T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

[2,5 TDI ACV] Tryby awaryjne i błąd niedoładowania pytanie
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=2574
Strona 1 z 1

Autor:  author0928 [ poniedziałek, 18 lipca 2011, 13:29 ]
Tytuł:  [2,5 TDI ACV] Tryby awaryjne i błąd niedoładowania pytanie

Witam !!!

To mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość gdyby coś...
Nawiązując do tematu mam taki problem, silnik ACV z wgranym softem na 140 KM. Wszystko ładnie śmiga, ale od czasu do czasu lubi złapać tryb awaryjny i wywala błęda związanego z niedoładowaniem... Dowiedziałem się że na zaworze N75 ma być 12V, a u mnie jest zaledwie 8V i jak zapnę żarówkę to wtedy w ogóle nie świeci więc gdzieś powinna być mała przerwa... Sprawdziłem również i jak zapnę masę z zewnątrz to żarówka świeci więc problem z masą. Czy mogę podpiąć masę z zewnątrz czy N75 jest sterowany właśnie masą i nie da się ?? Jeśli druga opcja to może ktoś wie jaki kolor przewodu jest właśnie odpowiedzialny za owe sterowanie. Pod lewym reflektorem idzie wiązka kabli i nie mogę dojść który to... Następne pytanie to takie że dowiedziałem się że turbo w tym silniku nie ma zmiennej geometrii.. Po co zaś w nim grucha ze sztangą i sam zawór N75... Z góry dzięki za odp...

Autor:  Kenobi [ poniedziałek, 18 lipca 2011, 13:56 ]
Tytuł:  Re: [2,5 TDI ACV] Tryby awaryjne i błąd niedoładowania pytan

author0928 napisał(a):
Witam !!!
Następne pytanie to takie że dowiedziałem się że turbo w tym silniku nie ma zmiennej geometrii.. Po co zaś w nim grucha ze sztangą i sam zawór N75... Z góry dzięki za odp...

w tym silniku N75 steruje zaworem upustowym, sztanga otwiera wraz ze wzrostem obrotów zawór na gorącej stronie aby turbina wolniej się kręciła ( zamiast zmiany kąta natarcia łopatek jak w geometrii )
przy zmiennej geometrii grucha jest na podciśnienie, w twoim przypadku grucha jest zasilana ciśnieniem z za turbiny ( zobacz że wężyk do N75 idzie od turbiny a drugi od N75 do gruchy )

Autor:  author0928 [ poniedziałek, 18 lipca 2011, 14:25 ]
Tytuł:  Re: [2,5 TDI ACV] Tryby awaryjne i błąd niedoładowania pytan

Czyli zapchane łopatki nie wchodzą w grę więc kwestia zaworów... Podmieniłem obydwa i obydwa są OK ponieważ na innych jest to samo... Wężyki ciśnieniowe i podciśnieniowe sprawdzone a i sam dolot szczelny więc pewnie zostaje to zasilanie zaworów... Co radzicie... Na N75 jest 8V a na drugim co idzie do chyba EGRa 11V ale jak na obydwu zapne żarówkę to nie świeci, po podłączeniu masy z zewnątrz świeci...

Autor:  Kenobi [ poniedziałek, 18 lipca 2011, 15:04 ]
Tytuł:  Re: [2,5 TDI ACV] Tryby awaryjne i błąd niedoładowania pytan

elektryka nie jest moją mocną stroną, ale patrząc od strony działania to N75 według logów dynamicznych wykonanych pod obciążeniem w czasie jazdy ( u mnie ) zaczyna się otwierać dopiero w okolicach 2400 obr wtedy ciśnienie z turbiny zaczyna przekraczać dopuszczalną górną wartość 1850mbar ( dla standardowej mocy ) i uruchamiany jest zawór upustowy,
myślę, że napięcia nie sprawdzałeś w czasie jazdy - nawet na postoju jak kręcisz obroty to sztanga na turbinie nie porusza się
ja bym stawiał na ten wgrany soft jeśli przed jego wgraniem było wszystko o.k.

jeszcze jedno sztanga i zawór upustowy też potrafią się przycinać - sprawdź jak to chodzi

Autor:  author0928 [ poniedziałek, 18 lipca 2011, 16:14 ]
Tytuł:  Re: [2,5 TDI ACV] Tryby awaryjne i błąd niedoładowania pytan

Przed wgraniem nie wiem ponieważ takiego już kupiłem... Sztanga nie rusza się praktycznie wcale jak dodaje gazu natomiast w rękach swobodnie pracuje i nie ma żadnych zacięć...

Autor:  Kenobi [ poniedziałek, 18 lipca 2011, 17:59 ]
Tytuł:  Re: [2,5 TDI ACV] Tryby awaryjne i błąd niedoładowania pytan

ściągnij tą serwisówkę :
viewtopic.php?f=6&t=98
i od strony 23-78 masz opisane jak sprawdzić działanie N75

Autor:  toudi100 [ wtorek, 19 lipca 2011, 21:56 ]
Tytuł:  Re: [2,5 TDI ACV] Tryby awaryjne i błąd niedoładowania pytan

ja to najpierw bym sprawdził wężyki od podciśnienia co idą do komputera,turbiny i gruchy.

Autor:  author0928 [ środa, 20 lipca 2011, 08:23 ]
Tytuł:  Re: [2,5 TDI ACV] Tryby awaryjne i błąd niedoładowania pytan

Wężyki już sprawdzone i wszystko ok, a te które były nie pewne wymienione... Dolot też szczelny. Jedyne co mnie niepokoi to rozszczelnione serwo z którego słychać co jakiś czas syczenie... Ma to jakiś wpływ ??

Autor:  wilu8 [ środa, 20 lipca 2011, 18:20 ]
Tytuł:  Re: [2,5 TDI ACV] Tryby awaryjne i błąd niedoładowania pytan

author0928 napisał(a):
Wężyki już sprawdzone i wszystko ok, a te które były nie pewne wymienione... Dolot też szczelny. Jedyne co mnie niepokoi to rozszczelnione serwo z którego słychać co jakiś czas syczenie... Ma to jakiś wpływ ??

A turbina jak myślisz czym jest zasilana właśnie tym samym podciśnieniem z vacu co hamulce czyli brak podciśnienie = brak sterowania turbiną i wspomagania hamulców

Autor:  Kenobi [ środa, 20 lipca 2011, 18:44 ]
Tytuł:  Re: [2,5 TDI ACV] Tryby awaryjne i błąd niedoładowania pytan

w acv gruszka i sztanga poprzez N75 jest zasilana ciśnieniem z turbiny, nie podciśnieniem jak w AHY, AXG 150km

Autor:  wilu8 [ środa, 20 lipca 2011, 21:27 ]
Tytuł:  Re: [2,5 TDI ACV] Tryby awaryjne i błąd niedoładowania pytan

A no fakt Prawda mnie już każde tdi kojarzy z vnt

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/