T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest poniedziałek, 13 maja 2024, 05:05

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 maja 2011, 22:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 25 kwietnia 2011, 21:58
Posty: 1
model: t4
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, niedawno kupiłem vw t4 1996r 2,5tdi 102km. Na początku samochód ciężko palił, wymieniłem świece na żarowe i jest lepiej, jednak niepokoi mnie coś innego, mianowicie strasznie kopci biało szaro niebieskim dymem. Już na samym postoju wyraźnie widać dym... Dopowiem, że bardziej kopci jak jest zimny. Chciałbym Panowie coś z tym zrobić tylko co tu może mieć wine ? Co należało by zrobić...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 maja 2011, 00:00 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12309
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1045 razy
np ustawić kąt wtrysku


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 maja 2011, 14:28 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Gruntowne Vagowanie , Dawka na wolnych , korekty wtrysków , kąt oczywiście podstawa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 lipca 2011, 22:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 17:14
Posty: 100
model: T4 Caravelle 2000 r
silnik: 2.5 TDI 102KM Syncro

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
U mnie też zaczął kopcić tyle, że na czarno jak przycisnę na 2 biegu, szczególnie mocno jak temp. silnika nie osiągnie 90 stopni, ale potem też kopci tylko trochę mniej. Sprawdziłem: kąt wtrysku, dawkę itp. z Vagowania wyczaiłem, że współczynnik otwarcia zaworu recyrkulacji spalin (EGR Value duty Cycle) jest 94,4% a prawidłowe wartości (norma?) jest od 20-80%, a na obrotach powyżej 3000 gwałtownie spada na 4%.
Czy to możebyć przyczyna kopcenia i w zasadzie co to oznacza, co dalej?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 lipca 2011, 22:43 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 19 listopada 2010, 11:39
Posty: 382
Lokalizacja: Sekcja dolnośląsko - opolska
opis: olesno - opolskie
model: Caravella
silnik: 2,5 tdi 102 KM

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 9 razy
Panowie co do kopcenia, czy macie suche silniki?? Jeśli nie to miałem ostatnio taki przypadek że był pęknięty wąż od IC do turbiny i też mi strasznie kopcił, ale zalepiłem (jeszcze nie wymieniłem) i jest ok. Z tego co mi też wiadomo przyczyną może być przepływomierz powietrza (chyba tak się to nazywa) z tego co wiem trzeba wyczyścić, ale lepiej sprawdzić w warsztacie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB