T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 00:41

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 lipca 2011, 13:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 12 lipca 2011, 11:17
Posty: 4
model: caravelle
silnik: acv 2,5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam !!!

To mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość gdyby coś...
Nawiązując do tematu mam taki problem, silnik ACV z wgranym softem na 140 KM. Wszystko ładnie śmiga, ale od czasu do czasu lubi złapać tryb awaryjny i wywala błęda związanego z niedoładowaniem... Dowiedziałem się że na zaworze N75 ma być 12V, a u mnie jest zaledwie 8V i jak zapnę żarówkę to wtedy w ogóle nie świeci więc gdzieś powinna być mała przerwa... Sprawdziłem również i jak zapnę masę z zewnątrz to żarówka świeci więc problem z masą. Czy mogę podpiąć masę z zewnątrz czy N75 jest sterowany właśnie masą i nie da się ?? Jeśli druga opcja to może ktoś wie jaki kolor przewodu jest właśnie odpowiedzialny za owe sterowanie. Pod lewym reflektorem idzie wiązka kabli i nie mogę dojść który to... Następne pytanie to takie że dowiedziałem się że turbo w tym silniku nie ma zmiennej geometrii.. Po co zaś w nim grucha ze sztangą i sam zawór N75... Z góry dzięki za odp...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 lipca 2011, 13:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
author0928 napisał(a):
Witam !!!
Następne pytanie to takie że dowiedziałem się że turbo w tym silniku nie ma zmiennej geometrii.. Po co zaś w nim grucha ze sztangą i sam zawór N75... Z góry dzięki za odp...

w tym silniku N75 steruje zaworem upustowym, sztanga otwiera wraz ze wzrostem obrotów zawór na gorącej stronie aby turbina wolniej się kręciła ( zamiast zmiany kąta natarcia łopatek jak w geometrii )
przy zmiennej geometrii grucha jest na podciśnienie, w twoim przypadku grucha jest zasilana ciśnieniem z za turbiny ( zobacz że wężyk do N75 idzie od turbiny a drugi od N75 do gruchy )


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 lipca 2011, 14:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 12 lipca 2011, 11:17
Posty: 4
model: caravelle
silnik: acv 2,5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Czyli zapchane łopatki nie wchodzą w grę więc kwestia zaworów... Podmieniłem obydwa i obydwa są OK ponieważ na innych jest to samo... Wężyki ciśnieniowe i podciśnieniowe sprawdzone a i sam dolot szczelny więc pewnie zostaje to zasilanie zaworów... Co radzicie... Na N75 jest 8V a na drugim co idzie do chyba EGRa 11V ale jak na obydwu zapne żarówkę to nie świeci, po podłączeniu masy z zewnątrz świeci...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 lipca 2011, 15:04 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
elektryka nie jest moją mocną stroną, ale patrząc od strony działania to N75 według logów dynamicznych wykonanych pod obciążeniem w czasie jazdy ( u mnie ) zaczyna się otwierać dopiero w okolicach 2400 obr wtedy ciśnienie z turbiny zaczyna przekraczać dopuszczalną górną wartość 1850mbar ( dla standardowej mocy ) i uruchamiany jest zawór upustowy,
myślę, że napięcia nie sprawdzałeś w czasie jazdy - nawet na postoju jak kręcisz obroty to sztanga na turbinie nie porusza się
ja bym stawiał na ten wgrany soft jeśli przed jego wgraniem było wszystko o.k.

jeszcze jedno sztanga i zawór upustowy też potrafią się przycinać - sprawdź jak to chodzi


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 lipca 2011, 16:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 12 lipca 2011, 11:17
Posty: 4
model: caravelle
silnik: acv 2,5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Przed wgraniem nie wiem ponieważ takiego już kupiłem... Sztanga nie rusza się praktycznie wcale jak dodaje gazu natomiast w rękach swobodnie pracuje i nie ma żadnych zacięć...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 lipca 2011, 17:59 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
ściągnij tą serwisówkę :
viewtopic.php?f=6&t=98
i od strony 23-78 masz opisane jak sprawdzić działanie N75


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 lipca 2011, 21:56 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 19:07
Posty: 245

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 3 razy
ja to najpierw bym sprawdził wężyki od podciśnienia co idą do komputera,turbiny i gruchy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 lipca 2011, 08:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 12 lipca 2011, 11:17
Posty: 4
model: caravelle
silnik: acv 2,5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Wężyki już sprawdzone i wszystko ok, a te które były nie pewne wymienione... Dolot też szczelny. Jedyne co mnie niepokoi to rozszczelnione serwo z którego słychać co jakiś czas syczenie... Ma to jakiś wpływ ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 lipca 2011, 18:20 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
author0928 napisał(a):
Wężyki już sprawdzone i wszystko ok, a te które były nie pewne wymienione... Dolot też szczelny. Jedyne co mnie niepokoi to rozszczelnione serwo z którego słychać co jakiś czas syczenie... Ma to jakiś wpływ ??

A turbina jak myślisz czym jest zasilana właśnie tym samym podciśnieniem z vacu co hamulce czyli brak podciśnienie = brak sterowania turbiną i wspomagania hamulców


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 lipca 2011, 18:44 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
w acv gruszka i sztanga poprzez N75 jest zasilana ciśnieniem z turbiny, nie podciśnieniem jak w AHY, AXG 150km


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 lipca 2011, 21:27 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
A no fakt Prawda mnie już każde tdi kojarzy z vnt


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB