T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 10:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 marca 2018, 01:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 17 marca 2018, 22:55
Posty: 12
model: T4
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Witam. Problem polega na bardzo szybkim nagrzewaniu się silnika, temperaturę pracy potrafi osiągnąć nawet po 2km przy temperaturze otoczenia -5(z nawiewu leci "gorące" powietrze). Wymieniłem już pompe wody,termostat,czujnik temperatury,sprawdziłem też chlodnice jest drożna, robiony test na szczelność glowicy- nic nie wykazał, pasek od pompy założony też poprawnie, wtryski po regeneracji ( przed i po ten sam efekt) pompa ustawiona na zegar. Przy normalnej jeździe temperatura na wskazniku pokazuje ~100° przy podjeździe pod gore nawet kolo 110° lecz nic sie nie gotuje, płyn w zbiorniczlu normalny nie zbuzowany. Co może być przyczyną bo moje pomysły już się skończyły. Dodam tylko że silnik to AAZ oryginalnie był 1.9D ( tak już zakupilem) z góry dziękuję za pomoc


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 marca 2018, 10:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Na jakim liczniku odczytujesz te 100-110 stopni? Pokaz foto gdzie wskazówka stoi.

Ten silnik jak ma dużą dawkę to w zimie tak się właśnie grzeje, to nie tdi.

Jakiego producenta ten czujnik kupiłeś? Który dokładnie, podaj nr części


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 marca 2018, 10:26 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Najprostsza weryfikacja to pomiar termometrem w zbiorniczku rzeczywistej temperatury.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 marca 2018, 10:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 17 marca 2018, 22:55
Posty: 12
model: T4
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Czujnik Febi ale na starym pokazywał Tak samo, później podeślę fotkę i numer czujnika, myślałem że może być też uszkodzony licznik ale zmieniłem z licznika z zegarem na obrotomierz i pokazuje Tak samo, najbardziej zastanawia mnie to dlaczego on łapie Tak szybko temperaturę że po przejechaniu 500m czuć już ciepło wiejace z nawiewu mam w domu jeszcze dwa auta ale tdi i tam trzeba przejechać 3-4km żeby było coś czuć w ogóle


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 marca 2018, 12:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Dlatego, że to silnik na wtrysku pośrednim. W nim większość energii idzie na straty, do tdi to mu bardzo daleko jeśli o sprawność chodzi. Tak ma być.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 marca 2018, 17:32 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 18:06
Posty: 283

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 30 razy
zobacz czy standardowo w td ktoś paska wielorowkowego ze złej strony koła pasowego pompy wodnej nie dał -ile razy ja to widziałem po "magikach" :-)))))
Probe041 napisał(a):
Dlatego, że to silnik na wtrysku pośrednim. W nim większość energii idzie na straty, do tdi to mu bardzo daleko jeśli o sprawność chodzi. Tak ma być.


Wytknąłeś najmniejszą z wad abl-a, ale sic :-)))))


Ostatnio edytowano niedziela, 18 marca 2018, 18:01 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz
post pod postem, proszę używaj opcji Edycja


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 marca 2018, 17:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
W zimie to jedna wielka zaleta była, nigdy nie marzłem ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 marca 2018, 20:38 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Viking napisał(a):
zobacz czy standardowo w td ktoś paska wielorowkowego ze złej strony koła pasowego pompy

Czytajcie uważnie to co inni piszą !
Kamilwood napisał(a):
pasek od pompy założony też poprawnie


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 marca 2018, 20:50 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
W sumie autor napisał, że założony prawidłowo ale czy tak naprawdę górą czy dołem to nie wiadomo :) Jednak przy obecnych temperaturach nie byłoby takich objawów :)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 marca 2018, 00:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 17 marca 2018, 22:55
Posty: 12
model: T4
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Panowie przepraszam ale nie dałem rady dziś zajrzeć pod maskę i podać chociaż numeru czujnika, pasek od pompy założony dołem kola pasowego


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB