T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 14:46

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 grudnia 2013, 19:59 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 26 sierpnia 2013, 21:56
Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
model: Transporter
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 1 raz
no i stalo sie... po raz trzeci urwaly sie sruby mocujace pompe wtryskowa do silnika. Byla dokrecana juz 3 razy i przy okazji wymieniany rozrzad i eliminowane wszelkie mozliwe przyczyny poluzowywania sie w/w srub. Wszystko to na przestrzeni ostatnich 5 miesiecy. Dzis trach... auto na lawete i do mechanika bo przestawil sie zaqplon i nie moglem odpalic. Mechanicy drapia sie w glowe a ja wydalem juz wszystkie oszczednosci na ta sama naprawe. Moze ktos pomoze bo opadaja mi rece... :((


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 grudnia 2013, 20:05 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
przyczyny nie znam
ale na pewno przydało by się ustalić jaki masz silnik,
w opisie masz 1.9 TDI - takie w oryginale nie występowały w T4, więc jeśli to prawda, że masz ten silnik to z jakiego samochodu była robiona przekładka i jaka to wersja tego TDI


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 grudnia 2013, 20:17 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 26 sierpnia 2013, 21:56
Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
model: Transporter
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 1 raz
...tak naprawde to nie wiem, myslalem ze jest TDI bo poprzedni wlasciciel tak mowil albo go po prostu zle zrozumialem bo to holender, (belkotal miesznka angielskiego i niemieckiego), a w dowodzie rejestracyjnym nic nie znalazlem na ten temat, przyznam ze jestem laik. Moze po numerze z dowodu rejestracyjnego cos sie da ustalic (WV2ZZZ70ZRH013975),
podobno silnik jest oryginalny.
Na wszelki wypadek zmieniam opis na TD


Ostatnio edytowano sobota, 14 grudnia 2013, 22:15 przez raf11, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 grudnia 2013, 20:19 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
zapewne masz po prostu zwykłe 1.9TD, szybciej będzie jak fotkę wstawisz


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 grudnia 2013, 21:07 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 26 sierpnia 2013, 21:56
Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
model: Transporter
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 1 raz
prawdopodobnie jest tak jak piszesz, jesli ma turbine, a ma, to jest TD.
juz zmieniam opis, a fotke silnika dla pewnosci zrobie i zamieszcze jutro bo samochod musialem zostawic na ulicy, bedzie rano holowany


Ostatnio edytowano sobota, 14 grudnia 2013, 23:56 przez raf11, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 grudnia 2013, 22:55 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Z którego roku masz auto? Jak masz ustawiany kąt wtrysku - obracasz kołem na pompie czy ruszasz całą pompą wtryskową? Pytam bo są 2 różne sposoby mocowania pompy


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 grudnia 2013, 00:02 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 26 sierpnia 2013, 21:56
Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
model: Transporter
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 1 raz
auto jest z roku 93. O ile dobrze zapamietalem to pompa jest chyba przkrecona do tzw lapy a lapa trzema srubami do bloku. Na ustawianiu zaplonu kompletnie sie nie znam i nigdy tego sam nie robilem. Jestem zdany na mechanikow. Mam moje auto dopiero 6 miesiecy i powoli go rozkminiam, tego tematu jeszcze nie rozgryzlem. Poprzednim razem mechanik powiedzial ze przyczyna odkrecania i urywania sie srub mocujacych pompe bylo luzne kolo od rozrzadu i powodowalo wibracje. Po naprawieniu tego problemu, historia ze srubami sie powtorzyla. Czy ma ktos jakis pomysl jaka jest przyczyna bo juz kompletnie zwatpilem...
Najgorsze jest to ze tych srub sie nie da dokrecic bo sa urwane i reszta siedzi w bloku.



Za ten wpis autor raf11 podziękował: b8tz (niedziela, 15 grudnia 2013, 01:02)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 grudnia 2013, 01:03 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
raf11 napisał(a):
Najgorsze jest to ze tych srub sie nie da dokrecic bo sa urwane i reszta siedzi w bloku.


To urwały się śruby trzymające łapę do bloku czy te które trzymają pompę do łapy?


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 grudnia 2013, 10:19 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 26 sierpnia 2013, 21:56
Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
model: Transporter
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 1 raz
b8tz napisał(a):
raf11 napisał(a):
Najgorsze jest to ze tych srub sie nie da dokrecic bo sa urwane i reszta siedzi w bloku.


To urwały się śruby trzymające łapę do bloku czy te które trzymają pompę do łapy?

urwaly sie sruby trzymajace lape do bloku.


Ostatnio edytowano niedziela, 15 grudnia 2013, 13:06 przez raf11, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 grudnia 2013, 12:12 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Może ktoś wkręcił stare rozciągnięte śruby i nie dokręcił odpowiednim momentem. Czwarta śruba mocująca pompę do łapy od tyłu była wkręcona?


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 grudnia 2013, 13:17 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 26 sierpnia 2013, 21:56
Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
model: Transporter
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 1 raz
FocusMED napisał(a):
Może ktoś wkręcił stare rozciągnięte śruby i nie dokręcił odpowiednim momentem. Czwarta śruba mocująca pompę do łapy od tyłu była wkręcona?

Tego jeszcze nie wiem, narazie zlokalizowalem jedna zlamana srube, podejzewam ze tak jak ostatnim razem urwaly sie wszystkie, ale pewne bedzie dopiero jak mechanik wszystko rozbierze. Zastanawiam sie czy przyczyna nie tkwi w samej pompie, czyli jej nadmierne wibracje mogly by wplywac na odkrecanie/urywanie srub...
Ten mechanik u ktorego to robilem (dokrecanie srub lapy pompy i naprawa/wymiana rozrzadu) nie naprawial ani nie ustawial potem pompy i zaplonu, zawsze wysylal mnie do innego warsztatu bo mowil ze sie na tym nie zna i nie ma przyrzadow. Mam juz fachowca od pomp ale najpierw chce zeby tamten naprawil to co schrzanil a potem zajme sie sama pompa i regulacja. Ten fachowiec od pomp o ktorym wspomnialem zasugerowl mi juz ze moglo sie cos poluzowac lub odkrecic w samej pompie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 grudnia 2013, 14:01 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Jak by przyczyną była sama pompa to prędzej zerwały by się śruby trzymające pompę do wspornika.
Ja bym obstawiał źle dobrane śruby którymi został przykręcony wspornik.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 grudnia 2013, 14:21 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 lipca 2012, 22:40
Posty: 320
Lokalizacja: Skoczów
model: T4 laweta
silnik: 2.5 ACV swap 130KM

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 12 razy
FocusMED napisał(a):
Jak by przyczyną była sama pompa to prędzej zerwały by się śruby trzymające pompę do wspornika.
Ja bym obstawiał źle dobrane śruby którymi został przykręcony wspornik.


albo braki w którejś z nich-powiem szczerze pierwsze słyszę żeby w stary poczciwym TD czy też TDI rwało śruby na łapie pompy wtryskowej <szok>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 grudnia 2013, 15:32 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 09:13
Posty: 377
Lokalizacja: siedlce
model: T4 2000r
silnik: 2.5 ajt

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 25 razy
dla mnie to jest trochę dziwne
mogą być jakieś drgania na rozrządzie
krzywa ośka pompy, krzywy wałek zaworowy
mogą być drgania na kole pasowym tzw klin na wale
sprawdz czy koło pasowe równo sie kręci na wolnym obrocie
albo po prostu za mocno napięty pasek rozrządu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 grudnia 2013, 16:07 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
szczepek76 napisał(a):
dla mnie to jest trochę dziwne
mogą być jakieś drgania na rozrządzie
krzywa ośka pompy, krzywy wałek zaworowy
mogą być drgania na kole pasowym tzw klin na wale
sprawdz czy koło pasowe równo sie kręci na wolnym obrocie
albo po prostu za mocno napięty pasek rozrządu


Wszytko to jest możliwe z tym że zdecydowanie wcześniej niż do zerwania tych śrub doprowadziło by do szeregu innych awarii


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 grudnia 2013, 23:30 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 26 sierpnia 2013, 21:56
Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
model: Transporter
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 1 raz
Na wolnych obrotach wszysko krecilo sie zawsze rowniutko, dziwilo mnie tylko ze wpadal w wibracje na okreslonych obrotach przy przyspieszaniu, wtedy czulem w/w drgania/wibracje w pedale gazu, a to tez nie zawsze. Czasami prawie nie wibrowalo wcale a czasami nie do wytrzymania. Ostanie kilometry chodzil dziwnie rowno bez zadnych wibracji. Nagle zaczelo telepac, zatrzymalem, zgasilem silnik i juz nie moglem odpalic. Pompa byla znow luzna, zajzalem pod spod i wyciagnalem resztke sruby z lapy. Teraz jest u mechanika. Tym razem zrobi mi to bez kasy. Moze tym razem sie przylozy...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 grudnia 2013, 00:18 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 23:04
Posty: 1043
Lokalizacja: PCT-landia
model: Transporter
silnik: 1.9

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 41 razy
Ostatnie kilometry twoja pompa była już luźna i nie przenosiła drgań na pedał gazu.Myślę,ze jest krzywa ośka albo koło.


_________________
Z każdym dniem mojego życia
nieustannie zwiększa się liczba tych,którzy
mogą pocałować mnie w ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 grudnia 2013, 09:34 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 26 sierpnia 2013, 21:56
Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
model: Transporter
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 1 raz
motoria napisał(a):
Ostatnie kilometry twoja pompa była już luźna i nie przenosiła drgań na pedał gazu.Myślę,ze jest krzywa ośka albo koło.

Najpierw ustaly wibracje a dopiero potem uslyszalem objawy luznej pompy czyli telepanie, znam dobrze ten dzwiek bo juz to przerabialem i jestem na to szczegulnie wyczulony. Odnosze wrazenie ze z jakiegos powodu przestawial sie zaplon. Te objawy ktore opisalem wyzej czyli zmainy w wibracjach wystepowaly gdy pompa byla dokrecona i nieruchoma, sprawdzali to nawet mechanicy. Ruszali pompa sprawdzali czy nie ma gdzies luzow. Luzow nie bylo a wibracje wystepowaly (nieregularnie). Chociaz tez mysle ze cos moze byc nie tak z pompa.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 grudnia 2013, 19:31 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Zastosuj nowe śruby do montażu łapy (i takie jak w oryginale a nie miękkie ze skepu ze śrubami) i dokręć je odpowiednim momentem


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 grudnia 2013, 00:01 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 26 sierpnia 2013, 21:56
Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
model: Transporter
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 1 raz
b8tz napisał(a):
Zastosuj nowe śruby do montażu łapy (i takie jak w oryginale a nie miękkie ze skepu ze śrubami) i dokręć je odpowiednim momentem

czy moglbym dostac jakies wskazowki gdzie moge takie sruby kupic ? prubowalem juz znalezc ale bezskutecznie...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB