T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 12:05

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 marca 2018, 15:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 20 marca 2018, 21:20
Posty: 14
model: T4 2,4D
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Dzień dobry wszystkim.
Mój pierwszy post i oczywiście problem :)
Dodam że przewaliłem forum w poszukiwaniu podobnych tematów ale chyba nieumiejętnie ,bo nic takiego nie znalazłem.

Otóż - pacjent T4, '95 2.4D AAB

po dłuższej jeździe - 20, 30 i więcej km kiedy już wszystko się ładnie nagrzeje zaczyna mi podciekać płyn chłodniczy z dwóch przewodów. Najczęściej z miejsca łączenia węża idącego od dołu chłodnicy do bloku silnika z lewej strony stojąc przodem do auta (przepraszam za niefachowe określenia ale mam nadzieję że jest to jasne). rzadziej acz też się zdarza z węża przy wjeściu do chłodnicy (góra chłodnicy) po prawej stronie auta. Nie są to duże wycieki - ot ciurka se, leci po wężu i robi małą kałużę na ziemi

Poniżęj link do zdjęcia tego pierwszego miejsca wycieku

Dodam że oba węże da się "ścisnąć" acz są bardziej twarde niż na zimnym silniku, ze zbiorniczka nie kipi, nie widać bąbli powietrza, auto nie dymi na biało, płynu raczej nie ubywa poza tymi małymi wyciekami (ilość śladowa) , ogrzewanie działa normalnie, temperatura wzrasta powoli i raczej normalnie, oraz zatrzymuje się na środku skali (to chyba 90 stopni jak mniemam) czasami pójdzie odrobinkę wyżej ale zaraz włącza się wentylator. jedyna rzecz jakiej jeszcze nie sprawdziłem to to czy działa dodatkowa obiegowa pompa wody ale nie wiem czy to może mieć jakikolwiek wpływ. Korek w zborniczku wymieniony na nowy, jakiś 1000 km temu wymiany był też termostat.

Będę wdzięczy za wszelkie sugestie co jest nie tak, że sobie podcieka na tych wężach.
Załącznik:
ciecze.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Ostatnio edytowano wtorek, 27 marca 2018, 14:33 przez vadek, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 marca 2018, 02:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Albo puszcza opaska (dodaj zwykłą skrecaną) albo coś z plastikowym króćcem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 marca 2018, 14:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 20 marca 2018, 21:20
Posty: 14
model: T4 2,4D
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Adampio dzięki za sugestię, tak właśnie myślałem zrobić. Może faktycznie ta która jest nie trzyma już tak dobrze jak powinna.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 marca 2018, 15:59 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Czasami pomaga zdjęcie i założenie ponowne przewodu oraz założenie opaski na stare ślady zacisku.
Radziłbym jednak zerknąć czy przewód od środka nie rozwarstwił się - wtedy będzie ciekło.
Jak rozwarstwiony to kawałek nowego węża i mostkowanie lub ucięcie końcówki i próba naciągnięcia reszty lub wymiana całego przewodu.


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 marca 2018, 20:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 20 marca 2018, 21:20
Posty: 14
model: T4 2,4D
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Dziekuje panowie za sugestie, powalczę z tym.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 marca 2018, 00:21 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Rozbiez ,posmaruj tawotem I zluz. Zaluz tak jak koledzy radza dodatkowo 2 opaske innego typu. Powinno pomoc. Jak nie to przewod sie zestarzal I przecieka, tez tak mam na laczeniu przejscia zamiast czujnika do klimy na grubym wezu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 marca 2018, 14:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Te węże ropopochodnych nie lubią, towot to średni pomysł.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 marca 2018, 15:31 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Sredni, ale sprawdzony przez nas w rodzinie. Wiadomo nie smarujemy go obficie ale aby tylko liznac. Sa lepsze metody? To napisz.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 marca 2018, 15:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Po pierwsze nie ma nic lepszego do układu chłodzenia niż opaski sprężynowe. 2 to jak wąż sparciał to się go wymienia (można przyciąć kawałek jeśli się rozwulkanizował ale to też na krótką metę) . Jeśli oring pod króćcem to też można kupić nowy tak samo cały króciec.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 marca 2018, 15:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 16 grudnia 2017, 21:29
Posty: 20
Lokalizacja: Kołobrzeg
model: T4 MULTIVAN
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
peters napisał(a):
Sredni, ale sprawdzony przez nas w rodzinie. Wiadomo nie smarujemy go obficie ale aby tylko liznac. Sa lepsze metody? To napisz.

Cześć patent podpatrzony u mechanika i sprawdzony wielokrotnie prze zemnie to
smar silikonowy do konserwacji uszczelek drzwi itp. Pozdro


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 marca 2018, 23:08 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Smar silikonowy w spreyu czy sa jakies inne? Kolego Probe dobrze piszesz ale pytalem o zamienniki tawotu w celu uszczelnienia polaczen wodnych.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 marca 2018, 16:46 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
peters napisał(a):
Sredni, ale sprawdzony przez nas w rodzinie. Wiadomo nie smarujemy go obficie ale aby tylko liznac. Sa lepsze metody? To napisz.


Płyn do naczyń


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 marca 2018, 16:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Równie dobrze mydło w płynie :-P


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 31 marca 2018, 18:56 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Na ślinę


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB