T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 00:20

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 sierpnia 2011, 22:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 24 sierpnia 2011, 21:25
Posty: 6
model: t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich forumowiczow! Na wstepie opisze moje przerobki silnika. Oryginalnie byl to silnik AJT 88KM, wymienilem w nim wtryski,kompa i wlozylem IC wszystko od ACV. Moje pytanie jest odnosnie potencjometru gazu. ACV ma inny, choc pompa wtr. ta sama i instalacja silnika tez. Ma to jakis wplyw na prace silnika i osiagi? Apropo osiagow, po tej wymianie osprzetu, róznicy prawie w ogole. Prosze o pomoc, dzieki z gory.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 sierpnia 2011, 07:51 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Skrzynię jeszcze wymień to będziesz szybciej jechał.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 sierpnia 2011, 10:11 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
co pokazuje VAG po podpięciu
dobrze by było abyś wrzucił logi zarówno statyczne jak i dynamiczne to wtedy można by było zobaczyć czy coś jeszcze nie wymaga regulacji


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 sierpnia 2011, 11:32 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Jeszcze do wymiany prawdopodobnie pompa wtryskowa, trzeba by popytać jakiegoś kumatego pompiarza, ale prawdopodobnie różni się fala.
Gdy zacznie fajnie jeździć wtedy pasowało by skrzynię wymienić razem z dwumasą pod ACV-kę, a tą nawet chętnie bym odkupił ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 sierpnia 2011, 11:50 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 7 czerwca 2010, 14:49
Posty: 1155
Lokalizacja: KRAKÓW NOWA HUTA
model: MULTIWAN
silnik: 2.5 tdi AJT 150 km

Podziękował: 221 razy
Pomógł: 88 razy
zmiana softu w kompie i maszynka lata


_________________
Obrazek



Za ten wpis autor Cyklon podziękował: edzia (czwartek, 25 sierpnia 2011, 17:33)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 sierpnia 2011, 12:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 24 sierpnia 2011, 21:25
Posty: 6
model: t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
vag nie pokazal zadnycz bledow. Logi chetnie bym zrobil tylko nie wiem gdzie. Mieszkam obok Bielska Bialej. Bylem u kilku magikow i jak zapytalem o logi to wygladalo jak by pierwszy raz slyszal o czyms takim. Kazde podpiecie ograniczalo sie do zczytania ew.bledow i mala przegazowka by stwierdzic,ze turbo dmucha.A propo skrzyni biegow to napewno wymienie na ta z ACV. Moja bedzie do sprzedazy wraz z dwumasem ktory jest prawie nowy.
Pompa jest napewno ta sama co ACV,komp jest przelozony z ACV wraz z imo.Tylko zastanawia mnie calyczas ten potencjometr gazu,dlaczego jest inny?


Ostatnio edytowano czwartek, 25 sierpnia 2011, 12:39 przez slimak, łącznie edytowano 1 raz
Edytuj posty. Korzystaj ze spacji.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 sierpnia 2011, 13:35 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
uwierz w to co napisali koledzy powyżej, obaj są ekspertami od przekładek i przeróbek silników
C-Y-K-L-O-N zrobił dokładnie to samo co i ty
mikoli z kolei robił nie jedną przekładkę na 1.9 TDI
moim zdaniem komp z ACV i softem od ACV nie poradzi sobie ze sterowaniem pompą od AJT
masz dwa wyjścia jak napisali wyżej: albo zmiana lub przeróbka pompy, albo zmiana programu w kompie


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: edzia (czwartek, 25 sierpnia 2011, 17:33)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 sierpnia 2011, 13:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 24 sierpnia 2011, 21:25
Posty: 6
model: t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
sprawdzalem po numerach pompy w serwisie i na 1oo% AJT ma taka sama co ACV


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 sierpnia 2011, 17:50 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
mikoli napisał(a):
Jeszcze do wymiany prawdopodobnie pompa wtryskowa, trzeba by popytać jakiegoś kumatego pompiarza, ale prawdopodobnie różni się fala.
Gdy zacznie fajnie jeździć wtedy pasowało by skrzynię wymienić razem z dwumasą pod ACV-kę, a tą nawet chętnie bym odkupił ;)

Pompa od 88kmk radzi sobie w silniku takim przerobionym na 225km i 490nm więc pompy się nie czepiaj,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 sierpnia 2011, 13:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 24 sierpnia 2011, 21:25
Posty: 6
model: t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
dzieki wam wszystkim za odpowiedzi.Jednak nadal szukam odpowiedzi na temat potencjometru gazu-wymieniac czy nie.I czy znacie kogos w okolicach Bielska Bialej u kogo mozna zrobic logi?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 sierpnia 2011, 14:30 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Jak masz vaga to zrobisz je sam tylko z kolegą jako kierowca


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 sierpnia 2011, 16:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
edzia napisał(a):
dzieki wam wszystkim za odpowiedzi.Jednak nadal szukam odpowiedzi na temat potencjometru gazu-wymieniac czy nie.I czy znacie kogos w okolicach Bielska Bialej u kogo mozna zrobic logi?

Potencjometr też może zostać stary


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 sierpnia 2011, 18:24 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 kwietnia 2010, 13:19
Posty: 2390
Lokalizacja: Utrecht w NL , Zakopane w PL
model: VW T4 Fake Syncro
silnik: Diesel POWER
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 108 razy
A ja mam pytanie, po co to wszystko robisz??????


_________________
Vw T4 2.5TDI ACV
BMW e38 740i 286KM
BMW f11 535i 380KM
Było:
T4 BLACK2.5TDI AJT131KM,T5 WHITE2.5TDI 4 Motion 131KM,T4 GRAY2.5b AET115KM,T4BLUE 2.5TDI AJT129KM,T5 BLACK2.0BiT225KM,VW T4 WHITE2.4D AAB78KM,


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 sierpnia 2011, 20:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 24 sierpnia 2011, 21:25
Posty: 6
model: t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Kubek napisał(a):
A ja mam pytanie, po co to wszystko robisz??????


robie to po to,zeby lepiej jezdzil.Fabryczne 88km troche nie daje rady.Silnik AJT ma duzo wspolnego a ACV A ten drugi ma duzo wiekszy momet obrotowy ok 50NM.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 września 2011, 18:08 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 kwietnia 2010, 13:19
Posty: 2390
Lokalizacja: Utrecht w NL , Zakopane w PL
model: VW T4 Fake Syncro
silnik: Diesel POWER
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 108 razy
Wiem coś o tym kolego,ba sam przerabiałem ten temat <38> W "czarnuchu" zmieniłem wtryski ,dołożyłem interkuler,zmieniłem mapę na 131KM i jeszcze parę małych pierdółek. Po tych zabiegach moja T4ka zjadała spod świateł nie jednego kozaka w "dresach" <32> Za niedługo biorę się za grzebanie w "Niebieskim" AJT (obecnie 105KM).

Tak jak ktoś napisał <up> , nie zapomnij o zmianie skrzyni,bo w moim EX niestety wytrzymała tylko 120tyś.km.


_________________
Vw T4 2.5TDI ACV
BMW e38 740i 286KM
BMW f11 535i 380KM
Było:
T4 BLACK2.5TDI AJT131KM,T5 WHITE2.5TDI 4 Motion 131KM,T4 GRAY2.5b AET115KM,T4BLUE 2.5TDI AJT129KM,T5 BLACK2.0BiT225KM,VW T4 WHITE2.4D AAB78KM,


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 września 2011, 13:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 24 sierpnia 2011, 21:25
Posty: 6
model: t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Kolego moglbys opisac dokladnie przerobki jakie zastosowales w "czarnuchu"? I czy wymieniales potencjometr gazu,czy zostal orginalny z AJT???Z gory dzieki za odpowiedz.pozdro


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 września 2011, 14:20 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 7 czerwca 2010, 14:49
Posty: 1155
Lokalizacja: KRAKÓW NOWA HUTA
model: MULTIWAN
silnik: 2.5 tdi AJT 150 km

Podziękował: 221 razy
Pomógł: 88 razy
tak jak wyżej piszą 88 km ma inne

przeniesienie napędu
skrzynie biegów
wtryski
tłoki
jasne że soft w kompie

niema
interkulera

a co do potencjometru to z ajt zrobi robote

pozdro


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 110 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB