T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
stukot w silniku 2.5 tdi 102km https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=2076 |
Strona 2 z 3 |
Autor: | chemik211 [ czwartek, 13 października 2011, 22:39 ] |
Tytuł: | Re: stukot w silniku 2.5 tdi 102km |
slimak napisał(a): chemik211 napisał(a): te auta mają org silniki sprawdzane po vin , jedyne co to skrzyni nie sprawdziłem bo się tym w tedy nie interesowałem, Skąd zatem pewność, że to oryginalne zestawienie 102 kuce i skrzynia od 88? Silniki 102km org są w tych autach, bo po vin było sprawdzane, ale w tedy tak jak pisałem nie interesowałem się tak t4 i nie wiedziałem nic na temat skrzyń, |
Autor: | TRUST [ sobota, 24 grudnia 2016, 00:13 ] |
Tytuł: | Re: stukot w silniku 2.5 tdi 102km |
Chciałbym trochę odświeżyć temat. W tą zimę zauważyłem / usłyszałem w moim t4 stukot dochodzący z lewej strony silnika. Dziś odbierałem auto od mechanika i jego diagnoza jest taka że to jeden z tłoków uderza o tuleje gdy jest zimny. Naprawa tego typu usterki to dość duże koszta. Silnik nie bierze oleju pali od strzała zimny czy ciepły i przyzwoicie się zbiera. Moje pytanie czy warto kupować używany silnik za powiedzmy 2tyś (ACV) czy podjąc próbę reanimcji mojego. |
Autor: | Probe041 [ sobota, 24 grudnia 2016, 02:50 ] |
Tytuł: | Re: stukot w silniku 2.5 tdi 102km |
Na czym miałaby polegać naprawa obecnego silnika według mechanika? |
Autor: | pittrans [ sobota, 24 grudnia 2016, 06:12 ] |
Tytuł: | Re: stukot w silniku 2.5 tdi 102km |
No właśnie naprawiać czy kupić w ciemno i zakładać ? I też jestem ciekaw jak Probe na czym ma polegać ? |
Autor: | Adampio [ sobota, 24 grudnia 2016, 08:00 ] |
Tytuł: | Re: stukot w silniku 2.5 tdi 102km |
Skoro nie wiadomo co jest silnikowi to jak można powiedzieć co lepsze? |
Autor: | Kenobi [ sobota, 24 grudnia 2016, 09:56 ] |
Tytuł: | Re: stukot w silniku 2.5 tdi 102km |
Po za tym nie ma dobrych używanych silników ACV za 2 tyś, po 5 tysięcy chodzą, jedyną alternatywą jest słupek z Volvo. Przy takiej diagnozie warto by było skonsultować to jeszcze w kilku innych miejscach. |
Autor: | TRUST [ sobota, 24 grudnia 2016, 12:39 ] |
Tytuł: | Re: stukot w silniku 2.5 tdi 102km |
Wymiana miałaby polegać na zlokalizowaniu i wyminie uszkodzonego tłoka, nie wiadomo też w jakim stanie jest tuleja cylindra. Mechanik twierdzi że mogło to nastąpić w skutek przegrzania np. zbyt mała ilość cieczy w ukł. chłodzenia, po czym tłok powrócił do wartości troszkę mniejszej niż nominalnej. Narazie w mrozy będę się ratował nagrzaniem silnika za pomocą d3wz, żeby tak w kość nie dostawał. W tamtym roku czegoś takiego nie było, najgorsze że 2 lata temu była zrzucana gowica i wtedy można było to załatwić za jednym strzałem. |
Autor: | Adampio [ sobota, 24 grudnia 2016, 14:26 ] |
Tytuł: | Re: stukot w silniku 2.5 tdi 102km |
Sama głowica luzem może być pomocna w diagnozie, ale żeby wyjąć tłok to trzeba miskę zwalić i odkręcić korbowód |
Autor: | TRUST [ sobota, 24 grudnia 2016, 15:33 ] |
Tytuł: | Re: stukot w silniku 2.5 tdi 102km |
Chyba pozostanie mi jeździć dopóki tłok nie wyjdzie bokiem z silnika. Ewentualnie przy wymianie termostatu w przyszłym tygodniu powiem żeby miskę olejową zrzucili i zerknęli czy któraś z korb się nie luzuje choć to przypadłość bardziej AXG niż ACV. |
Autor: | Probe041 [ sobota, 24 grudnia 2016, 17:25 ] |
Tytuł: | Re: stukot w silniku 2.5 tdi 102km |
Tylko słupek z volvo, jak tulejować to wszystkie cylindry co się mija z celem |
Autor: | pittrans [ sobota, 24 grudnia 2016, 20:58 ] |
Tytuł: | Re: stukot w silniku 2.5 tdi 102km |
Tylko słupek ale ceny też różne goły słupek za 1400 bez możliwości odpalenia koło Opola 3000 cały z osprzętem jest możliwość odpalenia i sprawdzenia. Jeszcze kwestia autentyczności przebiegu. Jeden i drugi jak przy kupnie auta obsługa startowa. Nie wiem jakie faktycznie uszkodzenia w twoim silniku czy nie lepiej robić to co masz i wiedzieć co się ma. |
Autor: | TRUST [ sobota, 24 grudnia 2016, 22:00 ] |
Tytuł: | Re: stukot w silniku 2.5 tdi 102km |
Czy da się w silniku ACV wyjąć tłok od dołu, czy konieczne będzie zdjęcie głowicy? Z góry napewno jest prościej, ale i drożej. Silnik z Volvo to za dużo rzeźbienia, a ze stanem samego pieca też różnie można trafić. |
Autor: | Probe041 [ sobota, 24 grudnia 2016, 22:05 ] |
Tytuł: | Re: stukot w silniku 2.5 tdi 102km |
Tylko górą |
Autor: | TRUST [ sobota, 24 grudnia 2016, 22:11 ] |
Tytuł: | Re: stukot w silniku 2.5 tdi 102km |
Chyba trzeba się będzie naszykować na kolejne zrzucenie głowicy, a jeśli tuleja będzie uszkodzona to pozostaje wymiana silnika . Dzięki za odpowiedzi , jak będę coś wiedział dam znać. |
Autor: | niebieski-n2 [ sobota, 24 grudnia 2016, 22:41 ] |
Tytuł: | Re: stukot w silniku 2.5 tdi 102km |
W czym jest lepszy słupek z volvo od silnika acv, jeśli oba z allegro?? Że z osobówki to większe prawdopodobieństwo przebiegu mniejszego?? Są sprzedawcy znani przecież od jakiegoś czasu, do których można mieć jakie takie zaufanie. |
Autor: | TRUST [ niedziela, 25 grudnia 2016, 16:45 ] |
Tytuł: | Re: stukot w silniku 2.5 tdi 102km |
Co sądzicie o takim silniku cena jest wysoka, czy jest warty uwagi: http://allegro.pl/silnik-auf-acv-aja-aj ... 25220.html. |
Autor: | pittrans [ niedziela, 25 grudnia 2016, 18:32 ] |
Tytuł: | Re: stukot w silniku 2.5 tdi 102km |
Jeszcze raz powtórzę nie wiesz dokładnie co jest u Ciebie, podejrzewam że remont nie będzie Cię aż tyle kosztował skoro robiłeś głowicę. Chyba że nie masz czasu potrzebujesz szybkiej wymiany . |
Autor: | TRUST [ niedziela, 25 grudnia 2016, 22:05 ] |
Tytuł: | Re: stukot w silniku 2.5 tdi 102km |
Czas w sumie mam, dam go w styczniu do rozebrania tylko z ciekawości się wypytuję o opinie. |
Autor: | peters [ poniedziałek, 26 grudnia 2016, 12:30 ] |
Tytuł: | Re: stukot w silniku 2.5 tdi 102km |
Czasami na zimnym silniku u mnie tak bylo przez moment slychac bylo klikniecie metaliczne poluzowanie stopki korbowodu na wale korbowym. Silnik acv. Najczestsza usterka inna to pukajaca pompa vakum. |
Autor: | TRUST [ wtorek, 27 grudnia 2016, 01:06 ] |
Tytuł: | Re: stukot w silniku 2.5 tdi 102km |
Vacu pompę też u mnie słychać czasami, ale z tego co pamiętam sam wałek rozrządu w tym miejscu wyglądał dość nie ciekawie miał jakieś wżery. Odpalałem go dziś przy +10C i chodził całkiem przyzwoicie. Słychać to tylko gdy jest poniżej O stopni. Muszę to skonsultować z jeszcze z innym mechaniorem. |
Strona 2 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |