T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 10:57

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 czerwca 2012, 09:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 19 stycznia 2012, 18:16
Posty: 75
model: transporter
silnik: 2,4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich. Tak sobie ostatnio rozmyślałem ,że chciałbym zostawić sobie mojego busiora na zawsze ponieważ jestem z nim bardzo związany i dzielnie mi służy. Myślałem o tym ,że kiedys dam go synkowi i bedzie miał takiego oldtimera :) nie smiać się ... :)
W związku z tym mam taki pomysł: z racji tego ,że busior ma już spory przebieg to za jakieś 10 lat jego silnik bedzie już umarły a wtedy gdybym chciał kupić nowy silnik to on tez bedzie miał już spory przebieg. Dlatego wymyśliłem sobie ,że kupię taki silnik już teraz, owinę go kocykiem i będzie sobie czekał. Czy to jest dobry pomysł ? oświećcie mnie albo odwiedzcie od tego . Coś tam nie pordzewieje w nim i potem bedzie klops .... ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 czerwca 2012, 10:00 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
po pierwsze teraz jak kupisz to też będzie miał niewiadomy czytaj spory przebieg
po drugie silnik nie używany też niestety ulega uszkodzeniom - rdzewieje, parcieje, zastaje się itp
także pomysł może i ciekawy ale za te dziesięć lat i tak przed montażem będzie potrzebował remontu albo niebawem po jego uruchomieniu


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 czerwca 2012, 10:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 19 stycznia 2012, 18:16
Posty: 75
model: transporter
silnik: 2,4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
no właśnie, pordzewieje i poparcieje wszystko.... tego się właśnie obawiam. czyli dobre wyjście to chyba mieć obecny silnik i kiedys go przeremontować na igiełkę , tak jak to mają obecni właściciele odrestaurowanych T2 i T3 . chyba dalej będą produkowali za jakieś 10 lat cześci do naszych busiorów ? z drugiej strony patrząc to szwagier ma odrestaurowanego T2 który właśnie kończy 40 lat i chyba nie ma już nowych części tylko bazuje na używkach .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 czerwca 2012, 10:59 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Kup silnik, zalej olejem i schowaj. Do tego skompletuj części do remontu i trzymaj je zakonserwowane w pudełkach. Kiedyś, w przyszłości zrobisz remont silnika - będziesz miał świeżo wyremontowany motor na przyzwoitej jakości podzespołach.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 czerwca 2012, 09:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 20 czerwca 2012, 15:17
Posty: 5
model: brak
silnik: brak

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
slimak dobrze prawi jeśli profesjonalnie przygotujesz silnik to przetrwa w suchym miejscu długie lata :)
z drugiej jednak strony ... wydasz teraz pieniądze które zamrozisz na 10 lat... a w praktyce życie różnie się toczy i może się okazać że plany jednak się zmienią i nie odzyskasz tych pieniędzy ze sprzedaży silnika.

Jeśli masz wolną gotówkę to to co chcesz przeznaczyć na zakup silnika wpłać na lokatę ... za 10 lat będziesz miał środki na remont obecnego silnika
http://czytosieoplaca.pl/procent-sklada ... z+wynik%21
1500zł na 10 lat przy oprocentowaniu 5% da prawie 1000zł odsetek ... aż tak silniki nie podrożeją ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 czerwca 2012, 11:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 19 stycznia 2012, 18:16
Posty: 75
model: transporter
silnik: 2,4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
no to się zgadza, ale kierowałem się głównie tym ,że silnik ,który teraz bym kupił niech ma nawet z 500tyś przebiegu a za 10 lat to już będzie miał z milion :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB