T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 20:48

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 września 2011, 19:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 2 września 2011, 20:24
Posty: 11
model: transporter
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich forumowiczów <victory> .Jestem tu nowy i nie znalazłem tematu,który dotyczył by problemu z moim 2.5 tdi 102 ps t4.
W zimie ciężko odpala,świece ż. wymieniałem i bez poprawy,jak już odpalił to kopcił przez chwilę na czarno i na samym początku nierówno pracował. Teraz kiedy jest ciepło pali bez problemu,lecz przez chwilę kopci na niebiesko a zwłaszcza jadąc z górki gdy hamuje silnikiem,
tak dzieje się tylko przez chwilę potem jest OK .
Pod koniec ostatniej trasy (ponad 1000 km) wskaźnik temp. spadał niemal do zera a czasem trochę się podnosił, gdy włączyłem ogrzewanie w autku dawało dobrze gorącym powietrzem a gdy się zatrzymałem usłyszałem chodzący wentylator chłodnicy i chodził tylko ten prawy pomimo że pędziłem autostradą i upału nie było. Pomocy <bezradny>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 września 2011, 19:46 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
alim napisał(a):
W zimie ciężko odpala,świece ż. wymieniałem i bez poprawy,jak już odpalił to kopcił przez chwilę na czarno i na samym początku nierówno pracował.

alim napisał(a):
Pod koniec ostatniej trasy (ponad 1000 km) wskaźnik temp. spadał niemal do zera a czasem trochę się podnosił

wstępnie obstawiam awarie czujników temperatury lub ich podłączenia
który masz rok produkcji bo były różnice w ich umiejscowieniu
druga sprawa to taka, że podłączenie pod VAGa zapewne wszystko by wyjaśniło i nie trzeba by było gdybać
niestety w TDI większość takich awarii bez diagnozy komputerem nie da się naprawić bez bezsensownego wymieniania na chybił trafił


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 września 2011, 19:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 2 września 2011, 20:24
Posty: 11
model: transporter
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Dzięki Kenobi .Rok mojego t4 to 1996 pod vagiem był niedawno lecz wtedy tego problemu jak sugerujesz z czujnikami jeszcze nie było .
A co myślisz o kopceniu na niebiesko? Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 września 2011, 20:33 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
alim napisał(a):
pod vagiem był niedawno lecz wtedy tego problemu jak sugerujesz z czujnikami jeszcze nie było .


w to ciężko mi uwierzyć bo wcześniej napisałeś, że słabo odpalał już w zimie mimo wymiany świec
dane do ECU który steruje grzaniem świec i silnikiem odpowiada czujnik G62 ( dymienie, słabe odpalanie, nierówna praca - ECU nie wie jaka jest prawidłowa temperatura silnika i źle nim steruje )
za zegary odpowiada czujnik G2
napisz czy w głowicy pomiędzy alternatorem a vakumpmpą masz króciec z jednym dwupinowym niebieskim czujnikiem czy z dwoma: niebieskim i zielonym czteropinowym?

jeżeli te objawy które opisujesz nie powodują pokazania na VAGu błędów to trzeba zrobić kompleksowe logi i zobaczyć czy to nie jakiś poważniejszy problem

oprócz błędów sprawdź vagiem odczyty z czujnika G62 na zimnym ( czy pokazuje mniej więcej temperaturę otoczenia ) i na gorącym silniku czy ma powyżej 80st


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 września 2011, 20:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 2 września 2011, 20:24
Posty: 11
model: transporter
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Niestety na pytanie jaki czujnik mogę dopiero odpowiedzieć jutro wieczorem . Co do podłączenia pod VAGa gość wykasował mi błąd odnośnie hamulców ( mrugała kontrolka od świec żarowych) potem powiedział że więcej błędów nie pokazuje, ale jakieś takie mam wrażenie że on z tym VAGiem dopiero się uczył nawet nie wiedział gdzie w środku jest wtyczka.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 września 2011, 21:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 76 razy
Pomógł: 280 razy
A może dodatkowa pompka obiegu wody padła


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 września 2011, 20:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 2 września 2011, 20:24
Posty: 11
model: transporter
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
witam króciec z dwoma czujnikami niebieskim i zielonym cztero pinowym.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 września 2011, 20:51 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
czyli według mnie masz tak :
niebieski uruchamia dodatkową pompkę, zielony jest od zegarów i ECU G2/G62
ale żeby mieć 100% pewności konfiguracji czujników bo są wyjątki, zrób tak - zdejmij wtyczkę z niebieskiego czujnika i na WYŁĄCZONEJ stacyjce zewrzyj je piny - powinieneś usłyszeć jak uruchamia się szumiąc dodatkowa pompka
jeśli tak będzie to zajmij się sprawdzeniem okablowania, a jeśli będzie o.k. to wymień ten zielony czujnik - proponuje kupić bez względu na koszty oryginał - to na pewno naprawi wskaźnik w zegarach, a i pracę silnika po uruchomieniu poprawi ( i tak nie masz wyjścia bo jak napisałem są to zintegrowane dwa czujniki w jednym
choć ja nadal się upieram, żeby sprawdzić vagiem realne odczyty z czujnika G62 - bo może to nie on powoduje takie działanie silnika

tu była dyskusja o czujnikach ( zapomniałem o niej ) i faktycznie może błędów nie wywalać:
viewtopic.php?f=6&t=2223&p=24582&hilit=g62#p24582

a tak poza tym to teraz doczytałem jeszcze raz co pisałeś: w zimie ciężko palił a teraz kopci po odpaleniu na niebiesko - jeśli byś to nazwał na siwo bardziej niż na niebiesko to do sprawdzenia/ustawienia jeszcze jest kąt wtrysku !!


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 września 2011, 21:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 2 września 2011, 20:24
Posty: 11
model: transporter
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Dzięki piękne Kenobi za cenne porady,na pewno to sprawdzę nie wcześniej jednak jak w sobotę i przy dobrej pogodzie bo pracuję w delegacji
i w tygodniu nie mam czasu a w domku czy raczej w garażu będę dopiero za trzy tygodnie .Mam jeszcze pytanie czy wentylatory od chłodnicy
włączać powinny się obydwa naraz czy najpierw jeden,bo ostatnio zagrzałem go na postoju i włączył się tylko prawy.
Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 września 2011, 21:19 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
obydwa, najpierw na wolny bieg, potem na szybki
najprostsze sprawdzenie to zdjąć trzypinową kostkę z czujnika temperatury w chłodnicy przy prawym reflektorze i zwierać styki sprawdzając czy ruszą - możesz to robić na wyłączonym silniku - jeśli któryś nie ruszy to do sprawdzenia bezpiecznik, przekaźnik lub sam wentylator ( możesz mu podać napięcie bezpośrednio z aku na wtyczkę są przy samym wentylatorze ), chyba że masz klimę to dochodzą jeszcze opornice


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 grudnia 2011, 11:23 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 marca 2011, 14:41
Posty: 106
Lokalizacja: małopolska / Skawa
model: Multivan
silnik: 2.5 TDi

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 5 razy
Kenobi te opornice zielone dwie sztuki co są pod belką występują tylko w 2.5 TDI Z klimą ??? Chodzi mi o te t4 po 96 po lifcie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 grudnia 2011, 14:26 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
według mnie tak, bez klimy nie widziałem u nikogo takich


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 92 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB