T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Dym z rury
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=16077
Strona 2 z 2

Autor:  Kenobi [ sobota, 5 maja 2018, 18:39 ]
Tytuł:  Re: Dym z rury

Czarny to nie olej tylko ropa, olej to zazwyczaj niebieski dym i do tego jego zapachu nie da się pomylić z niczym innym.

Autor:  Mirekm71 [ sobota, 5 maja 2018, 18:52 ]
Tytuł:  Re: Dym z rury

I długo się utrzymuje w powietrzu.

Autor:  Kadela69 [ sobota, 5 maja 2018, 20:34 ]
Tytuł:  Re: Dym z rury

Jak wacham spaliny to az dusi mnie,i wydaje mi sie ze na niebiesko kopci.i podczas jazdy jak okna otwarte to taki duszacy smrodek.nie wiem jak olej spalony smierdzi bo nigdy nie mialem takich problemow;(

Autor:  Łukasz12502 [ sobota, 5 maja 2018, 20:42 ]
Tytuł:  Re: Dym z rury

jak niebieski to olej.tu masz przykład jaki kolor
https://youtu.be/BuKYOUzzLxE

Autor:  Kadela69 [ sobota, 5 maja 2018, 21:20 ]
Tytuł:  Re: Dym z rury

Podobny kolor tylko nie kopci az tak bardzo.glownie na wysokich obrotach przy rozgrzanym silniku

Autor:  fidąga kolo [ sobota, 5 maja 2018, 21:23 ]
Tytuł:  Re: Dym z rury

Mirekm71 napisał(a):


Po prostu tak jest, nie będę dorabiał teorii do stwierdzonego faktu.


Pytam, bo mój też żłopie olej, a przed wakacyjnym wyjazdem robił tego na pewno nie będę.
Do tej pory starałem się utrzymać wysoki stan raczej.

Autor:  Kenobi [ sobota, 5 maja 2018, 21:46 ]
Tytuł:  Re: Dym z rury

Kadela69 napisał(a):
glownie na wysokich obrotach przy rozgrzanym silniku

Silnik do roboty i tyle. Przy dużym szczęściu zawory zrobić ale jak znam życie to i pierścienie do wymiany, Jak nie rozbierzesz to sie nie dowiesz.

Autor:  Mirekm71 [ sobota, 5 maja 2018, 23:34 ]
Tytuł:  Re: Dym z rury

fidąga kolo napisał(a):
Mirekm71 napisał(a):


Po prostu tak jest, nie będę dorabiał teorii do stwierdzonego faktu.


Pytam, bo mój też żłopie olej, a przed wakacyjnym wyjazdem robił tego na pewno nie będę.
Do tej pory starałem się utrzymać wysoki stan raczej.


W każdym silniku, który brał olej zawsze pierwsza połowa schodziła duuuzo szybciej niż druga. Dla przykładu kiedyś miałem sharana z blisko 700tys przebiegu. Mogłem dolewać pol litra do maxa co 1000km albo pol litra powyżej min co 3tys km. Przy niskim stanie schodził wolno. Efekt kopcenia po postoju 1-2 minutowym tez tam występował. Mam ducato gdzie ubywa płyn chłodniczy. Od max do min w 3-5 tys km a później wcale. Schodzi do min i tam poziom trzyma.
Czasami nie warto być nadgorliwym. Mam quada Hondę 350. To samo, do połowy spadło i stoi. A mam Hondę transalp i od wymiany do wymiany wlewalem 0,5cm ponad max (trochę gumowalem i często kręciłem do odciny) i tyle samo zlewalem po 10-12 tys km. Gsxr oleju bierze ale poziom stoi bo uzupełnia benzyną. Tam jest non stop 16k obr <38>

W tym silniku 2,4 remont będzie dosyć kosztowny bo pewnie głowica z 1000-1200, dol ok 1000 za pierścienie i uszczelki + jakaś robocizna, niech jeszcze wyjdzie tulejowanie...? Nawet bym się w to nie bawił. Albo bym jeździł (jeżeli 0,5 oleju starczyło by na 2tys km) albo szukałbym słupka z gwarancja i najlepiej montażem. Słupek 1,5 tys montaż z rozrządem i olejem pewnie lekko 1000zl, jakby była na to gwarancja i silnik z pewnych rąk to wolałbym od remontu.

Autor:  Spytek [ sobota, 26 maja 2018, 08:36 ]
Tytuł:  Re: Dym z rury

Witam, mam taki sam silnik i takie same objawy. Silnik jest po prostu do roboty. Kwestią jest jak długo wytrzyma. Ja jeżdżę mało i staram się nie żyłować więc mam nadzieję na dwa lata. Szkoda bo zrobiłem remont pompy 500 zł i karoseria jest w dość dobrym stanie, więc mam dylemat.

Autor:  Kadela69 [ poniedziałek, 28 maja 2018, 18:58 ]
Tytuł:  Re: Dym z rury

Dzisiaj mi dzwonil fachowiec od t4 i gada ze kompresja spoko i ze te problemy moga byc z przejscia z mineralu na pol syntetyk.a problem z odpalanie ktory tez sie pojawil to ponoc cos ze stacyjka ze ponoc nie szedl prad na swiece zarowe.czekam na dalszy ciag wiesci.a wracajac do oleju jakie sa objawy uszkodzonych uszczelniaczy zaworowych?bo moze to to skoro kompresja ok

Autor:  Mirekm71 [ wtorek, 29 maja 2018, 12:45 ]
Tytuł:  Re: Dym z rury

Stan pierścieni zgarniających nie zawsze idzie w parze z kompresja ale skoro silnik nie jest zużyty to wymiana samych uszczelniaczy ma sens.

Autor:  Probe041 [ wtorek, 29 maja 2018, 19:31 ]
Tytuł:  Re: Dym z rury

Jak prowadnice zaworowe nie były ruszane to nie ma sensu robić gumek na zaworach

Autor:  peters [ wtorek, 5 czerwca 2018, 08:15 ]
Tytuł:  Re: Dym z rury

Sluszne stwierdzenie. Bo pomoze tylko doraznie.

Autor:  Kadela69 [ piątek, 22 czerwca 2018, 12:22 ]
Tytuł:  Re: Dym z rury

t

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/