T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 11:38

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 maja 2011, 21:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 lutego 2011, 18:40
Posty: 27
model: t 4
silnik: 1,9td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Wyrobiona końcówka wału korbowego pod kołem napędowym pasa rozrządu, poluzowała sie śruba dociskająca
Niewielka różnica na średnicy, czoło stożkowe ok 0,5 mm i znaczny luz na ścięciu ustalającym w stosunku od nowego koła
Jakie możliwe rozwiązanie problemu ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 maja 2011, 21:09 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
Miałem ten problem w Golfie 3 AAZ , i skończyło się na naprawie wału korbowego tzn. napawanie toczenie i wycięcie miejsca na wpust z koła zębatego (nowego) robione w zakładzie obróbki silników.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 maja 2011, 22:16 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 10 grudnia 2010, 22:48
Posty: 160
model: t4
silnik: 1,9td

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 4 razy
Jędrek napisał(a):
Wyrobiona końcówka wału korbowego pod kołem napędowym pasa rozrządu, poluzowała sie śruba dociskająca
Niewielka różnica na średnicy, czoło stożkowe ok 0,5 mm i znaczny luz na ścięciu ustalającym w stosunku od nowego koła
Jakie możliwe rozwiązanie problemu ?

Tak czytam temat , i ja to zauważyłem u mnie śruba centralna trzyma lecz buja kołem pasowym może coś podobnego


Ostatnio edytowano niedziela, 22 maja 2011, 12:42 przez daxo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 maja 2011, 08:16 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
daxo napisał(a):
Tak czytam temat , i ja to zauważyłeś u mnie śruba centralna trzyma lecz buja kołem pasowym może coś podobnego

Najprawdopodobniej ta sama sytuacja .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 maja 2011, 08:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
U mnie w pracy mechanicy naprawiali jakies 10 lat temu mocowanie kola pasowego na silniku elektrycznym w tokarce ktoryms z tych specyfikow http://www.loctite.pl/cps/rde/xchg/henk ... de%3Dfull| .Klapalo to strasznie napewno wiecej niz 0.5 mm i do tej pory nic sie nie dzieje.Kolo pasowe raczej male nie jest bo na 5 paskow klinowych 17 mm srednicy okolo 150 mm jakby co to moge sie dowiedziec ktory dokladnie to byl specyfik


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 maja 2011, 10:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 7 grudnia 2010, 10:34
Posty: 91
Lokalizacja: suwalszczyzna
model: westfalia
silnik: 1.9 tdi AFN

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
Są specjalne frezy do naprawy czoła wału. Jeśli nie jest zbyt mocno wybity, to powinno pomóc. Luzem na ścięciu ustalającym bym się nie przejmował, bo ono tylko ustala w którym położeniu ma być zębatka, a całość obciążenia przenoszone jest przez czoło wału korbowego i ono musi być równe, żeby nie bujało kołem pasowym. Koło pasowe też musi być równe. Bujające koło pasowe w każdej chwili może poluzować śrubę, co spowoduje wyklepanie czoła wału i może popsuć rozrząd i rozwalić głowicę. Musisz znaleźć mechanika, który ma taki frez - http://motoallegro.pl/listing.php/searc ... +wa%C5%82u


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 maja 2011, 10:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Nie polecam frezowania, napawania itd. Przerabiałem to u siebie i nie byłem zadowolony.

Praca zlecona fachowcowi ze specjalistycznymi maszynami a i tak się skończyło źle. Auto zrobiło może z 50kkm i powtórka z rozrywki (czyt. suma sumarum ścięty klin). Wyszło na to, że były mikropęknięcia na czopie wału i że to nie jest ich wina (taaa jasne).

Suma sumarum auto dostało wał od TDIka (mam ABLa).

Więc na twoim miejscu szukałbym 2 wału od 1.9TD lub TDI nominału ale i tak zrobisz jak uważasz. Może tylko ja miałem pecha


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 maja 2011, 15:38 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
No to u mnie po naprawie golfik przelatał 100tyś. bezproblemowo i poszedł do ludzi gdzie wiem że jeździł 3 lata


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 maja 2011, 14:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 lutego 2011, 18:40
Posty: 27
model: t 4
silnik: 1,9td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Niestety freza u żadnego mechanika nie znalazłem i musiałem kupić - 450 zł
Sruba oczywiście żadnym preparatem nie była traktowana tylko dokręcona na sucho
Mechanik ścięcie napawał i wyszlifował pod wymiar nowego koła
Srube posmarował jak polacaliście i wszzystko narazie gra, powiem że silnik dostał werwy co zresztą nie dziwi
Frez mu sie podobał i stwierdził że bierze go na warsztat, a naprawa wyszła 455 zł hehehehe


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 maja 2011, 15:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
No to szerokości ;D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 kwietnia 2018, 00:22 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 23 marca 2018, 02:17
Posty: 71
Lokalizacja: Brzeg (OB)
opis: http://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=30&t=16061
model: T4
silnik: ABL

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 0 razy
Szukałem na forum tematu, który dotyczy klina na wale 1,9 i można by go podbić, żeby nie śmiecić. Temat poruszany wiele razy ale znaleźć coś ciężko. Koledze z Katowic koło wytrzymało rok. Nie wiem co i jak wymieniał bo nie napisał ale problem był, zostało to naprawione i dużo nie najeździło. Będzie chciał to napisze. Metoda jest prosta- wyrównać wał (jeśli już biło), nowe koło, śruba, 90Nm+90st i ma jeździć. Ale nie zawsze jeździ. Jedne robią setki tys km inne 50 tys i problem wraca.
Mój mechanik twierdzi, ze kilka takich robił i problemu nie ma (a właściwie to jest taki sam jak w każdym innym silniku- nie ma silnika bez wady- łatki). Raz miał problem z passatem, ścinał, rozkręcał się i cuda były to wywiercił dziurę w wale i kółku, włożył klin okrągły, skręcił i auto pojechało.

Kiedyś rozmawiałem z człowiekiem, który miał firmę??? Pracował w lesie. Miał 4 t4, trzy 1,9 i jedna 2,4. Twierdził, ze auta maja u niego bardzo ciężko i nie ma lepszego samochodu niż t4 1,9. Z punktu pracodawcy oczywiście to nie oznacza, ze można się nim ścigać tylko, ze mało pali i nie wymaga napraw. Pewnie biedny nie wiedział, ze maja wadę i jeździł <32>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 kwietnia 2018, 08:03 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 21 grudnia 2016, 19:22
Posty: 1063
Lokalizacja: KTW
model: Caravelle
silnik: 1Z

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 132 razy
U mnie ten problem się pojawił, jak na razie idę drogą Probe041 i montuję wał z TDI (na alledrogo od 70 do 220zł), który nie ma klina tylko półksiężyc.
Inna opcja która została mi podsunieta przez ludzi z forum i grupy na twarzoksiążce to montaż całego słupka z TDI (cena na alledrogo 700-1200zł) i z czasem wrzucenie do niego wiązki i kompa (swap na raty).
No i ostatnia opcja to kompletny swap.

Wszystko zależy od budżetu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 kwietnia 2018, 08:39 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 23 marca 2018, 02:17
Posty: 71
Lokalizacja: Brzeg (OB)
opis: http://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=30&t=16061
model: T4
silnik: ABL

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 0 razy
Dudu$ a wtedy jak się rozkręciło zakładałeś nowe koło? wał był dobry? a teraz jest uszkodzony wał czy koło? W zestawie rozrządu dają nowa dolna śrubę co nakazuje kontrole połączenia co wymianę rozrządu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 kwietnia 2018, 09:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
http://t4-forum.pl/viewtopic.php?t=5609
http://t4-forum.pl/viewtopic.php?t=8825
http://t4-forum.pl/viewtopic.php?t=9410
http://t4-forum.pl/viewtopic.php?t=7750
http://t4-forum.pl/viewtopic.php?t=10002

Tam po pierwsze winny jest materiał z jakiego wał jest zrobiony, po drugie śruba centralna 8.8, którą potem zmieniono na 12.9 i dlatego do zestawów rozrządu czasem dodają ową aby ją zmienić jeśli jest wciąż ta felerna o mniejszej twardości.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: Mirekm71 (środa, 18 kwietnia 2018, 09:24)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 kwietnia 2018, 20:00 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 18:06
Posty: 283

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 30 razy
Dudu$ napisał(a):
U mnie ten problem się pojawił, jak na razie idę drogą Probe041 i montuję wał z TDI (na alledrogo od 70 do 220zł), który nie ma klina tylko półksiężyc.
Inna opcja która została mi podsunieta przez ludzi z forum i grupy na twarzoksiążce to montaż całego słupka z TDI (cena na alledrogo 700-1200zł) i z czasem wrzucenie do niego wiązki i kompa (swap na raty).
No i ostatnia opcja to kompletny swap.

Wszystko zależy od budżetu.


weź nawet nie żartuj i dawaj słupek tdi . to wyjdzie taniej niż wał -przerabiałem nie raz. Policz usczelki, planowanie i już słupek jest tańszy. Daleko do mnie nie masz, coś od ręki znajdziemy bez pomocy allegro. houghhhhh


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 kwietnia 2018, 20:07 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 23 marca 2018, 02:17
Posty: 71
Lokalizacja: Brzeg (OB)
opis: http://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=30&t=16061
model: T4
silnik: ABL

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 0 razy
Tez mnie to dziwi. Mój znajomy zatarł abl'a poszedł na złom, kupił słupek tdi za 600zl i zrobił już 30tys. Założył dol i cały osprzęt od abl'a, twierdzi, ze sprężarka chyba na tym silniku nie działa ale jemu to nie przeszkadza. Jedzie tak samo a może lepiej i jemu wystarcza.

Probe041 w moim zestawie gates była śruba i została zamontowana. Ponoć tara trzymała dobrze, wał jest jak nowy, został skręcony 90+90. Mam nadzieje, ze będzie jeździł.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB