T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 02:02

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 października 2011, 18:11 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 października 2011, 17:03
Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
model: T4
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich serdecznie!

Tym postem zaczynam swoją długą i mam nadzieję, że owocną pracę nad moim VW T4. Udało mi się pozyskać samochód od jednej z Komend Policji.

Auto było już wysłużone, więc trafiła mi się nie lada okazja aby wpadło w moje ręce na bardzo korzystnych warunkach. Zdając sobie sprawę z ogromnego nakładu jaki mnie czeka postanowiłem, że nic mi nie szkodzi zaryzykować smile

Egzemplarz, który otrzymałem posiada silnik 2,5 Tdi o mocy 75 kW.
Jedyne informacje jakie posiadam to jego numer nadwozia WV1ZZZ70Z3X040065. Przebiegu nie dało się ustalić - życzliwi funkcjonariusze zabrali zegary do innego auta. Dodatkowo spuścili wszystkie płyny z każdego możliwego układu.
Nie mam nawet informacji o jakimkolwiek wyposażeniu posiadanym przez to autko... Nie wiem czego może brakować.

Wyciągnięto z niego chłodnicę oraz kilka innych elementów, które staram się skompletować. To jednak jeszcze nic...
Najgorszą rzeczą jest pasek rozrządu, który znalazłem rozerwany pod maską. Pasek leżał sobie luzem - w komendzie powiedziano, że "został zerwany przez mechaników jak próbowali coś tam wyciągnąć".
Są więc dwie opcje - albo silnik sprawny albo muszę szukać nowego.

Na początek będę chciał ograniczając koszta minimalnym nakładem sprawdzić stan silnika - tutaj zwracam się o pomoc przy ustaleniu jaką minimalną ilość oleju muszę zdobyć aby zalać silnik na to sprawdzenie. 5 litrów? 6 litrów?
Co oprócz założenia pasków i podłączenia chłodzenia powinienem sprawdzić przed tą próbą?

Z góry będę bardzo wdzięczny za pomoc ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 października 2011, 18:40 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 76 razy
Pomógł: 280 razy
Do silnika wchodzi ok 5,5 litra
Do układu chłodzenia chyba od 5-7 litrów w zależności od wersji
Sprawdz świece
Posprawdzaj masy na silniku i rozrusznkiu
Sprawdź olej w skrzyni


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Ostatnio edytowano wtorek, 18 października 2011, 18:48 przez chmielik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 października 2011, 18:47 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
według vinu rocznik to 26.08.2002 silnik ACV
5.5 litra oleju do silnika
5-6 litrów chłodziwa ( zależy ile nagrzewnic )
do skrzyni około 2 litrów

mam nadzieje że masz świadomośc, że założenie pasków to mało
trzeba ustawic cały rozrząd od początku od strony napędu i od strony pompy
oprócz tego cienko widzę bez dostępu do VAGa i kumatej osoby aby sprawdziła podłączenie wszystkich czujników bez tego TDI nie ruszy


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 października 2011, 19:01 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:54
Posty: 237
Lokalizacja: Poznań
opis: T4 RULEZ :)
GG:9848000
model: MULTIVAN
silnik: 2.5 TDI 180 KM

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witaj jak mniemam kupiłeś auto po OPP daj jakieś fotki to ci podpowiem czego brakuję ponieważ na codzień naprawiam te auta i co nieco o nich wiem . Będąc realistom i świadkiem co się dzieje z autami wycofanymi mogę napisac że masz sporo pracy przed sobą ale życzę wytrwałości i cierpliwości w osiągnieciu celu .


_________________
Młotek + Przecinak = RUSKI KLUCZ


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 października 2011, 19:45 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 października 2011, 17:03
Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
model: T4
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Kenobi napisał(a):
mam nadzieje że masz świadomośc, że założenie pasków to mało
trzeba ustawic cały rozrząd od początku od strony napędu i od strony pompy
oprócz tego cienko widzę bez dostępu do VAGa i kumatej osoby aby sprawdziła podłączenie wszystkich czujników bez tego TDI nie ruszy


Czy mógłbym prosić o jakieś instrukcje, schematy czujników?

Cytuj:
Witaj jak mniemam kupiłeś auto po OPP daj jakieś fotki to ci podpowiem czego brakuję ponieważ na codzień naprawiam te auta i co nieco o nich wiem . Będąc realistom i świadkiem co się dzieje z autami wycofanymi mogę napisac że masz sporo pracy przed sobą ale życzę wytrwałości i cierpliwości w osiągnieciu celu .


Na całe szczęście busa dostałem całkowicie za darmo - dlatego właśnie zdecydowałem się na jego uruchomienie i inwestycję paru złotych. Okoliczności przekazania opiszę jak uda mi się go zrobić ;)

Jutro za dnia, jak będzie jasno, porobię zdjęcia i prześlę na PW albo tutaj ku ogólnej informacji.

Dzięki za zainteresowanie tematem!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 października 2011, 19:56 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Zdradź skąd jesteś, może w okolicy znajdzie się ktoś chętny do pomocy. Co do podłączeń to jak napisał Kenobi zorganizuj VAG'a i zacznij od podłączenia auta i sprawdzenia czujników i obowiązkowo immo.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 października 2011, 19:58 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 października 2011, 17:03
Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
model: T4
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ja jestem z Warszawy. Nie wiem czy tutaj ktoś będzie chętny do pomocy.
Auto również służyło w KSP.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 października 2011, 20:03 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
<01> <01> <01> <01> <01>
uwielbiam takie wyzwania

oprócz tego wszystkie instrukcje masz w tym dziale na początku listy tematów


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 października 2011, 20:08 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 października 2011, 17:03
Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
model: T4
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Widzę, że na Kenobiego będzie można liczyć? :)

Auto stoi na razie w okolicy mokotowa...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 października 2011, 20:12 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Młoody napisał(a):
Widzę, że na Kenobiego będzie można liczyć? :)


Jak dwa plus dwa to cztery! W razie czego dzwońcie <38>


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 października 2011, 20:17 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
łatwo nie będzie
sporo rzeczy już robiłem w swoim, ale rozrządu bałem się dotykac
szczególnie, że dostęp przechlapany
jeśli chodzi o szczegóły i wstępne oględziny to już na PW ustalimy jak się spotkac
tu będziemy opisywac i radzic się innych co i jak zrobic


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 października 2011, 20:19 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1967
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 158 razy
Lepiej nie mogłeś trafić. Kenobi nie dość, że zna się na tym, to jeszcze podchodzi do tego z pasją. Na 100% ci pomoże. A jak będziesz chciał doprowadzić busa do takiego wyglądu, jak ma policja, to odezwij się do Andrewa1, on na ten temat trochę może powiedzieć ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 października 2011, 20:27 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:54
Posty: 237
Lokalizacja: Poznań
opis: T4 RULEZ :)
GG:9848000
model: MULTIVAN
silnik: 2.5 TDI 180 KM

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Mnie to się nasuwa tylko jedno pytanie a mianowicie jaka była przyczyna wycofania auta z czynnej służby .Te auta nie idą za płot z byle powodu zazwyczaj a autko dlatego rozkompletowane tak bo musiał być to jeden z pierwszych TDI wycofanych i posłużył jako dawca . Ale z pomoca forum powinno być tylko lepiej . Trzymam kciuki za ciebie .


_________________
Młotek + Przecinak = RUSKI KLUCZ


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 października 2011, 20:33 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1967
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 158 razy
Gorzej niż w policji, to na pewno nie będzie miał :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 października 2011, 20:34 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 24 stycznia 2011, 22:11
Posty: 94
Lokalizacja: RASZYN
opis: TYLKO TEN SIĘ NIE MYLI CO NIC NIE ROBI
model: caravelle
silnik: 2.5 TDI 185 KM

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam nie wiem czy Kenobi zajmie się twoim autem po całości.Ale jakby były jakieś problemy,to mam warsztat w którym mają sporo części na podmiankę. A jak zajdzie potrzeba to i cały motor się znajdzie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 października 2011, 20:39 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 października 2011, 17:03
Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
model: T4
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Już zdradzę o co chodzi.
Bus został przekazany do Stołecznego WOPR w ramach współpracy. Auto dostałem 'na stan' i tylko ja będę go użytkował.
Bardzo podpasowała nam zabudowa (tylny układ foteli) dzięki której będziemy mogli za pomocą busa transportować ludzi na działania.

Bus wycofano oficjalnie z powodu 'pęknięcia wałka półosi' - zdanie Wydziału Transportu.

Pracy dużo ale damy radę i efekt końcowy powinien być super :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 października 2011, 20:44 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1967
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 158 razy
Pytanie jakie masz fundusze i ile masz czasu. Bo od tego wiele zależy. Bo nie wiemy, czy chcesz co się da nowe, czy raczej wszystko najtaniej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 października 2011, 21:02 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
kazik1964 napisał(a):
nie wiem czy Kenobi zajmie się twoim autem po całości.


no wiesz warsztatu nie mam i czasu na długie osobiste grzebanie też,
ale myślę, że nie o to tu chodzi, a raczej o rady co i jak i gdzie aby teczka wróciła do życia bez kupowania drugiej całej na części
pojadę, obejrzę i wykorzystując całą posiadaną wiedzę powiem co o tym myślę i ile moim zdaniem będzie do roboty,
później tu wszystkie spostrzeżenia opiszę i razem będziemy myślec co dalej


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 października 2011, 21:07 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 października 2011, 17:03
Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
model: T4
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Kenobi napisał(a):
ale myślę, że nie o to tu chodzi, a raczej o rady co i jak i gdzie aby teczka wróciła do życia bez kupowania drugiej całej na części
pojadę, obejrzę i wykorzystując całą posiadaną wiedzę powiem co o tym myślę i ile moim zdaniem będzie do roboty,
później tu wszystkie spostrzeżenia opiszę i razem będziemy myślec co dalej


Za to będę właśnie najbardziej wdzięczny!


Jako fundusze mam zabezpieczone kilka złotych - uważam, ze spokojnie mi wystarczy.
Termin? Początek sezonu letniego 2012 (na EURO w Warszawie...) czyli marzec-kwiecień...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 października 2011, 21:10 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 24 stycznia 2011, 22:11
Posty: 94
Lokalizacja: RASZYN
opis: TYLKO TEN SIĘ NIE MYLI CO NIC NIE ROBI
model: caravelle
silnik: 2.5 TDI 185 KM

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Sory Kenobi jeśli poczułeś się urażony ale nie chodziło mi o twoją wiedzę. Chciałem tylko pomóc w zorganizowaniu gratów


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 76 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB