jej wagę, czyli energie kinetyczną którą muszą pochłonąć synchronizatory podczas każdorazowej zmiany biegów. Zastosowanie koła dwumasowego z wewnętrznym tłumikiem drgań pozwala zastosować lżejszą tarcze, czyli zmniejszyć masę wirującą którą synchronizator musi zwolnić lub przyśpieszyć podczas zmiany biegów."
to po pierwsze
po drugie opisujesz przypadek gdy silnik z tą samą skrzynią jeździł i na sztywnym i na dwumasie, a nie taki, że skrzynia szła tylko z dwumasą
też uważam, że stosowanie dwumasy w późniejszych rocznikach do 2.4D jest niekoniecznie potrzebne ale z drugiej strony niejeden taki dzwoni i zgrzyta przez synchronizatory czego w wersjach z dwumasą nie spotkałem


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 kwietnia 2012, 16:07 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 11:04
Posty: 108
Lokalizacja: Rabka-Zdrój
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 2 razy
waldek_T4syncro napisał(a):
po 1996 wszytkie 5-cio i 6-cio cylindrowe miały dwumas

kentos napisał(a):
Ja jestem swieżo po zmianie z DWUMASy na JEDNOMAS w odczuciu że jest lepiej na jednomasie , zakładałem wszystko jako używane
(z demobilu)
1. Koło sztywne od AAB LUB AJA po 96 roku na *8 śrub a docisk i sprzęgło od AAB ,łożyską oporowe takie same sa.Koszt części to 280 zł u mnie było drożej bo oleje w skrzyni zimmeringi i inne pierdy .

działa wszystko pięknie i elastycznie .... w sklepie IC za zestaw VALEO (sztywne koło) komplet krzyknęli mi 1160 zł <32> . różnica myślę że widoczna.....


To teraz zgłupiałem bo ja mam AJA 2,4D z 98 roku i teraz za diabła nie wiem czy jest dwumas czy sztywne? <21> Czy wie ktoś wogóle jak to sprawdzić nie rozbierając tego? Wszystkie nalepki i na rozrządzie i pod bezpiecznikami odczytałem ale wszędzie pisze tylko AJA bez żadnego oznaczenia. Nie krzyczcie na mnie, że odświeżam stary wątek lub to już było. Szukałem takiej informacji ale nie znalazłem :( Przepraszam.


_________________
"Rzeka powstała podczas potopu i płynie po kamieniach z piwnic czasu. Na niektórych kamieniach są wieczne krople deszczu, pod kamieniami są słowa i niektóre to ich słowa. Wody nie dają mi spokoju" cyt. z filmu R.Redforda "Rzeka życia".



Za ten wpis autor krzysztofek podziękował: bartek__ (piątek, 23 marca 2018, 17:59)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB