T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 16:39

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 grudnia 2014, 21:01 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 26 listopada 2014, 17:04
Posty: 30
Lokalizacja: Raszyn k/Warszawy
model: T4 Doka
silnik: 1.9D

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Kilka dni temu stałem sie użytkownikiem VW T4 DOKA z 93r. z silniczkiem 1.9D. Potrzebuje jednak pomocy z diagnozą głośnej pracy, najprawdopodobniej, któregoś paska lub pompy wody.
Olej i filtry są świeżo po wymianie. Rozrząd wg naklejki continentala został wymieniony równo 20 tys. temu. Zresztą jego stan optyczny również to potwierdza.
Źle natomiast wygląda pasek napędzający pompe wody oraz alternator. Jest ewidentnie do wymiany. Obawiam się, jednak iż głośna praca jest spowodowana przez pompę wody.
Jeśli chodzi o pracę auta to odpala bez problemu nawet jak były mrozy. Jazda również bez jakicholwiek problemów (utrzymuje podczas jazdy stałą temperaturę w okolicach 70 stopni).
Proszę bardziej doświadczonych kolegów o pomoc w diagnozie <38>

Poniżej filmik oraz kilka zdjęć rozrządu oraz paska napędzającego pompę wody.
http://youtu.be/pbBpnGcEpYg

Zdjęcia rozrządu
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zdjęcia paska napędzającego pompę wody i alternator
Obrazek

Obrazek

ps.
Istotną sprawą będzie to, że nie było osłony silnika. Dopiero w przyszłym tygodniu ją dokupię.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 grudnia 2014, 21:51 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 9 października 2012, 00:50
Posty: 379
Lokalizacja: Elbląg
model: T4
silnik: 1.9 TDI AHU
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 36 razy
Demontujesz pasek wielorowkowy.
1. Dźwięk bez zmian - napinacz rozrządu hałasuje.
2. Dźwięk ustaje, to albo pompa wody albo łożyska na alternatorze.


_________________
Niechętnie zjeżdżam na bok, żeby zapytać kogoś o drogę, bo to oznaczałoby, że ten ktoś pod pewnym względem jest mądrzejszy ode mnie. A na pewno tak nie jest, bo ja siedzę sobie wygodnie w cieplutkim samochodzie, a on włóczy się pieszo.



Za ten wpis autor cybkryst podziękował: Seood (sobota, 6 grudnia 2014, 22:28)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 grudnia 2014, 22:03 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Seood napisał(a):
Rozrząd wg naklejki continentala został wymieniony równo 20 tys. temu

nalepka nie jest żadnym dowodem


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 grudnia 2014, 22:27 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 26 listopada 2014, 17:04
Posty: 30
Lokalizacja: Raszyn k/Warszawy
model: T4 Doka
silnik: 1.9D

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
cybkryst napisał(a):
Demontujesz pasek wielorowkowy.
1. Dźwięk bez zmian - napinacz rozrządu hałasuje.
2. Dźwięk ustaje, to albo pompa wody albo łożyska na alternatorze.


Jutro rano zdejme pasek i zobaczymy czy dźwięk ustanie. Jak coś ustalę dam znać.

Kenobi napisał(a):
Seood napisał(a):
Rozrząd wg naklejki continentala został wymieniony równo 20 tys. temu

nalepka nie jest żadnym dowodem


Jasne, zgadzam się z Tobą - nalepka nie jest żadnym dowodem. Dlatego nie wykluczam również tej możliwości. Patrząc jednak na stan jednego oraz drugiego układu to pasek przy pompie oraz alternatorze wygląda dużo gorzej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 grudnia 2014, 15:25 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 26 listopada 2014, 17:04
Posty: 30
Lokalizacja: Raszyn k/Warszawy
model: T4 Doka
silnik: 1.9D

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Wszystko jasne. Pompa wody ma powoli dosyć, a dokładniej jej łożysko. Dzisiaj rano zauważyłem również jaki luz już ma podczas pracy. Jutro kupuje nową pompę i nowy pasek i zabieram się do roboty.

Dzięki za pomoc! :-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 grudnia 2014, 15:50 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Radzę poczytać na forum o wymianie pompy wody w tym silniku, w teorii trzeba rozpinać rozrząd ale można całą pompę z obudową odkręcić bez ściągania rozrządu.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 12:38 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 26 listopada 2014, 17:04
Posty: 30
Lokalizacja: Raszyn k/Warszawy
model: T4 Doka
silnik: 1.9D

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki za info :)
Znalazłem na forum właśnie informację o tym jak ściągnąć pompę wody bez ingerencji w rozrząd w temacie:
http://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=246


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 grudnia 2014, 14:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 10 kwietnia 2011, 13:45
Posty: 36
Lokalizacja: Jarosław
opis: Jazda kulturalna to sztuka
model: Transporter '94
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Panowie: ile lat można jeździć na pasku rozrządu, jak się robi do 5kkm rocznie? Tzn. czy komuś wytrzymał np. 8 lat, bo wiem rozsądnie jest 5-6 lat.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 grudnia 2014, 22:58 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 9 października 2012, 00:50
Posty: 379
Lokalizacja: Elbląg
model: T4
silnik: 1.9 TDI AHU
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 36 razy
Panter napisał(a):
Panowie: ile lat można jeździć na pasku rozrządu, jak się robi do 5kkm rocznie? Tzn. czy komuś wytrzymał np. 8 lat, bo wiem rozsądnie jest 5-6 lat.


Większość producentów z tamtych lat określało wymianę rozrządu wg przebiegu czyli coś około 100k km lub co 5 lat.

W nowszych konstrukcjach np 1.6 HDI podaje 240k km lub 10 lat
Tylko że ja osobiście bym nie zaryzykował.


_________________
Niechętnie zjeżdżam na bok, żeby zapytać kogoś o drogę, bo to oznaczałoby, że ten ktoś pod pewnym względem jest mądrzejszy ode mnie. A na pewno tak nie jest, bo ja siedzę sobie wygodnie w cieplutkim samochodzie, a on włóczy się pieszo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 grudnia 2014, 23:14 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
cybkryst napisał(a):
W nowszych konstrukcjach np 1.6 HDI

u mnie w firmie są partnery 1.6HDI z 2009 i jest 140 tyś lub 6 lat. w jednym zerwał się po 130tyś


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 grudnia 2014, 23:29 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 9 października 2012, 00:50
Posty: 379
Lokalizacja: Elbląg
model: T4
silnik: 1.9 TDI AHU
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 36 razy
Kenobi napisał(a):
cybkryst napisał(a):
W nowszych konstrukcjach np 1.6 HDI

u mnie w firmie są partnery 1.6HDI z 2009 i jest 140 tyś lub 6 lat. w jednym zerwał się po 130tyś


A w miarę nowa jednostka vw 1.6 tdi cr ,210k km lub 4 lata.
Więc tak jak pisałem wcześniej nie zaryzykował bym więcej jak 100 tyś lub 5 lat.


_________________
Niechętnie zjeżdżam na bok, żeby zapytać kogoś o drogę, bo to oznaczałoby, że ten ktoś pod pewnym względem jest mądrzejszy ode mnie. A na pewno tak nie jest, bo ja siedzę sobie wygodnie w cieplutkim samochodzie, a on włóczy się pieszo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 15 grudnia 2014, 06:36 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 26 listopada 2014, 17:04
Posty: 30
Lokalizacja: Raszyn k/Warszawy
model: T4 Doka
silnik: 1.9D

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
cybkryst napisał(a):
Kenobi napisał(a):
cybkryst napisał(a):
W nowszych konstrukcjach np 1.6 HDI

u mnie w firmie są partnery 1.6HDI z 2009 i jest 140 tyś lub 6 lat. w jednym zerwał się po 130tyś


A w miarę nowa jednostka vw 1.6 tdi cr ,210k km lub 4 lata.
Więc tak jak pisałem wcześniej nie zaryzykował bym więcej jak 100 tyś lub 5 lat.


Ważne też jest postępowanie użytkownika pojazdu :)
Jak zbliża się powoli granica przebiegu lub czasu, albo optycznie już pasek zaczyna być w gorszej kondycji, to warto się zainteresować nawet wcześniej wymianą. To są części, które na biężąco się zużywają tak jak np. hamulce - u jednego starczą na dłużej, u drugiego będzie krócej. Taniej wychodzi wymiana wcześniejsza niż uszkodzenie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB