T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 26 kwietnia 2024, 17:04

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 czerwca 2011, 22:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 5 czerwca 2011, 23:04
Posty: 4
model: Transporter Long
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich serdecznie.

Chciałbym się poradzić w pewnej sprawie.
W moim T4 2.5 ACV podczas jazdy, w momencie zdjęcia nogi z pedału przyspieszenia spod maski dobiega krótki pisk.
Pierwszą myślą jaka mi się nasuwa to może to jest wybite zawieszenie silnika bądź skrzyni biegów i w momencie nagłego spadku obrotów silnika następuje jego lekkie szarpnięcie i wtedy coś pisknie.

Pasek alternatora mam niedawno wymieniony i chyba to nie on.

Może ktoś z was miał podobny problem?

Proszę o sugestie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 czerwca 2011, 09:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
zazwyczaj piszczy połączenie kolektora wydechowego z rurą, jest tam takie jakby "jabłko" i przy szarpnięciach wywołanych przyspieszaniem odpuszczaniem lub gaszeniem i odpalaniem silnika stamtąd dochodzi ten pisk - ja się do tego przyzwyczaiłem


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 czerwca 2011, 10:01 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Kenobi napisał(a):
zazwyczaj piszczy połączenie kolektora wydechowego z rurą, jest tam takie jakby "jabłko" i przy szarpnięciach wywołanych przyspieszaniem odpuszczaniem lub gaszeniem i odpalaniem silnika stamtąd dochodzi ten pisk - ja się do tego przyzwyczaiłem

A czy to u ciebie też występuje na zimnym silniku .
U mnie na zimnym cisza a czym bardziej rozgrzany to bardzie piszczy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 czerwca 2011, 10:18 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 25 stycznia 2011, 17:45
Posty: 171
Lokalizacja: Gdańsk
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 0 razy
Według miejscowego mechanika może to tez być koło pasowe na wale te z gumowym elementem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 czerwca 2011, 10:50 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
czym cieplej tym częściej ale i na zimnym potrafi pisknąć choć po wymianie poduszek zostało tylko na rozgrzanym ( no ale wiadomo nowe poduszki to i silnik mniej się telepie ), u mnie jest to najczęściej przy gaszeniu lub odpalaniu choć i przy gwałtownej operacji gazem też występuje,

koło pasowe mam nówkę - uszkodzenie koła u mnie objawiało się dzwonienio-stukaniem nasilającym się wraz ze wzrostem jego obciążenia (klima, manewry kierownicą na postoju, włączanie dodatkowych odbiorników prądu ),

a doszedłem, że to to połączenia robiąc tak : osłona w dół, wjazd na kanał i próby gwałtownego ruszenia na zaciągniętym ręcznym tak aby szarpnęło silnikiem - ogólnie jest to bardzo charakterystyczny pisk i słyszę go w nie jednej T4
poduszki silnika i skrzyni u mnie pomimo ,że były wybite na maksa nie piszczały tylko powodowały szarpania lub pojedyncze stuknięcia przy ruszaniu


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 czerwca 2011, 11:50 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Ciekawe czym by to nasmarować może smarem miedzianym prysnąć?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 czerwca 2011, 14:53 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
Ja u siebie prysnąłem takim czymś: http://www.wurth.pl/katalog2/karty/A089 ... %20....pdf i jest cisza


Ostatnio edytowano poniedziałek, 20 czerwca 2011, 15:45 przez CD38, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 czerwca 2011, 15:37 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 25 stycznia 2011, 17:45
Posty: 171
Lokalizacja: Gdańsk
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 0 razy
Właśnie byłem zakupić podobny specyfik, idę popsikać, zobaczymy czy u mnie zda egzamin


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 czerwca 2011, 17:35 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
http://allegro.pl/carlube-smar-miedzian ... 22393.html
Ja mam takli i też sie nada


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 czerwca 2011, 12:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 5 czerwca 2011, 23:04
Posty: 4
model: Transporter Long
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
absajler napisał(a):
Właśnie byłem zakupić podobny specyfik, idę popsikać, zobaczymy czy u mnie zda egzamin




I co? Pomogło?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 czerwca 2011, 16:53 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 25 stycznia 2011, 17:45
Posty: 171
Lokalizacja: Gdańsk
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 0 razy
Kolego właśnie sprawdzałem. Smarowałem od góry tyle ile się dało dosięgnąć, żeby to zrobić porządnie trzeba chyba dolną osłone ściągać. Co do rezultatów to przy odpalaniu i gaszeniu cisza, przy cofaniu lub ruszaniu na samym sprzęgle bez gazu znacznie ciszej :) Tak że myślę jak to porządnie posikam od dołu to będę miał kompletną ciszę :) Używałem smaru miedziowego za 14 zł wytrzymałość do 1100 stopni


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 czerwca 2011, 20:03 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
No ja też miedziowym popsikałem od góry ile siegłem narazie cisza warto spróbować


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 czerwca 2011, 22:07 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 25 stycznia 2011, 17:45
Posty: 171
Lokalizacja: Gdańsk
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 0 razy
Niestety u mnie po 700km problem powrócił, postaram się powtórzyć procedurę :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 czerwca 2011, 19:52 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
w weekend tam zajrzałem po raz kolejny i wydaje mi się że żadne psikanie nie pomoże.
na zdjęciu zaznaczyłem czerwonymi kółkami blaszki które chyba to całe ustrojstwo ściskają i to one trąc o resztę takie dźwięki według mnie wydają, chociaż do końca nie mam pewności

Obrazek

a tak wygląda wywalona poducha główna skrzyni:
guma mocowania w ramieniu:
Obrazek

oraz skrzywione samo ramie, powinno byc centralnie w otworze:
Obrazek


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 lipca 2011, 20:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 23:54
Posty: 43

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 6 razy
Ta poducha skrzyni wyszła przy okazji, czy coś konkretnego działo się z samochodem. Ciekawią mnie objawy ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 lipca 2011, 21:09 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
przy demontażu skrzyni wyszło, ale podejrzewam, że objawem było przy prawie każdym ruszeniu głuche pojedyncze uderzenie
choć pewności nie mam, ze względu na wymianę kompletu sprzęgła z dwumasą która też się tłukła


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 lipca 2011, 19:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 12 czerwca 2011, 19:43
Posty: 5
model: VW T4 MIX
silnik: 2,5 TDI 102 KM

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam wszystkich
miałem takie objawy piszczenie na gorącym silniku przy ruszaniu z miejsca lub przy przypadkowym zaduszeniu silnika. okazało się ze to kolo pasowe dwu masowe na wale silnika. silnik 2,5 TDI ACV


PS.KOŁO KORODUJE POD GUMĄ I POWODUJE BICIE PO-OSIOWE I PISZCZY PASEK


Ostatnio edytowano środa, 6 lipca 2011, 19:37 przez slimak, łącznie edytowano 1 raz
CapsLock


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB