T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 08:31

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 168 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 września 2011, 13:47 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Czy ktoś próbował podpasować sprężyne od czegoś innego lub w jakiś sposób przywrócić twardość sprężyny ? Bo u mnie już nie mam miejsca na podkładki a sprężyna już prawie ściśnięta na maxa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 23 października 2011, 17:12 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 10 grudnia 2010, 22:48
Posty: 160
model: t4
silnik: 1,9td

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 4 razy
witam
czy w tych starszych silnikach [ABL] daje się te podkładki ???
co prawda stuków nie słychać lecz wydajność słaba ,coś to pomoże ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 23 października 2011, 18:06 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
ABL ma zupełnie inna pompę vacu, nie ma pod co podkładek wstawiać.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 stycznia 2012, 17:27 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
kenobi masz może jakieś foto story jak tą pompę reanimować?


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 stycznia 2012, 17:36 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Zerknij tu: Klik


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 stycznia 2012, 17:44 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
To już widziałem tyle że język dla mnie nie zrozumiały i zdjęć nie można powiększyć.
Nie bardzo wiem gdzie i jaką podkładkę podłożyć a że moja pompa jest w początkowej fazie to chciał bym to zrobić zanim choroba się rozwinie.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 stycznia 2012, 23:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 19 września 2011, 18:04
Posty: 11
model: T4 DOKA
silnik: 1,9 D

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 0 razy
Witam Wszystkich ;)

Powiedzcie czy można dokupić "dekielek" pompy podciśnienia od 1,9D. Przy montowaniu silnika po prostu rozleciał się?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 stycznia 2012, 00:28 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): niedziela, 6 czerwca 2010, 22:39
Posty: 636
model: T4
silnik: najlepszejszy
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 10 razy
FocusMED napisał(a):
To już widziałem tyle że język dla mnie nie zrozumiały i zdjęć nie można powiększyć.
Nie bardzo wiem gdzie i jaką podkładkę podłożyć a że moja pompa jest w początkowej fazie to chciał bym to zrobić zanim choroba się rozwinie.

na początek rozkręć ją i wymyj rozpuszczalniekiem lub benzyną estrakcyjną i żadnej podkładki nie dawaj ja tak robiłem i na jakieś 30 tyś.km spokój


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 stycznia 2012, 09:00 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
FocusMED napisał(a):
kenobi masz może jakieś foto story jak tą pompę reanimować?


mam, postaram się wieczorem wrzucić
jakoś wcześniej nie miałem motywacji :oops:


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 stycznia 2012, 11:28 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 10:26
Posty: 188
model: vw t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 8 razy
witam.Panowie po co jakies podkladki???? wystarczy rozebrac przemyc i wymienic uszczelniacz na walku.Poniewaz miedzy bembrana a komora vacum pompy dostaje sie olej z silnika przez nieszczelny uszczelniacz i powodem tego robi sie luz w tej komoze a nastepstwem czego stuki....przerabialem ten temat wiele razy..jak uszczelniacz dobrej firmy sie zalozy to nawet po 100000 km nie ma prawa stukac..przy rozbieraniu vacum pompy trzeba zwrocic uwage na zaworki zwrotne zielony i czerwony zeby nie zamienic stronami i miejscami,powodem czego bedzie za duze podcisnienie wytwarzane przez vacum pompe,po czym auto przy odpalonym silniku bedzie nam hamowalo.mfg tomas


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 stycznia 2012, 13:01 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
tomas19tdi napisał(a):
Panowie po co jakies podkladki????


po to, że stukanie powstaje też z powodu uklepania się sprężyny która nie nadąża odpychać popychacza i tworzy się luz pomiędzy trzpieniem pompy a wałkiem pośrednim lub wałkiem pośrednim a wałkiem rozrządu - zazwyczaj tu i tu
ja też przerabiałem temat już 4 razy ( trzy razy w 2.4D i raz w obecnym ACV ) i po umyciu, włożeniu podkładek stukanie nie wróciło - żadnych uszczelniaczy nie wymieniałem
za to samo wymycie zrobiłem raz i pomogło na tydzień więc zawsze daje podkładkę co by dwa razy nie robić


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 stycznia 2012, 11:01 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Kenobi jak byś miał chwilę to ja cały czas czekam :)


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 kwietnia 2012, 19:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 16 listopada 2010, 21:11
Posty: 8
Lokalizacja: W-wa
model: Multivan 2000
silnik: 2.5TDI 102KM

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam.
Temat jak najbardziej dla mnie na czasie. Właśnie wstawiłem swoje T4 do serwisu na wymianę kompletu sprzęgła i przy okazji miała być wymieniana vacum pompa, ponieważ obecna zaczęła hałasować. Już wyciągałem kasę by kupić Pierburga, a TU czytam, że może nie trzeba kupować nowej, bo stara jeszcze ma szansę w ciszy popracować (z hamowaniem nie mam problemu). No i teraz stoję w rozkroku – czy kupować czy też naprawiać?

Kolego Kenobi - jak czytam - też masz ACV i przeszedłeś przez naprawy, które ja teraz zaliczam, jeśli to nie problem chciałbym skorzystać z Twojego doświadczenia w sprawie Vacum p.:
- żeby wyjąć vacum p. to trzeba rozkręcić przód auta, czy też bez rozkręcania blach można tę pompę wymontować?
- czy coś jeszcze należy zdemontować by wyjąć tę pompę?
- masz może jeszcze „reportaż” z naprawy vacum o którym wspominałeś?
- czy wstawiając tę podkładkę „naprawczą”, jej grubość dobierałeś na podstawie jakichś obserwacji zużycia podzespołów pompy?



Jeśli jednak naprawa vacum nie doszłaby do skutku lub nie dałaby pozytywnego rezultatu to wrócę do opcji wymiany na nowego Pierburga. Dowiedziałem się w serwisie, że z nową pompą vacum nie ma w komplecie popychacza, a sugerują też to wymienić. Podobno jest do dostania tylko w ASO, ale żeby nie było za prosto, mogą być różne wymiary (długości) tego popychacza – wiecie może jak to wygląda w praktyce?

Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 kwietnia 2012, 19:34 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
SChris napisał(a):
- żeby wyjąć vacum p. to trzeba rozkręcić przód auta, czy też bez rozkręcania blach można tę pompę wymontować?
- czy coś jeszcze należy zdemontować by wyjąć tę pompę?


zdejmujesz osłonę silnika i demontujesz od spodu
dolną nakrętkę od spodu kluczem 13 płaskim uciętym lub fajkowym dodatkowo wygiętym - jak się przymierzysz do nakrętki do skumasz o co chodzi
górną nakrętkę od góry bez problemu
UWAGA
Trzeba mieć pewność, że krzywka wałka rozrządu nie napręża popychacza vacum ( nie jest w pozycji wciśniętej ). W tym celu luzujemy nakrętki i patrzymy czy od razu vacum luźno "lata" na szpilkach. Jeśli czujemy, że pręzy to obracamy wałem aż do momentu kiedy naprężenia zniknie - krzywka wałka nie będzie naciskać popychacza.

SChris napisał(a):
- czy wstawiając tę podkładkę „naprawczą”, jej grubość dobierałeś na podstawie jakichś obserwacji zużycia podzespołów pompy?


nie, zawsze dawałem od razu dwie sztuki po 1,5mm grubości ale tylko dlatego, że akurat takie mam pasujące idealnie do vacum ( skąd je mam nie wiem - znalazłem 10 sztuk w jednym z "tysiąca" pudełek w garażu - zostały mi ostatnie dwie <38> )


SChris napisał(a):
ale żeby nie było za prosto, mogą być różne wymiary (długości) tego popychacza – wiecie może jak to wygląda w praktyce?


ja popychacza jeszcze nigdy nie wymieniałem
są dwa rodzaje popychaczy : do starej vacum ( krótkiej ) przed 94 rokiem ( długi ) i do nowej wersji ( długiej ) po 94 roku ( krótki ) czyli taka jak twoja
twój to nr 2:
Załącznik:
0.jpg

fotorelacja - niezbyt dokładna bo częśc zdjęc się zgubiła:

1 po wyjęciu vacum odkręcamy zaznaczone śruby:
Załącznik:
1.JPG

2 otwieramy, delikatnie bo pod spodem oring i zaznaczone strzałkami zaworki zwrotne
UWAGA - zapamiętac, który gdzie i jak, źle włożone spowodują brak wytwarzania podciśnienia
Załącznik:
2.JPG

3 rozkręcamy vacum dalej
UWAGA - rozkręcenie tego co poniżej na zdjęciu powoduje uwolnienie sprężyny = wystrzał jeśli nie utrzymamy
Załącznik:
3.JPG

4 po rozkręceniu wyciągamy z jednej strony trzpień, ze sprężyną i talerzykiem ją trzymającym - zaznaczone zieloną strzałką, a z drugiej strony z obudowy wyciągamy talerz tłoczący - zaznaczony niebieską strzałką
UWAGA - czerwona strzałka pokazuje miejsce włożenia podkładek
Załącznik:
4.JPG


tu widac założone podkładki:
Załącznik:
5.JPG


oczywiście w czasie rozkręcania wszystko dokładnie myjemy z oleju, syfu itp oraz dobrze jest wspomóc się przy tym przedmuchiwaniem kompresorem
skręcamy i nie stuka

Tu parę odnalezionych zdjęć, może coś komuś pomogą mimo, że bez opisu
Załącznik:
6.JPG

Załącznik:
7.JPG

Załącznik:
8.JPG

Załącznik:
9.JPG

Załącznik:
10.JPG


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękowali: 9 claudius (wtorek, 1 września 2015, 14:39) • Cyklon (wtorek, 30 lipca 2013, 21:45) • kubastanczyk (poniedziałek, 31 maja 2021, 16:09) • lynxeye (poniedziałek, 12 stycznia 2015, 21:33) • marcel (poniedziałek, 4 kwietnia 2016, 17:49) • marci89n (czwartek, 1 lutego 2018, 20:48) • peters (czwartek, 6 września 2018, 23:15) • SChris (sobota, 21 kwietnia 2012, 16:36) • Wojciech96 (sobota, 28 grudnia 2019, 16:39)
  Statystyki: 40.91%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 kwietnia 2012, 16:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 16 listopada 2010, 21:11
Posty: 8
Lokalizacja: W-wa
model: Multivan 2000
silnik: 2.5TDI 102KM

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Dziękuję za profesjonalną i wyczerpującą odpowiedź, kawał dobrej! roboty Kolego.
Uważam, że teraz już nikt nie powinien mieć problemów, Jeśli nosi się z zamiarem walki z pompa podciśnienia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 kwietnia 2012, 21:47 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 grudnia 2010, 23:31
Posty: 194
Lokalizacja: Krosno
opis: TDI
TYLKO DLA
INTELIGENTNYCH
model: T4 LONG
silnik: 2.5TDI AJT

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 5 razy
a nie da się rozciągnąć sprężyny zamiast wstawiać podkładki?????


_________________
TDI----TYLKO DLA INTELIGENTNYCH!!!!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 kwietnia 2012, 06:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
zawsze możesz spróbować,
tylko cienko widzę domowym sposobem hamrowanie tej sprężyny aby wydłużyła się o maks kilka milimetrów
moim zdaniem zdecydowanie łatwiej dobrać podkładki


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 czerwca 2012, 16:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 12 lutego 2012, 16:56
Posty: 1
model: T4 Multiwan
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam

Mam pytanko dotyczące vacum pompy w t4 2.4d .

Czy przy złym ustawieniu kąta wtrysku pompa vacum bedzie klepała ?

Pytam ponieważ po zmianie paska pompy mechanik nic specjalnie nie ustawial po odpaleniu pompa zaczela klepac to popuscił pompę wtryskowa cos tam naciągną i ucichło .
Jednak po przejechaniu ok 3tys km znów klepie vacum pompa i jest to napewno ona bo poo wcisnięciu hamulca robi sie cicho.

Z góry dzięki za odpowiedz.
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 czerwca 2012, 11:03 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Ustawienie kąta wtrysku nie ma żadnego wpływu na vacum pompę.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 czerwca 2012, 13:22 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
Może by się dało post Kenobi odnośnie wakum pompy jej naprawy umieścić w jakimś dziale i żeby był zablokowany odnośnie dodawania postów itd. Napisał to bardzo fajnie i przejrzyście na pewno ten kto będzie naprawiał bez problemu sobie poradzi


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 168 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB