T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 19:17

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 maja 2018, 17:31 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 października 2017, 17:50
Posty: 263
model: T4 Multivan 1996
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 1 raz
Witam serdecznie. Kolega z pracy zauważył że w jego busie ubywa płynu chłodniczego co jakiś czas. Dolewa płynu i po dłuższym czasie płynu ubywa żadnego pod spodem wycieku nie ma możliwe że przedostaje mu się płyn gdzieś indziej ?. Kolega dodał czy może jeździć na poziomie płynu chłodniczego poniżej minimum ?. Patrzyliśmy przy moim Busie taki sam silnik to wszystko mam dobrze pfu pfu na psa urok co może być u niego ?. Pozdrawiam

Dodam czy płyn chłodniczy w butelce oryginalnej leżący w samochodzie już rok może być użyty aby dolać go do zbiorniczka ?.


Ostatnio edytowano piątek, 1 czerwca 2018, 09:01 przez Sebakiller, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 maja 2018, 19:21 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Sprawdz czy czasami nie przybywa oleju bo jak tak ,to na pewno jechać nie można, głowica do zdjęcia i w najlepszym razie uszczelka do wymiany lub głowica do regeneracji spawania no chyba że pękł blok więc płyn dostaje się nie przez głowicę , a wtedy silnik do wymiany lub kapitalki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 maja 2018, 19:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Popatrz czy jak Kolega przegazuje to nie leci z rury biały dym jak z czajnika


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 maja 2018, 20:25 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 października 2017, 17:50
Posty: 263
model: T4 Multivan 1996
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 1 raz
Przy odpalaniu to dymka puści ale znika kolega powiedział że jak przygazuje to jest dymek ale minimalny tak jak w każdym aucie jak się da gazu. Kolega jeszcze pyta czy może jeździć na poziomie płynu chłodniczego poniżej minimum ? + jeżeli by chciał uzupełnić płyn można użyć takiego co stoi już rok w aucie w orginalnej butelce.

Oleju nie przybywa jest na takim samym poziomie. Chodzi oczywiście o sprawdzenie oleju na zimnym silniku jak olej ścieknie do miski olejowej czy na rozgrzanym ?. Na korku nie ma żadnej kawy z mlekiem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 maja 2018, 21:28 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Sprawdz czy wykładzina pod nagrzewnicą nie jest mokra jeśli jest sucha nie ma wycieków na zewnątrz i oleju nie przybywa to ja się poddaje nie mam pomysłu gdzie płyn znika ,a jeszcze w jakim okresie od pełnego stanu do momentu obniżenia się płynu mija 1-2 dni?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 maja 2018, 21:35 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 października 2017, 17:50
Posty: 263
model: T4 Multivan 1996
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 1 raz
Pod nagrzewnicą czyli koło dolnego schowka ta wykładzina o nią chodzi ?. Płyn znika dosyć długo jak się go zaleje to jest jest i tak powoli jest go co raz mniej. Zobaczymy z kolegą czy nie kopci na niebiesko na biało troszkę przykopci ale to przy odpaleniu gdy jest zimny albo jak się doda dużo gazu ale dymek i tak na chwilę się pokazuje tylko.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 maja 2018, 21:37 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
sprawdz plastikowe króćce przy głowicy,lubią pękać.wycieku nie widać a minimalny jest.


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 maja 2018, 21:44 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 października 2017, 17:50
Posty: 263
model: T4 Multivan 1996
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 1 raz
To jutro to zobaczę i dam znać dziękuje za pomoc odezwę się jak najszybciej. Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 maja 2018, 22:21 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Kolego płyn w sklepie potrafi stać dłużej i my go kupujemy i zalewamy, w razie czego możesz sprawdzić miernikiem temperaturę krzepnięcia.
Poniżej minimum możesz jeździć ale zważywszy na obecną pogodę to zacznie Ci się przegrzewać, musiałem parę lata temu włączyć ogrzewanie z przodu i z tyłu aby zbijać temperaturę w korku w środku lata, po dolaniu płynu było lepiej. Co innego w zimie.
Pod konsola nie będzie mokro z uwagi na fakt że, na dole w obudowie masz taka rurkę która odprowadza płyn i wodę z powietrza na zewnątrz


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 maja 2018, 22:48 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 października 2017, 17:50
Posty: 263
model: T4 Multivan 1996
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 1 raz
Rozumiem dziękuje za informacje. Wskaźnik temperatury cieczy pokazuje temperaturę cieczy tylko i wyłącznie tak? A nie na przykład silnika?. Jeżeli pokazuje równo 90 stopni to silnik może mieć 110?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 maja 2018, 22:59 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Jeżeli dobrze wskazuje to nie ma problemu i jeżeli w upał nie skacze temperatura w gorę i wentylator nie kreci jak oszalały to jest ok.
Ja wymieniłem potem jeszcze termostat a i lutowałem chłodnicę ale zauważalna poprawa z temperatura była po dolaniu płynu.
Teraz nie pamiętam ale dolałem ok 1 litr może z 1.5
Ostatnio czyściłem nawiewy łącznie w tyłem i zauważyłem ze płyn mógł uciekać również nagrzewnica tylną - widoczne ślady na blaszkach po zastosowaniu uszczelniacza.


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 czerwca 2018, 04:35 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 października 2017, 17:50
Posty: 263
model: T4 Multivan 1996
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 1 raz
Bardzo przydatne informacje dziekuje bardzo :) a po wyłączeniu silnika zalaczaja się wentylatory i się kręcą z minute i się wylaczaja znaczy to o przegrzaniu może coś się stać z silnikiem? Dodam że są upały po 30 stopni to u Brata też się zalaczaja wentylatory.

Jeżeli chodzi o podwyższający się olej to sprawdzić go w jakim momencie? Na zimnym czy na gorącym silniku?

Płyn chłodniczy stojący rok w aucie może zostać użyty rozumiem lecz na butelce pisze 1:1 jeżeli chodzi o rozcieczanie. Wlewac prosto z butelki czy jak?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 czerwca 2018, 08:38 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Przestudiuj na początek regulamin, zwłaszcza pkt.7.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 czerwca 2018, 09:01 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 października 2017, 17:50
Posty: 263
model: T4 Multivan 1996
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 1 raz
Poprawione. Proszę o odpowiedź na moje pytania w poście wyżej dziękuję.
Czy płyn musi byc taki? Takie białe coś w środku bąbelki?.

Proszę o Odpowiedź


Ostatnio edytowano niedziela, 3 czerwca 2018, 19:17 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 3 razy
post pod postem, proszę używaj opcji "Edycja"


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 czerwca 2018, 00:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Sebakiller napisał(a):
Czy płyn musi byc taki? Takie białe coś w środku bąbelki?

W swoim narzeczu napisałeś ale jak widzisz mało kto je zna. Może daloby się napisać to samo ale po polsku?



Za ten wpis autor Adampio podziękował: slimak (wtorek, 5 czerwca 2018, 07:50)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 czerwca 2018, 15:55 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Kolego, bąbelków nie powinno być.
Co do wcześniejszego pytania kup aerometr i sprawdź co masz w chłodnicy i w butelce.


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 czerwca 2018, 18:53 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 października 2017, 17:50
Posty: 263
model: T4 Multivan 1996
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 1 raz
Wybaczcie Panowie na telefonie i na szybkiego to człowiek się myli. Więc tak po odkręceniu korka i spojrzeniu do środka są takie malutkie białe kropeczki ? nie wiem jak to ująć. Możliwe że przez to płynu ubywa ?. Na butelce od płynu chłodniczego piszę aby rozcieńczyć płyn z wodą w skali 1:1 lecz warto to robić przy zwykłej dolewce ?.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 czerwca 2018, 22:23 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Sprawdź aerometrem co masz w chłodnicy i wtedy zdecydujesz.


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 czerwca 2018, 22:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Zobacz czy przybywa bąbelków jak przygazujesz. Nie jest wykluczone, że masz przedmuchy z cylindrów i wtedy na postoju plyn do nich przecieka i uchodzi w postaci pary wydechem po odpaleniu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 czerwca 2018, 23:20 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Wydaje mi się ze , kolega widzi bąbelki od wlewającego się płynu u góry małym przewodem, jak uzupełni poziom to ich nie będzie i wyeliminuje jedną przyczynę.


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB