T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 20:27

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 stycznia 2018, 22:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 10 lutego 2013, 19:13
Posty: 27
model: T4
silnik: ABL 1.9TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Witam. Jak należy prawidłowo odpowietrzyć układ chlodzenia w 1.9 TD ABL.Wymieniałem czujnik temp. 4- pinowy i .... za pierwszym razem wyszedł stary czujnik razem z oringiem , rach ciach i gotowe ( m0ze z 0.5l plynu uleciało) ale drań nie działał wiec podejcie 2 z innym .... i zonk oring z poprzedniego ostał sie i zanim go wyciaglem to sporo płynu uleciało ,i teraz mysle zeby przy okazji wymienic termostat a potem odpowietrzac ... jak prawidlowo ?


_________________
nie ma rzeczy niemożliwych,są trudne tylko do zrealizowania <36>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 lutego 2018, 20:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 lutego 2018, 00:59
Posty: 14
model: T4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witaj ,jar robię tak ,wlewam płyn odpalam silnik , czekam aż się odpowietrzy przez zbiorniczek wyrównawczy(bez zakręconego korka),jeżeli poziom w zbiorniczku w miarę w normie zakręcam zbiorniczek ,potem jak się rozgrzeje odpowietrzam na wężu od nagrzewnicy- nad zbiorniczkiem wyrównawczym masz dwa węże jeden jest z plastikową śrubką odkręcasz trochę i widzisz jak syczy powietrze i uciekają bąble, kiedy to ustanie i leci sam płyn zakręcasz , sprawdzasz ponownie stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym (w razie braku dolewasz)
,czekasz aż załączy się wentylator .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 lutego 2018, 22:57 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 9 października 2012, 00:50
Posty: 379
Lokalizacja: Elbląg
model: T4
silnik: 1.9 TDI AHU
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 36 razy
Tą śrubkę odkręcasz przed zalaniem układu.
W trakcie zalewania, powietrze ma się którędy wydostać i odpowietrzanie ukladu jest banalnie proste.


_________________
Niechętnie zjeżdżam na bok, żeby zapytać kogoś o drogę, bo to oznaczałoby, że ten ktoś pod pewnym względem jest mądrzejszy ode mnie. A na pewno tak nie jest, bo ja siedzę sobie wygodnie w cieplutkim samochodzie, a on włóczy się pieszo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 lutego 2018, 00:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Przede wszystkim odpowietrznik przy grodzi, odkręcony zbiorniczek i pompowanie wężem od chłodnicy dolnym przez jego ściskanie. Ja jeszcze robię zworkę na czujniku od pompki dodatkowej


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 sierpnia 2021, 19:54 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 23 września 2014, 17:01
Posty: 220
model: Caravelle
silnik: 2,5 ACV

Podziękował: 84 razy
Pomógł: 8 razy
A czy na zapalonym czy zgaszonym?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 sierpnia 2021, 13:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Na początek na zgaszonym, potem już w trakcie na odpalonym


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 sierpnia 2021, 08:46 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 23 września 2014, 17:01
Posty: 220
model: Caravelle
silnik: 2,5 ACV

Podziękował: 84 razy
Pomógł: 8 razy
Jest zdecydowanie lepiej a odpowietrzyłem to poprzez odkręcenie przy grodzi odpowietrznika , i zalanie do pełna zbiorniczka wyrównawczego aż przelało się tym właśnie zaworkiem. Zostawiłem to na noc i rano zakręciłem odpowietrznik odciągnąłem nadmiar ze zbiorniczka do poziomu max. Odpaliłem pojeździłem trochę i jest o niebo lepiej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 września 2021, 14:10 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
To się wszystko samo odpowietrzy ale trzeba ze 100km machnąć najmniej i to nie 10 razy po 10 tylko najlepiej na raz.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: adi84 (środa, 1 września 2021, 14:46)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB