T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 23:36

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 marca 2018, 21:34 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Panowie.
Sprawa jest następująca:
któregoś dnia autko zaczęło mieć problem z odpaleniem na zimnym silniku (pomijam wszystko co sprawdziłem) doszedłem robiąc TDI Timing, że kąt wtrysku jest mocno opóźniony (kropka była na poziomej linii na dole wykresu). Rozrząd na znakach (wałek na liniał, koło zamachowe na znaku) pompa wtryskowa maksymalnie przesunięta do głowicy. Musiałem przesunąć koło pompy o ząbek i cofnąć pompę. TDI Timing 55 - idealnie. Problem w tym, że minęły 4 miesiące i mam to samo. Wydaje mi się, że pompa przestawiła się podczas dłuższej jazdy autostradą.
Sprawdziłem - rozrząd bez zmian, jedyna zmiana w kącie wtrysku. Wydaje się, że koło pasowe pompy wtryskowej siedzi mocno, pompa przykręcona.
Gdzie mogę szukać przyczyny takiego zachowania się pompy wtryskowej ? Nie znam budowy wewnętrznej i nie mam pojęcia czy może się przestawiać coś wewnątrz. Mógł bym pomyśleć, że pasek przeskoczył na pompie wtryskowej o ząbek ale przesunięcie było o pół ząbka.
Nie znalazłem takiego tematu więc to chyba coś niespotykanego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 marca 2018, 21:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 5 stycznia 2016, 21:18
Posty: 26
Lokalizacja: Lubuskie
model: T4
silnik: 1.9

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Zasadniczo nie możliwe .

Podłącz pod komputer i pokaże ci wartości jakie powinny być.
Jeśli ustawisz ponownie zaznacz jakimś punktakiem miejsca odniesienia


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 marca 2018, 21:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Dolne koło na wale sprawdź, wymień nakrętki od mocowania na pompie na nowe

PS odpowiesz mi na to PW co wieki temu Ci wysłałem?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 marca 2018, 22:07 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Drobny OT. Publicznie biję się w pierś. Jako usprawiedliwienie - od dwóch lat nie wiem jak się nazywam.
Dokręcenie dolnego koła jest OK. Samo koło jeszcze nie sprawdzone. Muszę sobie dorobić blokady na koło zamachowe. Poblokuję na znakach to postaram się rozkręcić całość i czegoś dociec.
Sugerujesz, że pompa nie ma możliwości się przestawiać ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 marca 2018, 22:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Szczerze to nie widzę takiej opcji jeśli dobrze była dokręcona na wszystkich 3 śrubach. Może rozrząd za luźno napięty jeśli na pewno na dole się rozrząd nie przestawia.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 marca 2018, 23:23 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Wiesz, jedyną opcją było by "wytrzaskane" koło pasowe wału, bo po ustawieniu na znakach wszystko pasuje (po za pompą wtryskową). Zablokuję koło zamachowe i wałek rozrządu to porozkręcam. Przesunięcie o ząbek jeszcze potrafię pojąć ale o pół ząbka ...
A koło pasowe pompy wtryskowej ? Jak jest zamocowane na wałku pompy ? Jest tam klin, kwadrat, czy po prostu stożek ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 marca 2018, 23:28 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
W AFN jest rozwiazanie kola zebatego na wale do kitu. Raz masz ok , a raz przestawione o pol lub o zab. Jedni nie maja z tym problemu inni walcza. Do rozkrecenia I obejrzenia jeszcze raz. Do wymiany najlepiej kolo zebate. Tylko nie wiem co wychodzilo w orginale trw czy swag ? Malo lub wrecz niemozliwe do przestawienia na 3 srobach na pompie. Jest to na stozku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 marca 2018, 01:41 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Na pompie koło ma klin, jaki stożek...
Stożek masz na wałku rozrządu


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 marca 2018, 00:13 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Sprawdze na 100% jak jest, dzis. Zwracam honor , zbytnio sie rozpedzilem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 marca 2018, 14:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Dalej nie wiem co tam w afn jest nie tak na wale korbowym z kołem :-P


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 marca 2018, 16:31 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Ja nie wiem co może być powodem takiego stanu rzeczy. Jak chcesz zobaczyć efekt -http://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=13474.
Z jakiegoś powodu czop wału nie dolega do koła pasowego. W trakcie pracy następuje przemieszczanie koła i zaczyna się wygniatać. W wyniku powstania "wygniotki" przestawia się cały rozrząd.
Mnie dziwi tylko fakt, że o ile poprzednio efekt był widoczny, o tyle tym razem rozrząd i wał mam na znakach, a tylko kąt wtrysku informuje, że coś jest nie tak. Czyżby przesunęło się również koło pasowe wałka rozrządu ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 marca 2018, 17:41 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
A to już usterka mechaniczna jak ktoś np dowalił śrubę centralną pneumatem jak rozbierał to potem są takie i gorsze skutki


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 31 marca 2018, 00:42 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Przy wymianie silnika nie odkręcałem tego koła. Co działo się z nim przed kupnem - nie wiem. Poprzednio dokręcałem kluczem dynamometrycznym zgodnie z instrukcją. Nie mając ani frezu ani czasu osadziłem na kleju. Zrobiłem do dzisiaj na takim "patencie" ponad 40tys km w półtora roku. W końcu jednak nadszedł czas na inwestycję.
Wrócę do poprzedniego pytania, bo nie daje mi spokoju. Czy prawdopodobieństwo przesunięcia się koła rozrządu i wygniecenia koła wału jest wysokie, czy raczej oscyluje w okolicach: nierealne ? Jeżeli mam przestawiony rozrząd (przypomnę - wał i rozrząd są na znakach) tak, że zgrał się z wałem to co mogło by być przyczyną ? Jakieś bicia przenoszone przez pasek zębaty ?
Problemem dla mnie był opóźniający się wtrysk. Poprzednio efekt uszkodzonego koła pasowego wału był nieco inny. Kopcenie - to raz, problemy z odpalaniem to dwa, głośna praca silnika to trzy, brak mocy to cztery. Teraz mocy nie brakuje, raczej nie kopci. Tylko problem z odpaleniem. Dlatego sprawdzałem zapowietrzanie układu zasilania w paliwo, a potem TDI timing, gdzie jak przypomnę wyszedł mocno opóźniony wtrysk. Kontrola rozrządu wskazała na to, że poza pompą wtryskową wszystko się pokrywa. Stąd pytanie o opóźniający się wtrysk.
Zostaje pytanie: powodem jest tylko to koło, czy problemu szukać w innym miejscu ? Jakieś sugestie ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 31 marca 2018, 11:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Zaczyna się od przestawiającego kąta wtrysku w tdiku i właśnie takich problemów. W tedeku od razu wali po zaworach, bo wał jest z o wiele słabszego materiału. Nie ma co porównywać tych silników.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 kwietnia 2018, 22:22 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Więc sytuacja wygląda tak:
Koło pasowe jak przepowiedzieliście;
Wałek rozrządu do ustawienia, wtrysk do ustawienia.
Czop wału zfrezowany. Niestety wal też wygnieciony więc koło na wszelki W osadziłem na kleju do połączeń współosiowych.
Rozrząd ustawiony, wtrysk ustawiony.
Niestety jako, że nie może być dobrze, zaczęła mi ciec chłodnica na łączeniu ... I dosyć mocno. Jedno opanujesz inne ... ech.
Po raz kolejny okazało się, że szedłem w złą stronę ...
Dziękuję koledzy.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 kwietnia 2018, 23:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Koło mam nadzieję nowe dałeś?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 kwietnia 2018, 10:12 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
A trzeba ? smile
Oczywiście, że nowe. Inaczej frezowanie nie miało by sensu. Może jestem laikiem i popełniam różne błędy ale aż o taki brak logiki mnie nie posądzaj.
Chociaż .... co do logiki, wczoraj zaczęła mi kapać chłodnica na łączeniu (od strony czujnika temp). Po zmontowaniu całości dolałem płynu i zagrzałem do 80 stopni celem ustawienia wtrysku i ..... chłodnica przestała cieknąć. No i to jest właśnie przykład na bezwład percepcji. Więc albo ja mam problem z logiką albo to auto robi ze mnie idiotę <01> .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 kwietnia 2018, 10:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Wolałem spytać, za dużo już po prostu widziałem. :-P Pozdrawiam


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB