T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 19:52

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 września 2011, 09:04 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Być może mój silnik będzie potrzebował remontu, z tego co wiem poprzedni właściciel w 2008 r. uszczelniał pokrywę zaworów, rozrząd był wymieniany, ale nic mi nie wiadomo o jakichkolwiek innych robótkach w silniku. Remont podobno to koszt ok. 2000 zł (wstępna wycena jednego z lokalnych serwisów).
Pytania:
1) Czy do automatu 2.4D mógłby podejść np. silnik 1.9D, różnica w zużyciu paliwa byłaby w takim wypadku odczuwalna (mój spala 10-11 l)?
2) Czy zakup sprawnego silnika 2.4D, ewentualnie 1.9D w dobrej cenie (tzn. ok. 1000 zł) jest realny, np. z jakiegoś anglika lub powypadkowego? Gdzie szukać, ceny na Allegro są dość wysokie w porównaniu np. z silnikiem do uprzednio ujeżdżanego Jeep'a.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Ostatnio edytowano poniedziałek, 5 września 2011, 12:04 przez marh, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 września 2011, 09:19 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
moim zdaniem lepiej wyremontować ten silnik który masz dołożysz trochę i będziesz jeździł dobrym sprawnym silnikiem który długo ci posłuży . Za używany silnik też musisz zapłacić i nie wiadomo jak długo pochodzi a i tak będziesz musiał dołożyć do niego . Zrób remont swojego a na pewno będziesz zadowolony.


Ostatnio edytowano czwartek, 1 września 2011, 09:32 przez mariuszgim, łącznie edytowano 1 raz
ort


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 września 2011, 09:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 76 razy
Pomógł: 280 razy
To kolego musisz mieć cięźką nogę jak 2,4 zajeździłeś ......
Nie wiem czy skrzynia ( automat ) będzie pasowała do 1,9 TD .... ale jak masz zamiar to robić to kup 1,9 tdi (z grupy VW)


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 września 2011, 09:23 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 28 lipca 2011, 21:17
Posty: 293
Lokalizacja: Andrychów
model: CARAVELLE
silnik: 2,4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
tylko remont bo potem wiesz co masz a kupno silnika i przekładka wątpię ze ci wystarczy 2 tys i pytanie ile pojeździsz na nim


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 września 2011, 01:45 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
chmielik napisał(a):
To kolego musisz mieć cięźką nogę jak 2,4 zajeździłeś ......

Hmm.. niestety chmielik, obawiam się że kupiłem samochód z problemem.. Przez pół roku po zakupie odpalał ok, pierwsze problemy zaczęły się wraz z nadejściem ostatniej zimy. Większość zimy przestał w garażu, bo w zimie auto rzadko jest mi potrzebne, a wraz z ustaniem mrozów auto zaczęło palić z miejsca i tak było aż do sierpnia.
Remont wydaje się być najrozsądniejszy...


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 września 2011, 07:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 76 razy
Pomógł: 280 razy
To jak zrobisz to będzie miał u ciebie dożywocie


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 września 2011, 23:37 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
jest kilka firm które specjalizują się w remontach silników i do tego masz gwarancje

uzywka za 1000zł oj bym się mocno zastanowił nad takim zakupem


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 września 2011, 00:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 2 lipca 2011, 10:52
Posty: 66
Lokalizacja: GDAŃSK
opis: SCANIA pl.o /gdańsk
model: t4
silnik: 2.4D

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
ja bym zrobił REMONT i mam nowy silnik no prawie w 90 %


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 września 2011, 06:01 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Remont w dobrym warsztacie na porządnych częściach. Kupić możesz gorsze padło niż masz.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 września 2011, 11:19 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
slimak napisał(a):
Remont w dobrym warsztacie na porządnych częściach.


"Porządne części" - jakieś konkrety, rekomendacje VW?

Dodatkowo zapytam, co należałoby koniecznie sprawdzić/zrobić w silniku po jego rozbiórce, a co można sobie spokojnie darować?
Odnośnie niskiej kompresji - co jest przypuszczalnie do zrobienia w cylindrach?


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 września 2011, 19:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
marh napisał(a):
slimak napisał(a):
Remont w dobrym warsztacie na porządnych częściach.


"Porządne części" - jakieś konkrety, rekomendacje VW?

Dodatkowo zapytam, co należałoby koniecznie sprawdzić/zrobić w silniku po jego rozbiórce, a co można sobie spokojnie darować?
Odnośnie niskiej kompresji - co jest przypuszczalnie do zrobienia w cylindrach?


kolego remont silnika to nie loteria co mozna a czego nie , jak robisz to wszystko bo jak coś zostawisz to to właśnie w najblizszym czasie się zepsuje

przy niskiej kompresji to albo szlif albo tulejowanie bloku

jeśli opcja pierwsza to tłoki,pierścienie jeśli wyda to tylko pierscienie ale to juz loteria

jeśli opcja druga to tuleje ,pierścienie

pomijam szlif i panewki wału bo to oczywiste w obu przypadkach

głowica remont

pomijam też łozyska ,uszczelniacze i inne bo przy rozebranym silniku takie części wymieniasz bez zastanowienia


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 września 2011, 22:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 18 września 2011, 21:38
Posty: 3
model: t4 transporter 92r
silnik: 1,9d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam.
Mi wczoraj padł silnik w moim t4.
Mam silnik 1.9d. Strzelił pasek na którym ma wodę i ładowanie, stało się to w pracy i chciałem jeszcze trochę pojechać na nim...
Zrobiłem jakieś 30 km bez paska i mi zgasł jak wcisnełem sprzęgło...
Była potrzeba taka w pracy i niestety nie udało się.
Silnik odpala normalnie, bez problemów.Na początku próbowałem go odpowietzryć, ale się nie dało.powietrze dawało na zmianę z woda odpowietrznikiem, a po zakręceniu odpowietrznika bulgotało w zbiorniczku wyrównawczym.
nie jestem mechanikiem ale stawiam na to że pękła głowica na skutek przegrzania i daje ciśnienie na kanał wody i z tąd bąbelki...
Tylko dlaczego zrobiło się tak, że gdy jechalem było ok, a nagle jak dałem sprzęgło to zgasł.
Porozszeżało się? spuchło od temperatury?
myślałem, że nagrzewnice rozsadziło, ominełem ją ale nadal jest to samo.
Termostat też wyciągnęłem.
Wymieniać go na td czy robić ten ?
Poradźcie coś proszę.

Marcin.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 września 2011, 08:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 76 razy
Pomógł: 280 razy
Jaki jest sens zmiany 1.9 D (60 km) na 1.9 TD (68 KM) jak już zmieniać to na 1.9 TDI ( 1 Z 90 KM lub AFN 110 KM )
Wiaomo że taniej będzie zrobić głowice....


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 września 2011, 09:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
głowica do ściągnięcia i sprawdzić, może tylko uszczelka padła


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 września 2011, 09:32 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 28 lipca 2011, 21:17
Posty: 293
Lokalizacja: Andrychów
model: CARAVELLE
silnik: 2,4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
ja tez uważam ze tylko remont potem wiesz co masz

a co do głowicy znam naprawdę dobry warsztat w Skoczowie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 września 2011, 19:53 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Bardzo by mnie ciekawiło które silniki można z powodzeniem stosować jako zamiennik dla 2.4 D (automatyczna skrzynia). Czy np. 1.9D podejdzie? Może ktoś to sprawdzał?


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Ostatnio edytowano poniedziałek, 19 września 2011, 20:26 przez marh, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 września 2011, 22:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 18 września 2011, 21:38
Posty: 3
model: t4 transporter 92r
silnik: 1,9d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Kenobi napisał(a):
głowica do ściągnięcia i sprawdzić, może tylko uszczelka padła


Dokopałem sie do glowicy, mam wszystko poodłączane, tylko stanełem, bo niemam bita takiego16-to kątnego bita do odkręcenia głowicy.jutro zakupie i zawioze na planowanie i sprawdzenie.spusciłem cały olej i niema w nim wody.
Kupno innego silnika w takim razie odpada,zrobię ten.



chmielik napisał(a):
Jaki jest sens zmiany 1.9 D (60 km) na 1.9 TD (68 KM) jak już zmieniać to na 1.9 TDI ( 1 Z 90 KM lub AFN 110 KM )
Wiaomo że taniej będzie zrobić głowice....

faktycznie jak to tylko 8 koni to bez sensu ...
ale jaki jest koszt zrobienia go na tdi ? droga jest taka operacja ?

Samochodu nie daje nikomu obcemu, naprawiam go sam i niewiem czy poradze sobie z taką operacją, poza tym chciałbym żeby samochód wrócił do pracy szybko ...


Pozdrawiam.
Marcin


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 września 2011, 06:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 76 razy
Pomógł: 280 razy
WujekZielony napisał(a):

chmielik napisał(a):
Jaki jest sens zmiany 1.9 D (60 km) na 1.9 TD (68 KM) jak już zmieniać to na 1.9 TDI ( 1 Z 90 KM lub AFN 110 KM )
Wiaomo że taniej będzie zrobić głowice....

faktycznie jak to tylko 8 koni to bez sensu ...
ale jaki jest koszt zrobienia go na tdi ? droga jest taka operacja ?

Samochodu nie daje nikomu obcemu, naprawiam go sam i niewiem czy poradze sobie z taką operacją, poza tym chciałbym żeby samochód wrócił do pracy szybko

Szukaj na na forum........dużo jest napisane


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 września 2011, 16:41 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 10 stycznia 2011, 22:03
Posty: 165
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 6 razy
Miałem taką samą sytuację w 1.9td. Plan głowicy, uszczelka, nowe śruby do głowicy, nowy kruciec wody i chodzi do tej pory.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 73 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB