T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
[2,5 TDI ACV] Tryby awaryjne i błąd niedoładowania pytanie https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=2574 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | author0928 [ poniedziałek, 18 lipca 2011, 13:29 ] |
Tytuł: | [2,5 TDI ACV] Tryby awaryjne i błąd niedoładowania pytanie |
Witam !!! To mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość gdyby coś... Nawiązując do tematu mam taki problem, silnik ACV z wgranym softem na 140 KM. Wszystko ładnie śmiga, ale od czasu do czasu lubi złapać tryb awaryjny i wywala błęda związanego z niedoładowaniem... Dowiedziałem się że na zaworze N75 ma być 12V, a u mnie jest zaledwie 8V i jak zapnę żarówkę to wtedy w ogóle nie świeci więc gdzieś powinna być mała przerwa... Sprawdziłem również i jak zapnę masę z zewnątrz to żarówka świeci więc problem z masą. Czy mogę podpiąć masę z zewnątrz czy N75 jest sterowany właśnie masą i nie da się ?? Jeśli druga opcja to może ktoś wie jaki kolor przewodu jest właśnie odpowiedzialny za owe sterowanie. Pod lewym reflektorem idzie wiązka kabli i nie mogę dojść który to... Następne pytanie to takie że dowiedziałem się że turbo w tym silniku nie ma zmiennej geometrii.. Po co zaś w nim grucha ze sztangą i sam zawór N75... Z góry dzięki za odp... |
Autor: | Kenobi [ poniedziałek, 18 lipca 2011, 13:56 ] |
Tytuł: | Re: [2,5 TDI ACV] Tryby awaryjne i błąd niedoładowania pytan |
author0928 napisał(a): Witam !!! Następne pytanie to takie że dowiedziałem się że turbo w tym silniku nie ma zmiennej geometrii.. Po co zaś w nim grucha ze sztangą i sam zawór N75... Z góry dzięki za odp... w tym silniku N75 steruje zaworem upustowym, sztanga otwiera wraz ze wzrostem obrotów zawór na gorącej stronie aby turbina wolniej się kręciła ( zamiast zmiany kąta natarcia łopatek jak w geometrii ) przy zmiennej geometrii grucha jest na podciśnienie, w twoim przypadku grucha jest zasilana ciśnieniem z za turbiny ( zobacz że wężyk do N75 idzie od turbiny a drugi od N75 do gruchy ) |
Autor: | author0928 [ poniedziałek, 18 lipca 2011, 14:25 ] |
Tytuł: | Re: [2,5 TDI ACV] Tryby awaryjne i błąd niedoładowania pytan |
Czyli zapchane łopatki nie wchodzą w grę więc kwestia zaworów... Podmieniłem obydwa i obydwa są OK ponieważ na innych jest to samo... Wężyki ciśnieniowe i podciśnieniowe sprawdzone a i sam dolot szczelny więc pewnie zostaje to zasilanie zaworów... Co radzicie... Na N75 jest 8V a na drugim co idzie do chyba EGRa 11V ale jak na obydwu zapne żarówkę to nie świeci, po podłączeniu masy z zewnątrz świeci... |
Autor: | Kenobi [ poniedziałek, 18 lipca 2011, 15:04 ] |
Tytuł: | Re: [2,5 TDI ACV] Tryby awaryjne i błąd niedoładowania pytan |
elektryka nie jest moją mocną stroną, ale patrząc od strony działania to N75 według logów dynamicznych wykonanych pod obciążeniem w czasie jazdy ( u mnie ) zaczyna się otwierać dopiero w okolicach 2400 obr wtedy ciśnienie z turbiny zaczyna przekraczać dopuszczalną górną wartość 1850mbar ( dla standardowej mocy ) i uruchamiany jest zawór upustowy, myślę, że napięcia nie sprawdzałeś w czasie jazdy - nawet na postoju jak kręcisz obroty to sztanga na turbinie nie porusza się ja bym stawiał na ten wgrany soft jeśli przed jego wgraniem było wszystko o.k. jeszcze jedno sztanga i zawór upustowy też potrafią się przycinać - sprawdź jak to chodzi |
Autor: | author0928 [ poniedziałek, 18 lipca 2011, 16:14 ] |
Tytuł: | Re: [2,5 TDI ACV] Tryby awaryjne i błąd niedoładowania pytan |
Przed wgraniem nie wiem ponieważ takiego już kupiłem... Sztanga nie rusza się praktycznie wcale jak dodaje gazu natomiast w rękach swobodnie pracuje i nie ma żadnych zacięć... |
Autor: | Kenobi [ poniedziałek, 18 lipca 2011, 17:59 ] |
Tytuł: | Re: [2,5 TDI ACV] Tryby awaryjne i błąd niedoładowania pytan |
ściągnij tą serwisówkę : viewtopic.php?f=6&t=98 i od strony 23-78 masz opisane jak sprawdzić działanie N75 |
Autor: | toudi100 [ wtorek, 19 lipca 2011, 21:56 ] |
Tytuł: | Re: [2,5 TDI ACV] Tryby awaryjne i błąd niedoładowania pytan |
ja to najpierw bym sprawdził wężyki od podciśnienia co idą do komputera,turbiny i gruchy. |
Autor: | author0928 [ środa, 20 lipca 2011, 08:23 ] |
Tytuł: | Re: [2,5 TDI ACV] Tryby awaryjne i błąd niedoładowania pytan |
Wężyki już sprawdzone i wszystko ok, a te które były nie pewne wymienione... Dolot też szczelny. Jedyne co mnie niepokoi to rozszczelnione serwo z którego słychać co jakiś czas syczenie... Ma to jakiś wpływ ?? |
Autor: | wilu8 [ środa, 20 lipca 2011, 18:20 ] |
Tytuł: | Re: [2,5 TDI ACV] Tryby awaryjne i błąd niedoładowania pytan |
author0928 napisał(a): Wężyki już sprawdzone i wszystko ok, a te które były nie pewne wymienione... Dolot też szczelny. Jedyne co mnie niepokoi to rozszczelnione serwo z którego słychać co jakiś czas syczenie... Ma to jakiś wpływ ?? A turbina jak myślisz czym jest zasilana właśnie tym samym podciśnieniem z vacu co hamulce czyli brak podciśnienie = brak sterowania turbiną i wspomagania hamulców |
Autor: | Kenobi [ środa, 20 lipca 2011, 18:44 ] |
Tytuł: | Re: [2,5 TDI ACV] Tryby awaryjne i błąd niedoładowania pytan |
w acv gruszka i sztanga poprzez N75 jest zasilana ciśnieniem z turbiny, nie podciśnieniem jak w AHY, AXG 150km |
Autor: | wilu8 [ środa, 20 lipca 2011, 21:27 ] |
Tytuł: | Re: [2,5 TDI ACV] Tryby awaryjne i błąd niedoładowania pytan |
A no fakt Prawda mnie już każde tdi kojarzy z vnt |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |