T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 10:34

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 października 2011, 22:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
slimak napisał(a):
chemik211 napisał(a):
te auta mają org silniki sprawdzane po vin , jedyne co to skrzyni nie sprawdziłem bo się tym w tedy nie interesowałem,


Skąd zatem pewność, że to oryginalne zestawienie 102 kuce i skrzynia od 88?

Silniki 102km org są w tych autach, bo po vin było sprawdzane, ale w tedy tak jak pisałem nie interesowałem się tak t4 i nie wiedziałem nic na temat skrzyń,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 grudnia 2016, 00:13 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 lipca 2013, 00:00
Posty: 496
opis: IS 300 18r, Civic IX 16r, Ducato 15r, FZ1 Fazer 12r
model: T4 2000 Escapade I
silnik: ACV 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 11 razy
Chciałbym trochę odświeżyć temat. W tą zimę zauważyłem / usłyszałem w moim t4 stukot dochodzący z lewej strony silnika. Dziś odbierałem auto od mechanika i jego diagnoza jest taka że to jeden z tłoków uderza o tuleje gdy jest zimny. Naprawa tego typu usterki to dość duże koszta. Silnik nie bierze oleju pali od strzała zimny czy ciepły i przyzwoicie się zbiera. Moje pytanie czy warto kupować używany silnik za powiedzmy 2tyś (ACV) czy podjąc próbę reanimcji mojego.


_________________
------------


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 grudnia 2016, 02:50 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Na czym miałaby polegać naprawa obecnego silnika według mechanika?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 grudnia 2016, 06:12 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 maja 2012, 19:30
Posty: 1561
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 100 razy
Pomógł: 139 razy
No właśnie naprawiać czy kupić w ciemno i zakładać ? I też jestem ciekaw jak Probe na czym ma polegać ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 grudnia 2016, 08:00 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Skoro nie wiadomo co jest silnikowi to jak można powiedzieć co lepsze?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 grudnia 2016, 09:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Po za tym nie ma dobrych używanych silników ACV za 2 tyś, po 5 tysięcy chodzą, jedyną alternatywą jest słupek z Volvo.
Przy takiej diagnozie warto by było skonsultować to jeszcze w kilku innych miejscach.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 grudnia 2016, 12:39 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 lipca 2013, 00:00
Posty: 496
opis: IS 300 18r, Civic IX 16r, Ducato 15r, FZ1 Fazer 12r
model: T4 2000 Escapade I
silnik: ACV 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 11 razy
Wymiana miałaby polegać na zlokalizowaniu i wyminie uszkodzonego tłoka, nie wiadomo też w jakim stanie jest tuleja cylindra. Mechanik twierdzi że mogło to nastąpić w skutek przegrzania np. zbyt mała ilość cieczy w ukł. chłodzenia, po czym tłok powrócił do wartości troszkę mniejszej niż nominalnej. Narazie w mrozy będę się ratował nagrzaniem silnika za pomocą d3wz, żeby tak w kość nie dostawał. W tamtym roku czegoś takiego nie było, najgorsze że 2 lata temu była zrzucana gowica i wtedy można było to załatwić za jednym strzałem.


_________________
------------


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 grudnia 2016, 14:26 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Sama głowica luzem może być pomocna w diagnozie, ale żeby wyjąć tłok to trzeba miskę zwalić i odkręcić korbowód


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 grudnia 2016, 15:33 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 lipca 2013, 00:00
Posty: 496
opis: IS 300 18r, Civic IX 16r, Ducato 15r, FZ1 Fazer 12r
model: T4 2000 Escapade I
silnik: ACV 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 11 razy
Chyba pozostanie mi jeździć dopóki tłok nie wyjdzie bokiem z silnika. Ewentualnie przy wymianie termostatu w przyszłym tygodniu powiem żeby miskę olejową zrzucili i zerknęli czy któraś z korb się nie luzuje choć to przypadłość bardziej AXG niż ACV.


_________________
------------


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 grudnia 2016, 17:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Tylko słupek z volvo, jak tulejować to wszystkie cylindry co się mija z celem


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 grudnia 2016, 20:58 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 maja 2012, 19:30
Posty: 1561
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 100 razy
Pomógł: 139 razy
Tylko słupek ale ceny też różne goły słupek za 1400 bez możliwości odpalenia koło Opola 3000 cały z osprzętem jest możliwość odpalenia i sprawdzenia. Jeszcze kwestia autentyczności przebiegu. Jeden i drugi jak przy kupnie auta obsługa startowa. Nie wiem jakie faktycznie uszkodzenia w twoim silniku czy nie lepiej robić to co masz i wiedzieć co się ma.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 grudnia 2016, 22:00 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 lipca 2013, 00:00
Posty: 496
opis: IS 300 18r, Civic IX 16r, Ducato 15r, FZ1 Fazer 12r
model: T4 2000 Escapade I
silnik: ACV 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 11 razy
Czy da się w silniku ACV wyjąć tłok od dołu, czy konieczne będzie zdjęcie głowicy? Z góry napewno jest prościej, ale i drożej. Silnik z Volvo to za dużo rzeźbienia, a ze stanem samego pieca też różnie można trafić.


_________________
------------


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 grudnia 2016, 22:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Tylko górą


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 grudnia 2016, 22:11 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 lipca 2013, 00:00
Posty: 496
opis: IS 300 18r, Civic IX 16r, Ducato 15r, FZ1 Fazer 12r
model: T4 2000 Escapade I
silnik: ACV 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 11 razy
Chyba trzeba się będzie naszykować na kolejne zrzucenie głowicy, a jeśli tuleja będzie uszkodzona to pozostaje wymiana silnika <25> . Dzięki za odpowiedzi , jak będę coś wiedział dam znać.


_________________
------------


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 grudnia 2016, 22:41 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
W czym jest lepszy słupek z volvo od silnika acv, jeśli oba z allegro?? Że z osobówki to większe prawdopodobieństwo przebiegu mniejszego?? Są sprzedawcy znani przecież od jakiegoś czasu, do których można mieć jakie takie zaufanie.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 grudnia 2016, 16:45 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 lipca 2013, 00:00
Posty: 496
opis: IS 300 18r, Civic IX 16r, Ducato 15r, FZ1 Fazer 12r
model: T4 2000 Escapade I
silnik: ACV 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 11 razy
Co sądzicie o takim silniku cena jest wysoka, czy jest warty uwagi: http://allegro.pl/silnik-auf-acv-aja-aj ... 25220.html.


_________________
------------


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 grudnia 2016, 18:32 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 maja 2012, 19:30
Posty: 1561
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 100 razy
Pomógł: 139 razy
Jeszcze raz powtórzę nie wiesz dokładnie co jest u Ciebie, podejrzewam że remont nie będzie Cię aż tyle kosztował skoro robiłeś głowicę. Chyba że nie masz czasu potrzebujesz szybkiej wymiany .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 grudnia 2016, 22:05 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 lipca 2013, 00:00
Posty: 496
opis: IS 300 18r, Civic IX 16r, Ducato 15r, FZ1 Fazer 12r
model: T4 2000 Escapade I
silnik: ACV 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 11 razy
Czas w sumie mam, dam go w styczniu do rozebrania tylko z ciekawości się wypytuję o opinie.


_________________
------------


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 grudnia 2016, 12:30 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Czasami na zimnym silniku u mnie tak bylo przez moment slychac bylo klikniecie metaliczne poluzowanie stopki korbowodu na wale korbowym. Silnik acv. Najczestsza usterka inna to pukajaca pompa vakum.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 grudnia 2016, 01:06 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 lipca 2013, 00:00
Posty: 496
opis: IS 300 18r, Civic IX 16r, Ducato 15r, FZ1 Fazer 12r
model: T4 2000 Escapade I
silnik: ACV 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 11 razy
Vacu pompę też u mnie słychać czasami, ale z tego co pamiętam sam wałek rozrządu w tym miejscu wyglądał dość nie ciekawie miał jakieś wżery. Odpalałem go dziś przy +10C i chodził całkiem przyzwoicie. Słychać to tylko gdy jest poniżej O stopni. Muszę to skonsultować z jeszcze z innym mechaniorem.


_________________
------------


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB